Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Mondelēz International w Polsce kontynuuje inwestycje w odnawialne źródła energii
Mondelēz International podejmuje kolejne kroki, aby osiągnąć kompleksową redukcję emisji CO2e o 35% do 2030 r. w stosunku do 2018 r. Kontynuując budowę nowych instalacji paneli fotowoltaicznych w fabrykach w Bielanach Wrocławskich i Jankowicach oraz pompy ciepła w zakładzie produkcyjnym w Skarbimierzu, Polska jest kluczowym rynkiem zbliżającym firmę do osiągnięcia swoich globalnych celów.

Mondelēz International, producent czekolad Milka, ciastek Oreo
i Delicje, rogalików 7Days oraz wafelków Prince Polo, ponownie inwestuje w energię odnawialną produkowaną przez własne instalacje fotowoltaiczne.
Zgodnie z globalną wizją osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w całym łańcuchu wartości do 2050 r., Mondelez podjął strategiczne decyzje, które pomogą w osiągnięciu wyznaczonego celu.

 

Fabryki czekolady napędzane energią odnawialną

 

Projekt budowy lokalnych instalacji fotowoltaicznych w Polsce zakłada realizację przyzakładowych instalacji o łącznej mocy około 3 megawatów. Pierwsza z trzech inwestycji – instalacja w Skarbimierzu (woj. opolskie) – już działa i produkuje energię. Kolejną inwestycją Mondelēz International w odnawialne źródła energii, jest warta 4,7 mln złotych farma fotowoltaiczna, która powstała na należącym do firmy terenie, o powierzchni 1 hektara, tuż obok fabryki czekolady w Bielanach Wrocławskich. Trzecia tego typu instalacja w Polsce ma powstać przy fabryce w Jankowicach k. Poznania. Jej uruchomienie jest zaplanowane na początek 2025 roku.

 

Systemy energetyczne paneli fotowoltaicznych w dolnośląskiej fabryce czekolady, mają łączną moc około 999 KWp. Tysiące paneli fotowoltaicznych będzie generowało energię odnawialną na użytek własny zakładu w Bielanach Wrocławskich. Dla firmy inwestycje w OZE, poza aspektem ekologicznym, to także duży krok w kierunku niezależności energetycznej.

 

Dywersyfikacja źródeł ciepła

 

Kolejny, ważny dla Mondelēz International, projekt zostanie zrealizowany w drugiej połowie 2024 roku i przyczyni się do redukcji zużycia gazu poprzez dywersyfikację źródeł ciepła. Obejmuje on instalację nowoczesnej pompy ciepła w zakładzie w Skarbimierzu, która będzie pozyskiwać energię z ciepła odpadowego z agregatów wody lodowej.

 

 – Nowe instalacje fotowoltaiczne i pompy ciepła są dowodem na to, że podejmujemy konkretne działania mające na celu redukcję emisji CO2, a nasze zakłady produkcyjne odgrywają w tym procesie kluczową rolę – mówi Roman Sitko, Prezes Zarządu Mondelez Polska Production.  – Jestem przekonany, że duże korporacje mogą przyczynić się do tworzenia lepszej, bardziej zrównoważonej przyszłości, która pozytywnie wpłynie zarówno na ludzi, jak i środowisko – dodaje.

 

Coraz bliżej realizacji celów na 2025 rok

 

Mondelēz International kształtuje rynek przekąsek, nie tylko wyznaczając trendy konsumenckie, ale także wprowadzając szereg inicjatyw na rzecz środowiska i lokalnych społeczności. Zrównoważony rozwój jest jednym z filarów strategii firmy, w którym organizacja wyznaczyła sobie bardzo konkretne zobowiązania. Ich realizację co roku publikuje w raporcie „Snacking Made Right”.

 

Obok redukcji emisji gazów cieplarnianych, która jest doskonale widoczna w inwestycjach Mondelez w Polsce, firma dba o poszanowanie środowiska naturalnego w każdym kraju i na każdym etapie swojej działalności. Recykling opakowań, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, promowanie różnorodności oraz inicjatyw na rzecz społeczności lokalnych to tylko kilka przykładów podejmowanych przez firmę na całym świecie.

 

Wierzę, że sukces firmy to nie tylko dobre wyniki biznesowe i silne marki, które kochają konsumenci. To także odpowiedzialność za nasze otoczenie i zobowiązanie wobec społeczności lokalnych, naszych partnerów biznesowych oraz środowiska, które traktujemy niezwykle poważnie. Dlatego zrównoważony rozwój jest kluczowym filarem naszego biznesu. Jestem niezwykle dumny z postępów w realizacji naszych celów ESG i cieszę się, że Polska ma w tym swój znaczący udział – podkreśla Robert Sas, dyrektor zarządzający Mondelēz International w Polsce i krajach bałtyckich.

 

Jak pokazują wyniki dorocznego raportu „Snacking Made Right”, Mondelēz International zredukował emisję CO₂e aż o 34% w 2023 r. w porównaniu z 2018 r., m.in. dzięki inwestycjom w polskich fabrykach. Obecnie niemal połowa energii wykorzystywanej w zakładach firmy na świecie pochodzi z odnawialnych źródeł energii, w porównaniu z 40% w 2022 r.

 

W 2023 r. Mondelēz International skupiało się także na redukcji odpadów, które udało się zmniejszyć o 69%. Jednocześnie, firma wciąż inwestuje w innowacje, zakładając, że 98% lub więcej opakowań będzie nadawało się do recyklingu do końca 2025 r. Realizacja celu jest już bliska – obecnie jest to 96%.

 

Wyniki tegorocznego raportu "Snacking Made Right" ukazują postępy firmy w realizacji założonych celów motywując do dalszych działań w kierunku zrównoważonej przyszłości.

 

LINK DO RAPORTU



O Mondelez Polska

Mondelez Polska jest wiodącą firmą branży spożywczej w Polsce, obecną na naszym rynku od 32 lat. Zatrudnia około 5100 pracowników i jest liderem na rynku ciastek markowych, tabliczek czekoladowych i rogalików w Polsce[1]. Bogata oferta firmy obejmuje marki takie jak: czekolady Milka, Toblerone i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka, OREO, belVita, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, rogaliki i przekąski 7 Days oraz cukierki Halls. Mondelez posiada w Polsce siedem zakładów produkcyjnych w: Jarosławiu, Cieszynie, Płońsku, Jankowicach, Bielanach Wrocławskich, Skarbimierzu i Tomaszowie Mazowieckim. Jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod nazwą Mondelez funkcjonuje w Polsce od 2013 r.

O Mondelēz International

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest globalnym liderem w kategorii czekolady, ciastek i wypiekanych przekąsek. Firma z przychodami w wysokości około 36 miliardów USD w 2023 r., zachęca ludzi w 150 krajach na całym świecie do spożywania przekąsek w sposób odpowiedzialny. Jako właściciel kultowych marek, takich jak ciastka Oreo, belVita, LU i Delicje, czekolady Cadbury Dairy Milk, Milka i Toblerone oraz wafelki Prince Polo i wypiekane przekąski 7 Days, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu rynku przekąsek na świecie. Mondelēz International jest członkiem Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones Sustainability Index. Więcej informacji jest dostępnych na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilu firmy na Twitterze www.twitter.com/MDLZ.



[1]. Źródło: Nielsen, Total Polska, kategoria ciastka (z włączeniem ciastek miękkich) + rogaliki oraz tabliczki czekoladowe, udziały wartościowe (z wyłączeniem marek własnych), MAT listopad 2023 r.

 


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij