Realizacja strategii PepsiCo pep+ zgodnie z planemRok temu rozpoczęto proces wdrażania strategii PepsiCo Positive (pep+), czyli nowej, strategicznej transformacji wszystkich obszarów działalności PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju oraz kapitału ludzkiego. Dzisiaj PepsiCo Polska podsumowuje swoje osiągnięcia.Pep+ to strategiczna i kompleksowa transformacja firmy
PepsiCo skupiona wokół zrównoważonego rozwoju i kapitału ludzkiego. Strategia
obejmuje trzy
filary: neutralność klimatyczą,
rolnictwo regeneracyjne, a także pozytywne wybory dla planety i konsumentów.
Realizacja stawianych celów nastąpi do 2030 roku.
Pozytywne wybory dla planety i konsumentów − recykling,
edukacja, zrównoważone opakowania
Pod koniec ubiegłego roku, tj. w październiku
2021 roku, Nestlé Polska oraz PepsiCo Polska inaugurowały innowacyjny projekt
„ReFlex” – przedsięwzięcie mające na celu zwiększenie zbiórki i recyklingu
odpadów opakowaniowych po elastycznych opakowaniach wielomateriałowych oraz z
tworzyw sztucznych. Priorytetem projektu jest powiększenie masy odpadów
opakowaniowych, które nadają się do dalszego przetworzenia w przemyśle
budowlanym, transportowym czy meblarskim. Twórcy projektu stawiają na edukację
społeczeństwa w obrębie recyklingu opakowań np. po batonach, chipsach, czy
płatkach śniadaniowych. Koordynatorem przedsięwzięcia jest Związek Pracodawców
Przemysłu Opakowań i Produktów w Opakowaniach EKO-PAK. „ReFlex” jest w pełni
sfinansowany przez obie firmy i pozwala na zwiększenie poziomu recyklingu wspomnianych
opadów, przyczyniając się do rozwoju gospodarki obiegu zamkniętego w Polsce,
czego długofalowym skutkiem jest zmniejszenie emisji oraz zmian klimatu.
Celem PepsiCo jest stałe wdrażanie bardziej
zrównoważonych opakowań, w tym zmniejszenie o 50% wykorzystania pierwotnego
plastiku na jedno opakowanie w całej ofercie produktów spożywczych i napojów do
2030 roku. Firma w ramach pozytywnych wyborów dla konsumentów i planety zainwestowała
w nowe opakowania pochodzące z recyklingu dla portfolio napojów PepsiCo. W
grudniu 2021 r. na półkach sklepowych pojawiły się napoje Pepsi, Pepsi MAX, i
Mirinda w butelkach wykonanych w 100% z rPET, czyli materiału pochodzącego z recyklingu. Te proekologiczne
zmiany rozpoczęły się rok wcześniej od napojów Lipton Ice Tea. W 2022 roku rPET
stanowi już ok. 85% w całej ilości plastiku użytego przez PepsiCo do produkcji
butelek. Działania PepsiCo istotnie wykraczają ponad wymagania prawne Unii
Europejskiej, producenci z krajów członkowskich zobowiązani są do wprowadzenia
recyklatu na poziomie 25% do 2025 roku.
PepsiCo chce inspirować konsumentów oraz innych
producentów napojów do wprowadzania realnych zmian na rzecz ochrony środowiska
i zwiększania świadomości ekologicznej.
Neutralność klimatyczna − inwestycje w
zrównoważony środowiskowo zakład produkcyjny
W nowo budowanej, największej i najbardziej zrównoważonej środowiskowo
fabryce przekąsek PepsiCo k. Środy Śląskiej zastosowane zostały innowacyjne rozwiązania technologiczne o najwyższych parametrach
ekologicznych, aby przeciwdziałać zmianom klimatycznym. Przy zakładzie będzie działać oczyszczalnia ścieków,
której wydajność wyniesie 1600 m3 na dobę. Dodatkowo,
unikalną technologią będzie sposób zbierania i odzyskiwania wody, która po
zgromadzeniu oraz późniejszym uzdatnieniu w trakcie nanofiltracji będzie
wykorzystywana w procesach technicznych. Nowatorskimi rozwiązaniami z obszaru
ekologii będą także System Odzysku Ciepła (Heating Recovery System) – na
potrzeby infrastruktury budynkowej, ciepła woda do mycia (CIP – Cleaning In
Place) pozyskiwana z procesu chłodzenia oleju spożywczego oraz odzysk wody z
procesu krojenia ziemniaków i zawracanie jej na wstępne płukanie ziemniaka. Fabryka
wyposażona będzie w zaawansowane oraz najefektywniejsze technologicznie i
ekologicznie linie produkcyjne do wytwarzania przekąsek. Zakład jest pierwszym
na świecie obiektem PepsiCo zaprojektowanym w oparciu o pomiar emisji CO2 w
całym cyklu życia, począwszy od projektu, poprzez budowę, a później jego
eksploatację. Zakład zostanie oficjalnie otwarty w pierwszej połowie 2023 roku.
− Ta kompleksowa transformacja wszystkich
działań biznesowych, gwarantuje dalszy rozwój PepsiCo w ramach wspólnych wartości,
ze szczególnym naciskiem na zrównoważony wzrost i kapitał ludzki. Jesteśmy
dumni z postępów w ramach naszych celów szczególnie w obszarze zrównoważonych
opakowań. Dzięki przejściu na butelki wykonane z rPET firma zredukowała emisję
gazów cieplarnianych (GHG) o 18 756 ton w 2022 roku − powiedział Julian Krzyżanowski, Kierownik ds.
Komunikacji w PepsiCo Polska. − Nasza firma chce rozwijać się w sposób
zrównoważony przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko. Jest wiele do
zrobienia, ale konsekwentnie realizujemy naszą strategię, wprowadzając liczne rozwiązania
mające na celu oszczędność wody czy energii w zakładach oraz w siedzibie
głównej – dodał Julian Krzyżanowski.
Firma stawia również na transformację energetyczną. Energia
elektryczna we wszystkich zakładach produkcyjnych PepsiCo jest pozyskiwana ze
źródeł odnawialnych, głównie z farm wiatrowych zlokalizowanych na terenie
Polski.
− W 2023 roku zapewnienie tanich i zrównoważonych
źródeł energii będzie nadal istotnym wyzwaniem dla firmy. Dlatego będziemy
koncentrować się na zbudowaniu bardziej odpornego systemu, który będzie również
lepiej spełniał cele środowiskowe planety. W PepsiCo planujemy dalsze
inwestycje w zrównoważone pozyskiwanie energii m.in. we własne instalacje
fotowoltaiczne, budowę stacji ładowania dla samochodów elektrycznych, zarówno
osobowych jak i ciężarowych, a także we własną flotę służbowych samochodów o
napędzie elektrycznym − powiedział Julian
Krzyżanowski.
Ostatni rok wdrażania przez PepsiCo strategii pep+ pokazał, jak wiele można osiągnąć dla dobra klimatu i
planety. Olbrzymi potencjał, który niesie w sobie strategia PepsiCo positive z pewnością zostanie wykorzystany w dalszych
działaniach oraz pozwoli na nieustanny rozwój firmy w kierunku zrównoważonego
wzrostu.
O firmie PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie
sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód
netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych
i napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola,
Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł
w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio
PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów
oferowanych pod wieloma markami, a każda z legendarnych marek generuje w ciągu
roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.
W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with
PepsiCo Positive (pep+)”, która wskazuje drogę do uzyskania pozycji światowego
lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i
napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w kierunku
zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności firmy, która
skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i budowania
wartości w granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania pozytywnych
zmian dla Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest
dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz
na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com.