PEPSICO z nowym celem dotyczącym opakowań, w tym opakowań wielorazowychFirma PepsiCo ogłosiła nowy cel w zakresie opakowań swoich produktów, w ramach którego do roku 2030 zwiększy udział napojów sprzedawanych w opakowaniach wielokrotnego użytku z 10 do 20 procent. Projekt jest częścią strategii PepsiCo Positive (pep+) − strategicznej transformacji działań firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju i tworzenia wartości.Kultowe
napoje PepsiCo są oferowane w opakowaniach wielokrotnego użytku oraz wykorzystujących
nowe technologie, takich jak SodaStream, już od 2018 r., przyczyniając się w
ten sposób to redukcji zużycia plastiku pierwotnego. Firma angażuje się ponadto
w działania na rzecz gospodarki obiegu zamkniętego, m.in. poprzez udział w
globalnym zobowiązaniu New Plastics Economy. Ponowne wykorzystanie surowców i
materiałów jest dla PepsiCo sposobem na realizację celów zakładających
zmniejszenie o 50% zużycia plastiku pierwotnego do produkcji opakowań w Europie
i na świecie do roku 2030. Jednocześnie firma zamierza osiągnąć neutralność
węglową do roku
2040, a realizacja tego zamierzenia będzie odbywać się we współpracy z
rozlewniami napojów, m.in.poprzez stałe zwiększanie udziału plastiku
pochodzącego z ponownego przetworzenia zarówno w Europie, jak i globalnie.
Zgodnie
z hasłem Fundacji Ellen MacArthur „Reuse – Rethinking Packaging” [Korzystajmy
wielokrotnie– wymyślmy opakowania na nowo], PepsiCo realizować będzie cztery obszary
działań. W ich zakres wejdzie promocja
wykorzystania rozwiązań SodaStream w domu i w miejscu pracy (SodaStream
Professional), poszerzanie udziału plastikowych butelek wielokrotnego użytku wykonanych
z PET oraz butelek szklanych, rozwój działalności związanej z rozlewaniem
napojów w punktach gastronomicznych z wykorzystaniem kubków wielokrotnego
użytku, a także zwiększenie tempa produkcji proszków i koncentratów do
samodzielnego przygotowania napojów np. w domu.
PepsiCo
obecna jest na ponad 80 rynkach całego świata, dostarczając napoje w opakowaniach
wielokrotnego użytku, w tym poprzez: - Zapewnienie dostępności
produktów SodaStream na całym świecie, umożliwiając konsumentom odkrywanie nowych
sposobów konsumpcji wody gazowanej i ulubionych marek napojów. SodaStream
umożliwia personalizację wyborów użytkowników oraz zastosowanie pojemników wielokrotnego
użytku, przyczyniając się w ten sposób do wyeliminowania z obiegu ponad 200
miliardów plastikowych butelek do roku 2030. W 2022 roku we Francji uruchomiono
stacje wodne SodaStream Professional w miejscach pracy, węzłach komunikacyjnych
i w restauracjach. Po udanych testach PepsiCo zamierza rozszerzyć ten zakres
działalności w kolejnym roku. Stacje wodne SodaStream znajduję się także w
nowej siedzibie PepsiCo w Warszawie.
- Programy
wielokrotnego napełniania i zwrotów opakowań szklanych oraz z tworzyw
sztucznych na takich rynkach, jak Meksyk, Gwatemala, Kolumbia, Chile, Niemcy i
na Filipinach.
- Zaoferowanie
konsumentom europejskim napoju Gatorade w postaci sproszkowanego koncentratu,
umożliwiając w ten sposób dostosowanie napoju do preferencji osobistych i
zapewniając korzystanie z własnych pojemników użytkowników.
− Zasadnicza
zmiana tradycyjnego modelu konsumpcji napojów będzie wymagała zapewnienia
europejskim konsumentom dostępu do opakowań wielokrotnego użytku oraz
możliwości ponownego ich napełniania – stawiamy sobie to za cel – powiedziała
Katharina Stenholm, Chief Sustainability Officer w PepsiCo Europe. – Działanie
to jest kontynuacją naszych projektów na rzecz promowania recyklingu. Europa
przoduje w obszarze inwestycji w przełomowe technologie i innowacje,
przyczyniając się do realizacji naszych celów w zakresie opakowań. Poprzez
współpracę z partnerami i instytucjami europejskimi realizujemy nasz wkład w
rozwój gospodarki opakowaniowej obiegu zamkniętego w Europie.
− Mamy
świadomość, że sam recykling nie zapewni rozwiązania dla kryzysu spowodowanego
zanieczyszczeniem środowiska tworzywami sztucznymi — powiedział Sander Defruyt,
lider Inicjatywy na rzecz Plastiku w Fundacji Ellen MacArthur. – Modele
biznesowe oparte na ponownym przetwarzaniu są ważnym ogniwem w procesie
tworzenia gospodarki obiegu zamkniętego. Nasz najnowszy raport Global
Commitment [Globalne Zobowiązanie] wskazał na brak postępów w zakresie
ponownego wykorzystania tworzyw sztucznych w całej branży. Uwydatnił też
powszechny brak starań w zakresie wdrażania strategii ponownego ich
wykorzystania. Z zadowoleniem zatem odnotowujemy znaczący krok w dobrym
kierunku podjęty przez PepsiCo. Liczymy, że inne światowe marki pójdą tym
śladem i również wyznaczą cele ilościowe dotyczące ponownego wykorzystania
plastiku.
Podczas
wydarzenia European Circular Retail Congress projekt firmy PepsiCo Polska
„PEPSI butelka w 100% z recyklingu” został nagrodzony w obszarze zrównoważonego
rozwoju ECU Sustainability Award 2022 w kategorii firm FMCG. Firma stanowi inspirujący
przykład działań w zakresie odpowiedzialności za środowisko naturalne. Efektem
wdrożenia projektu jest wprowadzenie na rynek napojów Lipton Ice Tea, Pepsi,
oraz Mirinda w butelkach w 100% pochodzących z rPET, czyli przetworzonego
plastiku nadającego się do wielokrotnego użytku. Udział tych opakowań stanowi
obecnie 85% całej ilości plastiku wykorzystywanego przez PepsiCo do produkcji
butelek.
PepsiCo
zamierza kontynuować współpracę z partnerami w procesie opracowania nowej
infrastruktury wspierającej modele działalności uwzględniające ponowne wykorzystanie
plastiku i opakowań. W ostatnim czasie firma PepsiCo dołączyła do konsorcjum
NextGen Partners Closed Loop, za którego pośrednictwem współpracuje z
interesariuszami w całym łańcuchu wartości, projektując i testując nowe pomysły
umożliwiające zwiększenie skali wykorzystania kubków wielokrotnego użytku oraz
rozwiązań dla gastronomii.
O firmie PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po
produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto
pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i
napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola,
Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł
w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio
PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów
oferowanych pod wieloma markami, a każda z legendarnych marek generuje w ciągu
roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.
W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with PepsiCo
Positive (pep+)”, która wskazuje drogę do uzyskania pozycji światowego lidera w
obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów.
pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w kierunku zrównoważonego
rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności firmy, która skupia się
wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i budowania wartości w
granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania pozytywnych zmian dla
Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na
globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com
oraz na polskiej stronie firmy www.pepsicopoland.com.
pełna lista aktualności
|