Światowe innowacje Mondelēz International już od 5 lat powstają we Wrocławiu!• Wrocławskie Centrum Badań i Rozwoju firmy Mondelēz International obchodzi swoje pięciolecie.
• W ciągu tego czasu, eksperci Centrum opracowali wiele innowacji produktowych dla tak popularnych marek jak: Milka, Oreo, belVita, Delicje czy Prince Polo oraz gum i cukierków – Hollywood, Stimorol oraz Trident.Obchodzące swoje
pięciolecie Centrum Badań i Rozwoju Mondelēz
International we Wrocławiu jest jednym z dwunastu tego typu ośrodków na świecie i jedynym w Europie, w którym prowadzone
są prace badawczo-rozwojowe dla wszystkich głównych kategorii produktowych firmy
tj. czekolady, ciastek, gumy do żucia i cukierków. To właśnie tutaj bada się potrzeby
konsumentów, by następnie przełożyć je na innowacje w zakresie produktów i
procesów ich wytwarzania, przy zachowaniu najwyższych
standardów jakości, ochrony środowiska i zgodności z regulacjami prawnymi. Tym
samym Centrum Badań i Rozwoju we
Wrocławiu odgrywa kluczową rolę w budowaniu przewagi konkurencyjnej Mondelēz International - obecnego
w ponad 150 krajach lidera w kategorii słodyczy i przekąsek.
W przestrzeni technicznej wrocławskiego Ośrodka powstają nowe receptury i
modyfikacje produktów z szerokiego asortymentu Mondelēz International – czekolady
Milka, ciastka Oreo, gumy Hollywood, Stimorol i inne. W laboratorium badań
sensorycznych poddawane są one szczegółowej weryfikacji przez testerów. Z kolei
na liniach pilotażowych ustala się krytyczne parametry procesu dla produkcji w
warunkach przemysłowych.
Długa lista innowacji
Centrum realizuje
setki projektów rocznie, zarówno dla rynku polskiego, jak i innych rynków
europejskich, a nawet Bliskiego Wschodu oraz Północnej Afryki. Jego specjaliści
stoją za opracowaniem wielu znanych na krajowym rynku przekąsek, takich jak
krem czekoladowy Milka Spread, wafelek Prince Polo Black czy gorzkie czekolady
Nussbeisser. Spośród projektów dla zagranicy można wymienić m.in. gumy do żucia
w kształcie sześcianu i nowe smaki dla gumy Stimorol - miętowo-eukaliptusowy i
cytrynowo-imbirowy. Gumy Halls z dodatkiem guarany i żeń-szenia to kolejny
projekt, który został zapoczątkowany przez naukowców z Centrum Badań i Rozwoju Mondelēz
International we Wrocławiu. W kategorii ciastek tutejsi specjaliści są szczególnie
dumni z opracowania nowych receptur dla linii ciastek z czekoladą Milka.
Wrocławskie
centrum badawczo-rozwojowe ma na koncie wiele interesujących projektów w
zakresie opakowań. Tu powstają opakowania związane ze specjalnymi okazjami, jak
wydarzenia sportowe i święta, na przykład czekoladki Cadbury w kształcie piłki
futbolowej (Cadbury Dairy Milk Premiere League Ball) albo kalendarze adwentowe
Toblerone i Milka.
Warto również
wspomnieć o udziale wrocławskiego Centrum w realizacji strategii zrównoważonego
rozwoju Mondelēz International. W miejscu tym opracowuje się m.in. nowe
opakowania z materiałów nadających się do powtórnego przerobu. Ich przykładem
jest ekologiczna, tekturowa wypraska dla ciastek. Wersja opracowana przez specjalistów
Centrum stopniowo zastępuje dotychczas używaną, trudniejszą dla powtórnego
przerobu wypraskę plastikową. Jest to jedna z wielu inicjatyw, które pozwolą do
roku 2025 zmniejszyć ilość zużywanego plastiku aż o 2500 ton i zrealizować
jeden z ekologicznych celów firmy, czyli 100% używanych materiałów
opakowaniowych nadających się do recyklingu.
Eksperci i wolontariusze
Zespół pracujący
w Ośrodku liczy ponad 260 osób 23 narodowości! Efektem takiej różnorodności
jest pozytywna energia, kreatywność, przyjazne i otwarte środowisko pracy. Budowaniu
dobrej atmosfery służą liczne inicjatywy z zakresu odpowiedzialności i
wrażliwości społecznej, np. spotkania w ramach projektu Żywej Biblioteki, czyli
rozmów z osobami reprezentującymi grupy mniejszościowe postrzegane stereotypowo.
Nie brakuje też wolontariuszy z Centrum, gdy trzeba wesprzeć kolejną akcję
Szlachetnej Paczki lub zorganizować akcję na rzecz bezdomnych zwierząt czy
posprzątać lasy w okolicznych gminach.
Z dumą mogę powiedzieć, że nasze Centrum jest jednym z
najnowocześniejszych wśród podobnych Ośrodków Mondelēz International na całym świecie. Mamy
nie tylko odpowiednie zaplecze, ale też niezwykle utalentowany i zróżnicowany
zespół ekspertów. Dzięki nim atmosfera pracy jest pełna twórczego fermentu, tak
potrzebnego w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Mimo międzynarodowego profilu
i pracy dla zagranicznych rynków nie zapominamy o najbliższym otoczeniu: naszej
gminie, sąsiadach, społecznościach lokalnych. Z inicjatywami na ich rzecz
wychodzą najczęściej sami pracownicy. To dla mnie zaszczyt, że mogę współpracować
z takim zespołem. – podkreśla Adam Gajewski, Dyrektor globalnego Centrum Badań i
Rozwoju we Wrocławiu.
O
Mondelēz International
Mondelēz
International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest globalnym liderem w
kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków. Firma z przychodami w
wysokości około 29 miliardów USD w 2021 r., zachęca ludzi w 150 krajach na
całym świecie do spożywania przekąsek w sposób odpowiedzialny. Jako właściciel
kultowych marek, takich jak ciastka Oreo,
belVita i LU, czekolady Cadbury Dairy
Milk, Milka i Toblerone, cukierki Sour Patch Kids oraz guma do żucia Trident, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu rynku przekąsek
na świecie. Mondelēz International
jest członkiem Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones Sustainability
Index. Więcej informacji jest dostępnych na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilu firmy na
Twitterze www.twitter.com/MDLZ.
O Mondelez Polska
Mondelez Polska jest wiodącą firmą
branży spożywczej w Polsce, obecną na naszym rynku od 30 lat. Zatrudnia ponad
5600 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce. Bogata oferta firmy
obejmuje marki takie jak: czekolady Milka, Toblerone i Alpen Gold, wafelki
Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka, OREO, belVita, Lubisie, Delicje, San,
Łakotki, rogaliki i przekąski 7 Days oraz cukierki i gumy Halls.
Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod nazwą
Mondelez funkcjonuje
w Polsce od 2013 r.
Mondelez Polska
za NielsenIQ: Panel Handlu Detalicznego; Cała Polska z Dyskontami (Food);
Udziały w sprzedaży wartościowej w okresie IV 2020 - III 2021 w Kategorii
Produktów Czekoladowych (suma Tabliczek, Pralin i Batonów, z wyłączeniem
Batonów Chłodzonych) oraz w Kategorii Słodkich Wypieków (suma Ciastek
Paczkowanych oraz Miękkich Ciastek o wadze do 75g).