Producent kultowych przekąsek – Mondelez Polska obchodzi swój jubileusz!Mondelez Polska świętuje swój jubileusz pod hasłem: „Rośniemy od 30 lat w Polsce”. Idealnie oddaje ono charakter działalności firmy. To bowiem nie tylko wieloletni lider w branży słodkich przekąsek, ale również firma, która od trzech dekad z sukcesami rozwija biznes, marki i ludzi, pozytywnie wpływając na środowisko i lokalne społeczności. Rocznica ta jest doskonałym momentem na podsumowanie tego, co udało się osiągnąć firmie w Polsce.Polska jest szczególnym miejscem pośród
150 krajów, w których działa Mondelēz International.
To właśnie tu znajduje się 8 fabryk firmy, globalne Centrum Badań i
Rozwoju, a także huby wspierające biznes tej międzynarodowej firmy na całym
świecie. Mondelez zatrudnia w Polsce prawie 6 000 pracowników i jest największym
pracodawcą w regionach, w których zlokalizował swoje placówki. Działa w sposób zrównoważony, pozytywnie wpływając na lokalne
społeczności i środowisko.
Smaki, które pokochała Polska i emocje,
które są bliskie każdemu z nas
Firma przez 30 lat wrosła w Polskę,
przede wszystkim dzięki smakom, które pokochali lokalni konsumenci. Kto nie
stracił głowy dla Delicji produkowanych w Płońsku albo nie miał przynajmniej
raz ochoty na cieszyńskie Prince Polo, czy ciasteczka San z Jarosławia?
Mondelez to jednak nie tylko znane wszystkim tradycyjne produkty. To także
nowości, które przebojem weszły na polski rynek. Jak Milka Oreo, będąca numerem
jeden wśród czekolad w Polsce, pyszna czekolada Toblerone, która do niedawna
była dostępna tylko za granicą, a dziś jest już w wielu polskich domach czy też
Secret Box od Milki, który uwielbiają młodsi konsumenci.
–
Uwielbiany przez konsumentów smak to nie jedyne pozytywne skojarzenie z markami
z portfolio Mondelez Polska. To także pozytywne emocje i realne wsparcie
ważnych społecznie inicjatyw, dzięki kampaniom idealnie wpisującym się w lokalną
rzeczywistość. Wystarczy wspomnieć o współpracy Milki z polską kadrą skoczków
narciarskich, akcji Razem dla Tatr, czy Moje miasto się przytula, a także
kampanii Czas Delikatności, w ramach której marka wsparła trzy fundacje. Nasze
przekąski to coś więcej niż tylko źródło
pożywienia
i przyjemności, to także akcje budujące więzi społeczne i inspiracja do podejmowania
działań, które mają pozytywny wpływ na otoczenie —
mówi Marcin Dobrock, Dyrektor Zarządzający Mondelez Polska i Kraje
Bałtyckie.
Światowej
klasy eksperci i nowoczesne technologie, które pozwalają na więcej
Mondelez to przede wszystkim wysoka jakość
produkowanych przekąsek, które doskonale odpowiadają na trendy i potrzeby konsumentów.
Jest to możliwe dzięki wyjątkowym ośrodkom badawczo-rozwojowym firmy i
światowej klasy specjalistom. Jedno z takich globalnych Centrów R&D
ulokowane jest w Kobierzycach pod Wrocławiem. To właśnie tu powstają nowe
warianty czekolad Milka czy ciastek Oreo, a także produkty z kategorii
cukierków oraz słynnych gum Halls, Hollywood i Stimorol. Ośrodek umożliwia opracowanie od A do Z nowych,
rozpoznawalnych na całym świecie przekąsek — począwszy od badań gustów i
oczekiwań konsumentów, przez opracowanie różnorodnych formatów opakowań, aż po
finalny, dopracowany w pełni produkt. To we wrocławskim Centrum swój początek
miały takie nowości jak krem czekoladowy Milka Spread, wafelek Prince Polo
Black czy gorzkie czekolady Nussbeisser.
Opracowane w Centrum Badań i Rozwoju
produkty trafiają na sklepowe półki, a później do naszych domów dzięki
nowoczesnym fabrykom oraz rozbudowanej sieci sprzedaży. Mondelez ma w Polsce aż osiem zakładów produkcyjnych, w których
wytwarzane są ciastka, czekolady, gumy i cukierki. Wszystkie te przekąski,
właśnie z Polski, są dystrybuowane nie tylko do innych krajów Europy, ale także
do Afryki, Australii czy Ameryki Północnej.
Sieć fabryk stale rozwija się i ulepsza
dzięki nowym technologiom. Już siedem lat temu w Skarbimierzu otworzono Linię
Przyszłości. Dzięki wprowadzonym tam nowatorskim rozwiązaniom w czasie jednej
8-godzinnej zmiany powstaje 700 tys. batonów – to 1 baton na 1 mieszkańca
Wrocławia lub Amsterdamu!
Bohaterowie sukcesu Mondelez Polska
Na sukces Mondelez w Polsce, wpływają ludzie,
którzy tworzą firmę. Pochodzący z 39 krajów, wielokulturowy zespół specjalistów,
każdego dnia stara się znajdować nowe rozwiązania i wprowadzać je w życie.
Wszystko to w atmosferze wzajemnego wsparcia i szacunku do różnorodności. To
podejście zapewniło Mondelez Polska tytuł Top Employer. Szczególnie docenione
zostały akcje międzykulturowe, warsztaty budujące świadomość na temat osób z
niepełnosprawnościami, a także te dotyczące społeczności LGBTQ+ oraz łączenie
integracji z wolontariatem i działaniami prospołecznymi.
—
Celem Mondelez Polska jako pracodawcy jest tworzenie empatycznego i szanującego prawa
przedstawicieli różnych grup społecznych środowiska pracy. Miejsca, w którym
każdy czuje się dobrze — podkreśla Dobrock i
dodaje – Tę zasadę obrazuje struktura
zatrudnienia, zróżnicowana ze względu na płeć, wiek czy pochodzenie, a także
pod kątem
doświadczenia i kompetencji wykorzystywanych
w różnych obszarach w firmie.
Codzienna troska o
lokalne społeczności i środowisko
Wspieranie pracowników
i dbanie o przyjazną kulturę organizacyjną przekłada się także na podejście
firmy do otoczenia zewnętrznego. Wolontariat pracowniczy, oddolne akcje
charytatywne, czy partnerstwa podejmowane, żeby zwiększyć skalę wsparcia
potrzebujących, jak np. zbiórka
obuwia z woshwosh to codzienność firmy, która
chce wywierać realnie pozytywny wpływ na otoczenie, w którym funkcjonuje.
Niezwykle ważna dla
Mondelez jest także troska o środowisko. Firma udowadnia to m.in. swoim flagowym
programem Harmony. Inicjatywa obecna w sześciu krajach europejskich, zrzesza ponad
1 500 rolników, w tym dwa przedsiębiorstwa rolnicze z Polski. Jej założenia są
proste i zgodne z najlepszymi praktykami zrównoważonego rozwoju: mniej pestycydów
i nawozów sztucznych, zachowanie zasobów wodnych i gleb, ograniczenie emisji
związków węgla oraz przeznaczenie części upraw na potrzeby pszczół i motyli. To
właśnie na ponad 2 000 ha w Polsce zaobserwowano 780 000 owadów
miododajnych oraz wiele gatunków motyli. W efekcie pszenica stosowana w produkcji
ciastek spod znaku Mondelez jest pozyskiwana w sposób przyjazny dla środowiska.
Proekologiczne
podejście widoczne jest jednak także w wielu innych obszarach działalności firmy.
To chociażby przyjazne środowisku rozwiązania w fabrykach czy opakowania, które
nadają się do recyclingu. W Polsce można już kupić ciastka, np. Milka Cookie
Loop, w których wkładka plastikowa ustąpiła miejsce papierowej. Nawet część stojaków
sklepowych, na których prezentowane są produkty z portfolio Mondelez jest przyjazna
środowisku. Tak jak 100% nadający się do recyclingu eko stojak na czekolady
Milka, w którym zmiany poczynione przez markę doprowadziły do realnego
ograniczenia plastiku.
—
Robimy to, bo wierzymy, że nawet mała zmiana może mieć duże znaczenie. I to zarówno
dla naszych ludzi, poprzez zwiększenie ich zaangażowania i poczucia sensu, jak
i dla środowiska czy lokalnych społeczności, którym pomagamy —
podkreśla Marcin Dobrock.
Mondelez mimo wielu podejmowanych
dotychczas działań, nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Wciąż ma apetyt
na więcej i ambitne plany na kolejne dekady działalności w Polsce.
O
Mondelēz International
Mondelēz
International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest globalnym liderem w
kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków. Firma z przychodami w
wysokości około 29 miliardów USD w 2021 r., zachęca ludzi w 150 krajach na
całym świecie do spożywania przekąsek w sposób odpowiedzialny. Jako właściciel
kultowych marek, takich jak ciastka Oreo,
belVita i LU, czekolady Cadbury Dairy
Milk, Milka i Toblerone, cukierki Sour Patch Kids oraz guma do żucia Trident, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu rynku przekąsek
na świecie. Mondelēz International
jest członkiem Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones Sustainability
Index. Więcej informacji jest dostępnych na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilu firmy na
Twitterze www.twitter.com/MDLZ.
O
Mondelez Polska
Mondelez Polska jest wiodącą firmą
branży spożywczej w Polsce, obecną na naszym rynku od 30 lat. Zatrudnia ponad
5600 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce. Bogata oferta firmy
obejmuje marki takie jak: czekolady Milka, Toblerone i Alpen Gold, wafelki
Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka, OREO, belVita, Lubisie, Delicje, San,
Łakotki, rogaliki i przekąski 7
Days oraz cukierki i gumy Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm
Mondelēz International, Inc. Pod nazwą Mondelez funkcjonuje w Polsce od 2013 r.
Mondelez Polska
za NielsenIQ: Panel Handlu Detalicznego; Cała Polska z Dyskontami (Food);
Udziały w sprzedaży wartościowej w okresie IV 2020 - III 2021 w Kategorii
Produktów Czekoladowych (suma Tabliczek, Pralin i Batonów, z wyłączeniem
Batonów Chłodzonych) oraz w Kategorii Słodkich Wypieków (suma Ciastek
Paczkowanych oraz Miękkich Ciastek o wadze do 75g).