Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Raport ProVeg International dot. roślinnej żywności typu fast-food
Organizacja ProVeg International opublikowała raport pt. żywności pochodzenia roślinnego w sieciach fast foodów. ProVeg ocenił pięć głównych firm z branży fast food działających w USA, Europie i Republice Południowej Afryki.

Jak wynika z raportu, pięć wiodących sieci fast foodów – McDonald's, Burger King, Subway, Pizza Hut i KFC – dostarcza swoim klientom coraz większą liczbę opcji żywności pochodzenia roślinnego. W raporcie sklasyfikowano „Wielką Piątkę” pod względem ich otwartości na rozszerzanie menu o roślinne alternatywy. Główne posiłki, dodatki i desery zostały wzięte pod uwagę w sieciach fast foodów w dziewięciu krajach – Belgii, Czechach, Niemczech, Holandii, Polsce, Republice Południowej Afryki, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i USA.

 

Burger King zajmuje pierwsze miejsce z najwyższym odsetkiem dań głównych pochodzenia roślinnego. Subway zajęło bardzo blisko drugie miejsce w rankingu, po Burger Kingu, a za nimi plasowały się McDonald's, Pizza Hut i KFC.


Chociaż jasne jest, że niektóre sieci radzą sobie lepiej niż inne, ProVeg wskazuje, że wszystkie sieci powinny skupić się na ulepszaniu swoich menu na dwa kluczowe sposoby: zwiększanie liczby opcji opartych na roślinach i wdrażanie strategii menu, aby zachęcić konsumentów głównego nurtu do wybierania produktów roślinnych.

 

Zalecenia z raportu

W raporcie zaleca się szereg „najlepszych praktyk”, które mogą skłonić konsumentów do cieszenia się większą ilością żywności pochodzenia roślinnego. Są one następujące:

• Opcje menu powinny domyślnie być wymienione jako oparte na roślinach.

• Opcje pochodzenia zwierzęcego należy zastąpić produktami roślinnymi, zamiast po prostu dodawać produkty pochodzenia roślinnego.

• Opcje roślinne należy płynnie zintegrować z menu głównym i powtórzyć w osobnej sekcji menu opartej na roślinach.

• Nazywając pozycje menu, należy wybierać słowa, które skupiają się na tematyce kulinarnej produktu, doznaniach sensorycznych lub marce, minimalizując jednocześnie użycie słów takich jak „wegetariańskie” lub „na bazie roślin” i całkowicie unikając słów takich jak „wegański””. wegetariańskie” lub „bezmięsne”.


ProVeg zaleca również, aby w miarę ciągłego rozwoju przemysłu roślinnego i przyzwyczajania się ludzi do roślinnych alternatyw produktów pochodzenia zwierzęcego, sieci fast foodów nawiązywały współpracę lub rozszerzenie partnerstwa z producentami żywności i sprzedawcami detalicznymi, którzy zaczynają rozwijać się w tej przestrzeni.

 


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij