Napoje Pepsi i chipsy Lay’s sprzedawane przez interaktywne eRoboty w sklepach CarrefourCarrefour, wspólnie ze swoim partnerem strategicznym PepsiCo, rozpoczął w Polsce pilotażowy program promocyjny z użyciem nowoczesnych samojezdnych eRobotów. Dwa urządzenia sprzedające napoje Pepsi oraz chipsy Lay’s można już spotkać w sklepach Carrefour zlokalizowanych w centrach handlowych Westfield Arkadia oraz Galeria Wileńska w Warszawie. Roboty wchodzą w interakcje z konsumentami i uatrakcyjniają proces zakupowy. Poprzez wdrożenie tego zaawansowanego technologicznie rozwiązania PepsiCo i Carrefour inicjują pozytywną zmianę w kierunku dalszego zwiększania doświadczeń zakupowych polskich konsumentów.Wspólne przedsięwzięcie z
udziałem interaktywnych robotów to zdecydowany krok w kierunku zastosowania
innowacyjnych technologii w obszarze sprzedaży. eRoboty „Kerfuś” opatrzone
brandingiem marek Pepsi oraz Lay’s zachęcają klientów Carrefour do zakupu
produktów obu marek. Urządzenia nie służą jedynie wsparciu sprzedaży, ale mają
za zadanie również zaciekawić konsumentów robiących zakupy i zachęcić ich do
wejścia z nimi w interakcję. Roboty są w pełni bezpieczne – dzięki specjalnie
zaprojektowanym czujnikom automatycznie zatrzymują się, gdy zbliża się człowiek
i w pobliżu przeszkód. Organizatorzy liczą, że projekt przypadnie do gustu
fanom nowoczesnych rozwiązań.
− Jako jeden z liderów branży
spożywczej staramy się proponować pionierskie rozwiązania, które będą wspomagać
decyzje zakupowe konsumentów, a współpracującym z nami punktom sprzedaży
ułatwią pracę. Gdy sieć Carrefour, kluczowy odbiorca naszych produktów,
zaproponowała zaangażowanie robotów mobilnych, stwierdziliśmy, że warto zbadać ich
możliwości. Chcemy, by doświadczenia zakupowe konsumentów naszych produktów
były coraz ciekawsze i wywoływały uśmiech na twarzach konsumentów. – powiedział
Mariusz Janiec, Kierownik ds. Klientów Sieciowych w PepsiCo Polska.
− Celem Carrefour jest stałe podnoszenie
komfortu zakupów naszych klientów. W tym celu wdrażamy innowacyjne narzędzia
sprzedażowe oraz promocyjne. Nowe interaktywne eRoboty “Kerfuś” to kolejny z
przykładów innowacji w polskim handlu, który wprowadziliśmy, aby poszerzyć
doświadczenia zakupowe konsumentów. Poprzez interakcję eRobotów z kupującymi
budujemy pozytywne skojarzenia klientów z promowanymi markami, a także realnie
wspieramy sprzedaż, bo promowane produkty są na wyciągnięcie ręki − powiedział
Sylwester Mroczek, Manager Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w
Carrefour Polska.
Obie firmy poprzez projekt chcą
promować nowe podejście do konsumenta w procesie sprzedaży. Podczas zakupów ma
on pozostać centralną postacią, dlatego dzięki zastosowaniu nowatorskich
urządzeń nie będzie musiał krążyć po sklepie w poszukiwaniu pożądanego produktu
– to produkt przyjedzie do niego, a inteligentne roboty zaproponują mu
optymalnie dobrany do jego potrzeb asortyment. Jest to narzędzie szczególnie
przydatne do promowania nowości produktowych ze względu na bardzo skuteczne
przyciąganie uwagi i mobilność gwarantującą widoczność w wielu punktach sklepu.
Pełny potencjał tego typu robotów
nie jest jeszcze znany. Wynika to z ciągłego doskonalenia zastosowanej w nich
technologii. Wiadomo już, że roboty samojezdne mogą służyć w przyszłości jako
nawigacja po powierzchni sklepowej, przeprowadzać ankiety i badania
konsumenckie dotyczące asortymentu sklepu i oferowanych marek produktowych,
oraz określać ich dostępność. Zarówno PepsiCo jak i Carrefour przewidują, że
roboty w marketingu i sprzedaży będą wkrótce o wiele bardziej popularne dzięki
upowszechnianiu się nowoczesnych
technologii oraz większej dostępności tego typu urządzeń na rynku.
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której
działa w Polsce blisko 950 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów,
sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu
internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów
handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji
paliw. Więcej informacji o naszej działalności pod adresem
serwiskorporacyjny.carrefour.pl, na Twitterze (@CarrefourPolska) oraz
LinkedInie (CarrefourPolska).
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego,
jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 13 000 sklepów w ponad 30
krajach. W 2021 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 81,2 miliarda
euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby
Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując
wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w
atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze
(@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
O firmie PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i
regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy
dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się
oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos,
Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w
skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich.
W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę
produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z
legendarnych marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda
dolarów amerykańskich.
W swoich działaniach PepsiCo kieruje się
wizją „Winning with PepsiCo Positive (pep+)”, która wskazuje drogę do uzyskania
pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów
żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w
kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności
firmy, która skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i
budowania wartości w granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania
pozytywnych zmian dla Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji na temat
PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy www.pepsicopoland.com.
pełna lista aktualności
|