Upfield wprowadza pierwsze na świecie opakowanie bez plastiku• Dzięki innowacji Upfield, zrealizowanej we współpracy z firmą Footprint, w sklepach pojawią się najbardziej znane produkty Upfield do smarowania, smażenia i pieczenia w nowych kubkach, które są wolne od plastiku, nie przepuszczają tłuszczu i nadają się do recyklingu jako papierowe.
• Pod koniec ub.r. pierwsze takie opakowania trafiły na rynek Austrii pod marką Flora Plant. W tym roku Upfield planuje wprowadzenie kolejnych produktów, także w innych krajach europejskich.
• Celem Upfield jest zastąpienie nowymi, papierowymi opakowaniami 2 miliardów plastikowych kubków do 2030 r., dzięki czemu będzie można uniknąć ponad 25 000 ton odpadów plastikowych rocznie.
• Wprowadzenie opakowań papierowych jest dla Upfield kluczowym elementem strategii zmniejszenia ilości plastiku o 80 proc. do 2030 r.Upfield, światowy lider w produkcji żywności roślinnej, zaprezentował
pierwsze na świecie, wolne od plastiku i nadające się do recyklingu opakowania swoich
roślinnych tłuszczów do smarowania, smażenia i pieczenia.
Cztery lata innowacyjnych badań prowadzonych we współpracy
z Footprint, MCC i Pagès Group pozwoliły firmie Upfield rozpocząć proces wymieniania
kubków na papierowe w całej swojej ofercie, realizując strategię redukcji plastiku
o 80 proc. do 2030 r.
Po pierwszym wdrożeniu na rynku austriackim opakowań dla
marki Flora Plant, Upfield planuje kolejne w innych krajach europejskich, mając
na celu zastąpienie do końca 2030 r. 2 miliardów plastikowych kubków - papierowymi. Dzięki temu ilość odpadów
plastikowych może zostać obniżona nawet o 25 000 ton w skali roku.
Innowacyjne,
papierowe opakowania zostały stworzone z udziałem zespołu badawczo-rozwojowego Upfield
we współpracy z Footprint, firmą zajmującą się projektowaniem i produkcją
tworzyw z surowców roślinnych. Kubki dla produktów Upfield są zrobione ze sprasowanych
na mokro włókien celulozowych, dzięki czemu pozostają odporne na działanie wody
i tłuszczu, nadają się także do recyklingu wraz z innymi odpadami z papieru. Kubki
uzyskały Conventional Plastic Free Certificate, a do ich produkcji wykorzystuje
się papier z certyfikatem PEFC. Upfield
podejmuje starania, aby przed 2025 r. opakowania te otrzymały także certyfikat
poświadczający możliwość kompostowania w warunkach domowych.
„Jesteśmy największym globalnie producentem
żywności roślinnej, dlatego czujemy się w obowiązku inicjować pozytywne zmiany
na świecie. 40 proc. światowej produkcji plastiku wykorzystywane jest do
wytwarzania opakowań, które wyrzuca się po pierwszym użyciu. To wyraźnie
pokazuje, że kwestia odpadów plastikowych stanowi jeden z najbardziej palących
problemów naszego środowiska naturalnego. Kiedy powstawał Upfield, postawiliśmy
sobie wysoko poprzeczkę i zdecydowaliśmy, że musimy znaleźć sposób na pozbycie
się plastiku. Jestem dumny ze wszystkich moich współpracowników, którzy ciężko na
to pracowali. Dzisiejsi konsumenci oczekują żywności, która będzie dobra i dla
nich, i dla planety. Nasze tłuszcze roślinne właśnie takie są. Z
niecierpliwością czekamy na możliwość wprowadzenia tych innowacyjnych opakowań na
nasze najbardziej znane produkty na najważniejszych dla nas rynkach” – mówi
David Haines, CEO Grupy Upfield.
W
przeciwieństwie do innych tego typu opakowań, papierowe kubki Upfield nie mają
plastikowego wypełnienia, dzięki czemu nadają się do recyklingu razem z innych
odpadami z papieru, co potwierdziła jedna z najważniejszych europejskich firm
zajmujących się recyklingiem.
Karina
Cerdeira, Szefowa Działu Opakowań Upfield, zapowiada, że
firma będzie dążyła do dalszego doskonalenia swoich produktów: „Jesteśmy dumni,
że razem z Footprint udało się nam opracować innowacyjne, papierowe opakowania,
które są nie tylko wytrzymałe i odporne na działanie tłuszczów, ale
również atrakcyjne wizualnie. Dotychczas uważano, że nigdy nie uda się stworzyć
papierowego tworzywa, które łączyłoby te cechy. Jednak po latach wspólnych
wysiłków i kilkudziesięciu prototypach, zespoły badawczo-naukowe Upfield i
Footprint udowodniły, że jest to możliwe. Nasze nowe papierowe kubki są prawdziwym
przełomem w obszarze opakowań, ponieważ znacząco zmniejszają zależność od
plastiku. Granice „niemożliwego” będziemy przesuwać dalej poprzez kolejne
innowacje w zakresie kompostowania opakowań, ich wielkości i kształtu. Mamy
nadzieję, że nasze dotychczasowe osiągnięcia zainspirują inne firmy do poszukiwania
równie pozytywnych rozwiązań”.
Yoke
Chung, współzałożyciel i Chief Technology & Innovation Officer firmy
Footprint dodaje: „Nasze partnerstwo z Upfield jest dowodem na nasze zaangażowanie
w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wprowadzenie rewolucyjnego
rozwiązania, które opracowaliśmy wspólnie z Upfield, wyznacza nowe standardy na
rynku żywności. Papierowe kubki nieprzepuszczające tłuszczu, używane do pakowania
roślinnych produktów do smarowania, są innowacją na skalę światową. Jesteśmy
dumni, że mogliśmy być częścią tego przedsięwzięcia z Upfield, ponieważ jest ono
zgodne z celem, jaki sobie wyznaczyliśmy, tj. wspieraniem firm w osiąganiu
założonych celów zrównoważonego rozwoju. Ten wspólny wysiłek udowodnił kluczową
rolę innowacji w stymulowaniu pozytywnych zmian dla środowiska naturalnego, co
oznacza lepszą przyszłość dla wszystkich”.
Więcej informacji o kolejnych
działaniach Upfield na Upfield.com oraz w mediach społecznościowych z oznaczeniem @UpfieldGlobal
Upfield na świecie:
Upfield jest światowym liderem
rynku żywności roślinnej, działającym w 4 segmentach: roślinnych produktów do
smarowania, smażenia i gotowania, roślinnych odpowiedników śmietany, roślinnych
odpowiedników serów i płynnych tłuszczów i olejów roślinnych.
Więcej informacji: www.upfield.com
O firmie Footprint
Footprint jest globalnym
przedsiębiorstwem zajmującym się inżynierią materiałową. Naszą misją jest
troska o zdrowie planety i, co za tym idzie, o zdrowie ludzi. Naszym celem jest
znajdowanie rozwiązań, dzięki którym możliwe będzie wyeliminowanie plastiku z
łańcucha żywnościowego. Nasi naukowcy wykorzystują technologię opartą na
włóknach roślinnych do projektowania, opracowywania i wytwarzania produktów na
bazach ekologicznych. Dzięki współpracy z wiodącymi na świecie firmami, zapobiegliśmy
powstaniu milionów kilogramów odpadów plastikowych.
Footprint został założony w 2014
roku i zatrudnia około dwóch tysięcy osób w Stanach Zjednoczonych, Meksyku,
Europie i Azji.