Polskie firmy będą tracić i wypadać ze światowych łańcuchów dostaw przez wysoki ślad węglowy
Polski biznes stoi w obliczu najpoważniejszego
od lat wyzwania. Dalsze ignorowanie kwestii klimatycznych będzie go słono
kosztować - od utraty źródeł finansowania po zerwanie zagranicznych kontraktów.
W wyniku zaostrzenia polityki klimatycznej Unii Europejskiej optymalizacja i
raportowanie śladu węglowego stają się nowym wymiarem konkurencyjności firm.
Tymczasem, jak pokazuje raport Lepiej
późno niż później Fundacji Climate Strategies Poland, polskie firmy są znacząco zapóźnione we wdrażaniu strategii klimatycznych,
tylko nieliczne mierzą ślad węglowy, a tych które mają ambitne, zweryfikowane
cele i szczegółowe plany działania, jest zaledwie kilka.
Zapraszamy do lektury analizy Łukasza Dobrowolskiego z Fundacji Climate Strategies Poland: http://www.food-lex.pl/kwartalnik-food-lex-15435