Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Fabryki Mondelez zasilane energią z OZE
Mondelēz International inwestuje w energię odnawialną produkowaną przez własne instalacje fotowoltaiczne. Budowane przy zakładach produkcyjnych w całej Polsce, przyspieszą wysiłki firmy w redukcji emisji gazów cieplarnianych w całym łańcuchu dostaw, wspierając misję tworzenia bardziej zrównoważonej firmy produkującej przekąski.

Mondelēz International, producent czekolad Milka, ciastek Oreo i Delicje, rogalików 7Days oraz wafelków Prince Polo, przestawia się w Polsce na energię z odnawialnych źródeł. Zgodnie z globalną wizją osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w całym łańcuchu wartości do 2050 r., Mondelez w Polsce podjęło strategiczną decyzję o budowie lokalnych instalacji fotowoltaicznych zasilanych panelami słonecznymi.

 

Projekt zakłada budowę przyzakładowych instalacji fotowoltaicznych o łącznej mocy około 3 megawatów. Pierwszą z trzech inwestycji jest instalacja w Skarbimierzu (woj. opolskie), największa tego typu inwestycja Mondelez w Europie. Kolejne powstaną w pobliżu zakładów w Bielanach Wrocławskich i Jankowicach k. Poznania.

 

Inwestycja w odnawialne źródła energii jest efektem długoterminowej strategii firmy i ma na celu przyspieszenie wzrostu oraz utrzymanie pozycji lidera w branży. Dla Mondelez inwestycje w fotowoltaikę to kamień milowy szerszych działań w obszarze ESG.

 

Przyszłość oparta na energii odnawialnej

 

Polska, jako centralne miejsce w Europie, z unikalną siecią fabryk i wrocławskim Centrum Badawczo-Rozwojowym, odgrywa kluczową rolę dla łańcucha dostaw Mondelēz International. To rynek strategiczny, w którym przemysł zwiększa inwestycje na polu OZE. Dzięki znowelizowanej ustawie prawa energetycznego, budowane przez Mondelez w Polsce, lokalne instalacje energii odnawialnej, maja możliwość przesyłu produkowanej energii za pomocą linii bezpośredniej do konkretnej fabryki. 

 

Jesteśmy niezmiernie dumni z tego, że nasza firma podejmuje konkretne działania w dziedzinie ochrony środowiska, które mogą być inspirującym przykładem dla innych organizacji. Ta inicjatywa potwierdza naszą wizję tworzenia lepszej, bardziej zrównoważonej przyszłości umożliwiającej harmonijny rozwój zarówno ludzi, jak i planety. – mówi Roman Sitko, Prezes Zarządu Mondelez Polska Production - Inwestycja o wartości około 1 miliona USD stanowi kluczowy moment dla naszej strategii w zakresie energii odnawialnej. To także, wyraz zaufania do naszego polskiego zespołu i wiara w potencjał fabryk w Polsce, jak i wzmocnienia roli jaka pełnią w łańcuchu dostaw Mondelez w Europie i na świecie. — podkreśla.

 

Budowa trzech nowoczesnych instalacji fotowoltaicznych w Polsce przez Mondelez International, wraz z szerokim programem obniżania zużycia energii elektrycznej we wszystkich zakładach produkcyjnych, stanowi inspirujący wzór do podążania dla innych firm.

 

Fabryka w Skarbimierzu wyznacza trendy

Fabryka w Skarbimierzu, w której produkowane są znane marki jak, Milka, Oreo, 3BIT czy Cadbury, buduje instalację z paneli fotowoltaicznych o łącznej mocy blisko 999 kWp. Instalacja składa się z zestawu 1852 paneli monokrystalicznych, usytuowanych przy fabryce, które będą generowały energię odnawialną, zużywaną przez ten konkretny zakład. Osiągnięcie, które wzmocni przewagę konkurencyjną fabryki, to również pierwsza instalacja w Polsce, która skorzysta z nowelizacji ustawy o prawie energetycznym, pozwalającej na uruchamianie linii bezpośrednich.

 

To pierwsza tego typu instalacja w Polsce, realizowana po nowelizacji ustawy we wrześniu 2023 r. Ma ona duże znaczenie społeczne oraz ekonomiczne. Nasze proekologiczne podejście do energii elektrycznej jest świadectwem zaangażowania w innowacje i odpowiedzialne podejście do środowiskapodkreśla Sebastian Porębski, Assets Reliability Manager w Mondelez Polska.  

 

Inwestycja w Skarbimierzu nie tylko zmniejszy koszty energii elektrycznej, ale także śladu węglowego o prawie 800 ton metrycznych emisji CO2 rocznie w tylko jednym zakładzie. Zmniejszy ona również zapotrzebowanie na energię od zewnętrznych dostawców i przyczyni się do ochrony środowiska dla przyszłych pokoleń.

 

Dzięki ogromnemu potencjałowi i chęci nieustannego doskonalenia się, w fabryce prowadzone są pilotażowe projekty w zakresie ekologii, cyfryzacji i digitalizacji produkcji. Oznacza to, że zespół fabryczny, ze swoim bogatym doświadczeniem i wiedzą, ma realny wpływ na decyzje, co i jak zostanie w przyszłości wdrożone w kolejnych zakładach Mondelēz International na całym świecie.

 

Inwestycja w rozwój i przyszłość

 

Mondelez Polska od lat realizuje cele biznesowe z szacunkiem dla środowiska, przestrzegając unijnych i krajowych wytycznych. Angażuje się w odpowiedzialne, społeczne inicjatywy, które przyczyniają się do redukcji emisji CO2 i wywierają pozytywny wpływ na lokalną społeczność. Dodatkowo firma oferuje swoim konsumentom produkty produkowane z szacunkiem dla środowiska, a inwestując w nowe technologie zapewnia obecnym i przyszłym pracownikom miejsca pracy.  

 

W grudniu Mondelēz International przedstawiła plan zgodny z tzw. protokołem 1,5°C, który obejmuje dostarczenie dokumentacji bilansu węglowego, dostosowanie do nowych standardów, transformację operacji i łańcuchów dostaw oraz przejrzyste raportowanie postępów. Dodatkowo, Mondelēz International potwierdziło, że będzie dążyć do unikania wylesiania w zakresie głównych surowców do 2025 roku, zgodnie z regulacją UE dotyczącą wylesiania i zaleceniami Science Based Targets Initiative (SBTi) Net Zero Carbon Ambition, inicjatywy do której firma dołączyła dwa lata temu.


Inauguracja projektu, od lewej M. Dunsmore, R. Sitko, J. Wytwer, S. Porebski, D. Boguslawski, R. Sas



O Mondelez Polska

Mondelez Polska jest wiodącą firmą branży spożywczej w Polsce, obecną na naszym rynku od 32 lat. Zatrudnia około 5100 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce[1]. Bogata oferta firmy obejmuje marki takie jak: czekolady Milka, Toblerone i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka, OREO, belVita, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, rogaliki i przekąski 7 Days oraz cukierki Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod nazwą Mondelez funkcjonuje w Polsce od 2013 r. Mondeléz International posiada w Polsce siedem zakładów produkcyjnych w: Jarosławiu, Cieszynie, Płońsku, Jankowicach, Bielanach Wrocławskich i dwa zakłady Skarbimierzu. 

 

O Mondelēz International

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest globalnym liderem w kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków. Firma z przychodami w wysokości około 31 miliardów USD w 2022 r., zachęca ludzi w 150 krajach na całym świecie do spożywania przekąsek w sposób odpowiedzialny. Jako właściciel kultowych marek, takich jak ciastka Oreo, belVita i LU, czekolady Cadbury Dairy Milk, Milka i Toblerone, cukierki Sour Patch Kids oraz guma do żucia Trident, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu rynku przekąsek na świecie. Mondelēz International jest członkiem Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones Sustainability Index. Więcej informacji jest dostępnych na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilu firmy na Twitterze www.twitter.com/MDLZ .

 



[1]Mondelez Polska za NielsenIQ: Panel Handlu Detalicznego; Cała Polska z Dyskontami (Food); Udziały w sprzedaży wartościowej w okresie IV 2020 - III 2021 w Kategorii Produktów Czekoladowych (suma Tabliczek, Pralin i Batonów, z wyłączeniem Batonów Chłodzonych) oraz w Kategorii Słodkich Wypieków (suma Ciastek Paczkowanych oraz Miękkich Ciastek o wadze do 75g).

 


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij