Fabryki Mondelez zasilane energią z OZEMondelēz International inwestuje w energię odnawialną produkowaną przez własne instalacje fotowoltaiczne. Budowane przy zakładach produkcyjnych w całej Polsce, przyspieszą wysiłki firmy w redukcji emisji gazów cieplarnianych w całym łańcuchu dostaw, wspierając misję tworzenia bardziej zrównoważonej firmy produkującej przekąski.Mondelēz
International, producent czekolad Milka, ciastek Oreo i Delicje,
rogalików 7Days oraz wafelków Prince Polo, przestawia się w Polsce na energię z
odnawialnych źródeł. Zgodnie
z globalną wizją osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w całym
łańcuchu wartości do 2050 r., Mondelez w Polsce podjęło strategiczną decyzję o
budowie lokalnych instalacji fotowoltaicznych zasilanych panelami słonecznymi.
Projekt zakłada budowę przyzakładowych
instalacji fotowoltaicznych o łącznej mocy około 3 megawatów. Pierwszą z trzech
inwestycji jest instalacja w Skarbimierzu (woj. opolskie), największa tego typu
inwestycja Mondelez w Europie. Kolejne powstaną w pobliżu zakładów w Bielanach
Wrocławskich i Jankowicach k. Poznania.
Inwestycja w odnawialne źródła energii jest efektem długoterminowej strategii
firmy i ma na celu przyspieszenie wzrostu oraz utrzymanie pozycji lidera w
branży. Dla Mondelez inwestycje w
fotowoltaikę to kamień milowy szerszych działań w obszarze ESG.
Przyszłość oparta na energii odnawialnej
Polska, jako centralne miejsce w
Europie, z unikalną siecią fabryk i wrocławskim Centrum Badawczo-Rozwojowym,
odgrywa kluczową rolę dla łańcucha dostaw Mondelēz International. To rynek strategiczny, w którym
przemysł zwiększa inwestycje na polu OZE. Dzięki znowelizowanej ustawie prawa
energetycznego, budowane przez Mondelez w Polsce, lokalne instalacje energii
odnawialnej, maja możliwość przesyłu produkowanej energii za pomocą linii bezpośredniej
do konkretnej fabryki.
Jesteśmy niezmiernie dumni z tego, że nasza
firma podejmuje konkretne działania w dziedzinie ochrony środowiska, które mogą
być inspirującym przykładem dla innych organizacji. Ta inicjatywa potwierdza
naszą wizję tworzenia lepszej, bardziej zrównoważonej przyszłości umożliwiającej
harmonijny rozwój zarówno ludzi, jak i planety. – mówi Roman Sitko, Prezes Zarządu
Mondelez Polska Production
- Inwestycja o wartości około 1 miliona USD stanowi kluczowy moment dla naszej
strategii w zakresie energii odnawialnej. To także, wyraz zaufania do naszego polskiego zespołu
i wiara w potencjał fabryk w Polsce, jak i wzmocnienia roli jaka pełnią w łańcuchu
dostaw Mondelez w Europie i na świecie. — podkreśla.
Budowa
trzech nowoczesnych instalacji fotowoltaicznych w Polsce przez Mondelez
International, wraz z szerokim programem obniżania zużycia energii elektrycznej
we wszystkich zakładach produkcyjnych, stanowi inspirujący wzór do podążania
dla innych firm.
Fabryka w Skarbimierzu wyznacza trendy
Fabryka
w Skarbimierzu, w której produkowane są znane marki jak, Milka, Oreo, 3BIT czy Cadbury,
buduje instalację z paneli fotowoltaicznych o łącznej mocy blisko 999 kWp.
Instalacja składa się z zestawu 1852 paneli monokrystalicznych, usytuowanych przy
fabryce, które będą generowały energię odnawialną, zużywaną przez ten konkretny
zakład. Osiągnięcie, które wzmocni przewagę konkurencyjną fabryki, to również
pierwsza instalacja w Polsce, która skorzysta z nowelizacji ustawy o prawie
energetycznym, pozwalającej na uruchamianie linii bezpośrednich.
To pierwsza tego typu instalacja w Polsce,
realizowana po nowelizacji ustawy we wrześniu 2023 r. Ma ona duże znaczenie
społeczne oraz ekonomiczne. Nasze proekologiczne podejście do energii
elektrycznej jest
świadectwem zaangażowania w innowacje i odpowiedzialne podejście do środowiska – podkreśla Sebastian
Porębski, Assets Reliability Manager w Mondelez Polska.
Inwestycja w Skarbimierzu nie tylko zmniejszy
koszty energii elektrycznej, ale także śladu węglowego o prawie 800 ton metrycznych emisji CO2
rocznie w tylko jednym zakładzie. Zmniejszy ona również zapotrzebowanie na
energię od zewnętrznych dostawców i przyczyni się do ochrony środowiska dla
przyszłych pokoleń.
Dzięki ogromnemu potencjałowi i chęci
nieustannego doskonalenia się, w fabryce prowadzone są pilotażowe projekty w
zakresie ekologii, cyfryzacji i digitalizacji produkcji. Oznacza to, że zespół
fabryczny, ze swoim bogatym doświadczeniem i wiedzą, ma realny wpływ na
decyzje, co i jak zostanie w przyszłości wdrożone w kolejnych zakładach Mondelēz International na całym świecie.
Inwestycja
w rozwój i przyszłość
Mondelez Polska od lat realizuje cele
biznesowe z
szacunkiem dla środowiska, przestrzegając unijnych i krajowych wytycznych.
Angażuje się w odpowiedzialne, społeczne inicjatywy, które przyczyniają się
do redukcji emisji CO2 i wywierają
pozytywny wpływ na lokalną społeczność. Dodatkowo firma oferuje swoim
konsumentom produkty produkowane z szacunkiem dla środowiska, a inwestując w
nowe technologie zapewnia obecnym i przyszłym pracownikom miejsca pracy.
W grudniu Mondelēz
International przedstawiła plan zgodny z tzw. protokołem 1,5°C, który obejmuje
dostarczenie dokumentacji bilansu węglowego, dostosowanie do nowych standardów,
transformację operacji i łańcuchów dostaw oraz przejrzyste raportowanie
postępów. Dodatkowo, Mondelēz International potwierdziło, że będzie dążyć do
unikania wylesiania w zakresie głównych surowców do 2025 roku, zgodnie z
regulacją UE dotyczącą wylesiania i zaleceniami Science Based Targets
Initiative (SBTi) Net Zero Carbon Ambition, inicjatywy do której firma
dołączyła dwa lata temu.
O
Mondelez Polska
Mondelez Polska jest
wiodącą firmą branży spożywczej w Polsce, obecną na naszym rynku od 32 lat.
Zatrudnia około 5100 pracowników i
jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce[1].
Bogata oferta firmy obejmuje marki takie jak: czekolady Milka, Toblerone i
Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka, OREO, belVita,
Lubisie, Delicje, San, Łakotki, rogaliki i przekąski 7 Days oraz cukierki
Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc.
Pod nazwą Mondelez funkcjonuje w Polsce od 2013 r. Mondeléz International
posiada w Polsce siedem zakładów produkcyjnych w: Jarosławiu, Cieszynie,
Płońsku, Jankowicach, Bielanach Wrocławskich i dwa zakłady Skarbimierzu.
O Mondelēz
International
Mondelēz International, Inc. (NASDAQ:
MDLZ) jest globalnym liderem w kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia i
cukierków.
Firma z przychodami w wysokości około 31
miliardów USD
w 2022 r., zachęca ludzi w 150 krajach na całym świecie do spożywania przekąsek
w sposób odpowiedzialny. Jako
właściciel kultowych marek, takich jak ciastka Oreo, belVita i LU, czekolady
Cadbury Dairy Milk, Milka i Toblerone, cukierki Sour Patch Kids oraz guma
do żucia Trident, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu rynku przekąsek na
świecie. Mondelēz International
jest członkiem Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones Sustainability
Index. Więcej
informacji jest dostępnych na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilu
firmy na Twitterze www.twitter.com/MDLZ .
[1]Mondelez
Polska za NielsenIQ: Panel Handlu Detalicznego; Cała Polska z Dyskontami
(Food); Udziały w sprzedaży wartościowej w okresie IV 2020 - III 2021 w
Kategorii Produktów
Czekoladowych (suma Tabliczek, Pralin i Batonów, z wyłączeniem Batonów Chłodzonych) oraz
w Kategorii Słodkich Wypieków
(suma Ciastek Paczkowanych oraz Miękkich Ciastek o wadze do 75g).