Partnerstwo PepsiCo Polska i Fundacja PepsiCo z Polskim Czerwonym KrzyżemPepsiCo Polska i Fundacja PepsiCo kontynuują partnerstwo z Polskim Czerwonym Krzyżem w celu przeciwdziałania kryzysowi bezpieczeństwa żywnościowego wśród najbardziej potrzebujących w ramach programu Food For Good.- PepsiCo, Fundacja PepsiCo i Polski
Czerwony Krzyż zajmą się problemem braku bezpieczeństwa żywnościowego w
społecznościach najbardziej dotkniętych zjawiskiem inflacji i pogarszajacej się
sytuacji gospodarczej w Polsce.
- Na program Fundacja PepsiCo przeznaczy
150 tys. dolarów amerykańskich co zapewni
blisko 90 tys. posiłków potrzebującym – dzieciom, seniorom, osobom samotnym
oraz rodzinom wielodzietnym.
- Przedsięwzięcie jest kontynuacją dwuletniej
już współpracy wspierania żywnościowego osób znajdujących się w sytuacjach
kryzysowych.
- Program jest częścią globalnego
zobowiązania PepsiCo Food For Good, którego celem jest zwiększanie
bezpieczeństwa żywnościowego w społecznościach, w których działa firma.
PepsiCo Polska,
Fundacja PepsiCo i Polski Czerwony Krzyż kontynuują partnerski program, który
ma odpowiedzieć na wynikający z pogarszającej się sytuacji ekonomicznej stan
bezpieczeństwa żywnościowego w Polsce. Celem programu jest pomoc grupom społecznym, które w wyniku wzrostu
kosztów życia oraz ciągle rosnącej inflacji utraciły możliwość dostępu do posiłków
w myśl zdrowej i zbilansowanej diety. W ramach programu około 90 tys. posiłków zostanie
dostarczonych do ponad 1,6 tys. osób w
województwach mazowieckim, małopolskim oraz lubelskim.
Znaczący wzrost kosztów
życia oraz przekraczająca poziom 20% inflacja są głównymi przyczynami pogorszenia
się sytuacji materialnej setek tysięcy osób w Polsce. Zjawiska te są kolejnymi
negatywnymi czynnikami – po kryzysie wywołanym przez pandemię Covid-19 oraz
wojnę w Ukrainie – odczuwanymi najbardziej dotkliwie przez osoby starsze jak i
dzieci, szczególnie wywodzące się z rodzin ubogich i wielodzietnych. Osłabienie
realnej siły nabywczej pozostającej w dyspozycji tych osób powoduje negatywne
konsekwencje na ilościowym i jakościowym
odżywianiu.
– W PepsiCo Polska
wspieramy te grupy osób, które najbardziej potrzebują pomocy. Jesteśmy do jej
udzielania zobowiązani jako członkowie lokalnej społeczności – powiedziała Aleksandra
Wierzba, Specjalistka ds. Komunikacji i CSR PepsiCo Polska, koordynatorka
współpracy. – Już od ponad dwóch lat działamy wspólnie z Polskim Czerwonym
Krzyżem polegając na doświadczeniu i wiedzy jego pracowników i wolontariuszy. PCK
umożliwia nam również bezpośrednie zaangażowanie się w działania pomocowe takie
cykliczne jak zakupy i pakowanie paczek z żywnością dla potrzebujących przez
pracowników PepsiCo.
Polski Czerwony Krzyż,
reprezentowany w programie przez jego
Mazowiecki Oddział Okręgowy, został ponownie wybrany partnerem PepsiCo z
uwagi na pozytywne doświadczenia z poprzednich programów, a przede wszystkim na
zaufanie społeczne, rozbudowaną siatkę oddziałów oraz logistyczne przygotowanie
do podjęcia działań na terenie województw mazowieckiego, małopolskiego i
lubelskiego.
– To właśnie środki
z Fundacji PepsiCo pozwalają na kontynuowanie jednego z największych projektów
żywnościowych PCK w ostatnich dwóch latach. Dzięki nim będziemy mogli realnie
odciążyć domowe budżety beneficjentów, zaspakajając ich codzienne ilościowe i
jakościowe potrzeby żywieniowe poprzez zapewnienie obiadów w szkolnych i świetlicowych
stołówkach dla najmłodszych, czy przekazując wartościowe produkty rodzinom i starszym
osobom samotnym – dodała Honorata Krzywoń, dyrektor Oddziału Mazowieckiego
Polskiego Czerwonego Krzyża.
Program jest kolejnym
wspólnym projektem PepsiCo Polska i Fundacji PepsiCo na rzecz wspierania
lokalnych społeczności w czasie szczytów zakażeń trwającej pandemii oraz w
obliczu trudności, jakie niesie sytuacja ekonomiczna. Od 2020 r. firma PepsiCo
przekazała w Polsce już ponad 200 tys. dolarów na zapewnienie gorących posiłków
szczególnie narażonym grupom, takim jak pracownicy medyczni pracujący z
pacjentami covidowymi, oraz 230 tys dolarów w poprzedniej edycji programu „Food for Good„ w
2022 roku.
Fundacja PepsiCo
Założona w 1962 r. Fundacja PepsiCo, charytatywne ramię PepsiCo, inwestuje
w rozwój zrównoważonego systemu żywnościowego, kierując się misją wspierania lokalnych
społeczności. Współpracując z organizacjami non-profit i ekspertami na całym
świecie, Fundacja koncentruje się na pomaganiu w uzyskaniu dostępu do
bezpieczeństwa żywnościowego, do wody i zwiększania możliwości ekonomicznych.
Dąży do wymiernego wpływu działań w miejscach, w których pracownicy PepsiCo
żyją i pracują. Współpracując z innymi branżowymi, lokalnymi i międzynarodowymi
organizacjami oraz pracownikami, PepsiCo, wpływa na zakrojone na szeroką skalę
zmiany w sprawach, które są dla ważne i mają globalne znaczenie.
Polski Czerwony Krzyż
Misją Polskiego Czerwonego Krzyża jest zapobieganie ludzkim cierpieniom i
łagodzenie ich skutków oraz ochrona ludzkiej godności, bez jakiejkolwiek
dyskryminacji na tle narodowości, rasy, płci, przekonań religijnych lub
politycznych. Polski Czerwony Krzyż to organizacja zrzeszona w największym
ogólnoświatowym ruchu humanitarnym, jednym z najstarszych w historii ludzkości.
Jego częściami składowymi są działające na szczeblu międzynarodowym:
Międzynarodowy Komitet Czerwonego Krzyża (MKCK), Międzynarodowa Federacja
Stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca (Federacja) oraz 192 stowarzyszenia
krajowe Czerwonego Krzyża lub Czerwonego Półksiężyca.
W 2022 r. PCK udzielił pomocy ponad 1,3 osób potrzebującym m.in. poprzez
wsparcie finansowe, przekazywanie paczek żywnościowych, czy wyprawek szkolnych.
Więcej informacji na temat działań PCK jest dostępnych na polskiej i
międzynarodowej witrynie organizacji pod adresami https://pck.pl/ oraz http://www.redcross.int/.
PepsiCo
Konsumenci
w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy
PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze
sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów
oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker,
Tropicana oraz SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020
r. ponad 70 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo
posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów
oferowanych pod wieloma markami, a każda z 23 najlepiej sprzedających się marek
generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów
amerykańskich.
W
swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with Purpose”, która wskazuje
drogę do uzyskania statusu światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do
spożycia produktów żywnościowych i napojów. „Winning with Purpose” stanowi
odzwierciedlenie aspiracji firmy, polegających na zrównoważonym podejściu do
realizacji zamierzeń rynkowych i uwzględnianiu świadomie realizowanych
celów we wszystkich aspektach prowadzonej działalności.
Więcej
informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com
oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com.