Współpraca PepsiCo ze startupami otwiera potencjał dla zrównoważonych rozwiązań w całym łańcuchu dostaw• PepsiCo Labs nawiązało współpracę z 6 startupami, które umożliwią wdrażanie zrównoważonych rozwiązań w całym łańcuchu dostaw; dalsze partnerstwa planowane są na kolejny okres 12 miesięcy.
• PepsiCo Labs to technologiczne ramię firmy, którego zadaniem jest typowanie innowacyjnych startupów i podejmowanie współpracy mającej na celu dalszą poprawę wydajności i stały rozwój przedsiębiorstwa.
• Wśród wprowadzanych rozwiązań znajduje się fizyczny i cyfrowy system monitorowania sortowania i recyklingu odpadów, bio-termoplasty w całości produkowane na bazie domowych odpadów, w tym z tworzyw sztucznych nienadających się do recyklingu i substancji organicznych, a także oparta na sztucznej inteligencji technologia wykrywania awarii w zakładach produkcyjnych.
• Działania te wpisują się w strategiczną transformację pep+, która za cel stawia zrównoważony rozwój z wykorzystaniem kapitału ludzkiegoFirma PepsiCo współpracuje z
nowatorskimi startupami, dzięki którym możliwe będzie wdrażanie przełomowych
technologii umożliwiających doskonalenie zrównoważonych rozwiązań w całym
łańcuchu dostaw na terenie Europy. Sześć mogących pochwalić się sukcesami
rynkowymi startupów zostało wybranych w ramach dokładnie zaprojektowanego
programu, którego celem było zaangażowanie innowacyjnych firm w proces
promowania nowych technologii. W ciągu następnych 12 miesięcy PepsiCo planuje
rozwijać kolejne wspólne projekty.
Program nadzoruje PepsiCo
Labs – zespół, którego celem jest
wykorzystywanie możliwości, jakie dają rozwiązania cyfrowe stanowiące pomost
łączący biznes ze światem nowatorskich technologii.
Zadaniem PepsiCo Labs jest
identyfikacja pionierskich rozwiązań technologicznych i współpraca z ich
twórcami w zakresie stałego rozwoju, wykorzystania wspólnego potencjału i
opracowywania nowych koncepcji mających pozytywny wpływ na działalność.
Po dokonaniu analizy testów
nowych technologii, PepsiCo będzie dążyć do wdrożenia zweryfikowanych rozwiązań
w całym łańcuchu dostaw w roku 2023 i kolejnych latach. Dzięki temu firma
znajdzie się w czołówce organizacji stosujących najnowocześniejsze technologie
do rozwiązywania złożonych problemów.
– W PepsiCo wierzymy w wartość, jaką niesie
wykorzystanie cyfrowych rozwiązań przyszłości, ponieważ w ten sposób
przyspieszamy wdrażanie pozytywnych zmian dla ludzi i świata. Mamy świadomość
odpowiedzialności za efektywne wykorzystanie zasobów i stałą redukcję emisji
gazów cieplarnianych, jednak nie jesteśmy w stanie osiągnąć tego celu
samodzielnie. Wybierając odpowiednio dopasowane do naszych potrzeb partnerstwa
dzięki działaniom podejmowanym przez PepsiCo Labs, umożliwiamy realizację
przełomowych rozwiązań, wnosząc w ten sposób istotny wkład w proces promowania
innowacji technologicznych. Takie działanie jest zgodne ze strategiczną
transformacją PepsiCo Positive, która obejmuje m.in. podejmowanie wyzwań
dotyczących zrównoważonego rozwoju w obszarze łańcucha dostaw – powiedziała
Katharina Stenholm, wiceprezeska ds. zrównoważonego rozwoju w PepsiCo Europe. Działania
pilotażowe będą się odbywać na terenie
Europy, w tym w Turcji, Belgii i Portugalii, koncentrując się na czterech
głównych obszarach:
1. Wydajność
i automatyzacja
PepsiCo w Turcji dokona
próbnego wdrożenia monitorów Pulse Industrial i BrenPower, które wykrywają
awarie odwadniaczy przy wykorzystaniu systemów AI. Zastosowane technologie mają
na celu redukcję śladu węglowego w zakładach PepsiCo poprzez zmniejszanie strat
pary i ogólną poprawę wydajności.
2. Zrównoważona
technologia czyszczenia i higieny
PepsiCo w Portugalii
przetestuje rozwiązanie Ozo Innovations, które wykorzystuje zaawansowaną
technologię elektrochemiczną w celu zapewnienia lepszej higieny miejsc pracy w
zakładach produkcyjnych. Urządzenie Elocube produkowane przez Ozo wykorzystuje
elektrolizę w celu zamiany zimnej wody i soli w wydajny roztwór przeznaczony
zarówno do czyszczenia, jaki i dezynfekcji. W przypadku pozytywnego zakończenia
testów, technologia pozwoli zrewolucjonizować procesy czyszczenia, zmniejszając
zużycie środków chemicznych, wody oraz energii.
3.
Recykling
Wykorzystując opatentowany
proces przetwarzania, startup UBQ Materials zamienia nieposortowane odpady
domowe, w tym wszystkie organiczne i nienadające się do recyklingu tworzywa
sztuczne, w termoplastyczny materiał pochodzenia biologicznego o pozytywnym
oddziaływaniu na klimat. PepsiCo przetestuje nowy materiał na stojakach
promocyjnych Lay's w całej Turcji, zmierzając w ten sposób to zamknięcia
obiegu.
Startup Security Matters
opracował system niewidzialnych znaczników, dzięki któremu możliwe jest zarówno
fizyczne, jak i cyfrowe śledzenie odpadów opakowaniowych w zakresie
identyfikacji, monitorowania i sortowania. Całość tych operacji zapisywana jest
w systemie blockchain. PepsiCo będzie testować tę technologię, co pozwoli
monitorować recykling w obiegu zamkniętym, umożliwi potwierdzenie osiąganych
wyników w zakresie zrównoważonego rozwoju, a także przyczyni się do
usprawnienie sortowania odpadów.
4.
Odzyskiwanie wody
Rozwiązanie Elateq, które
zostanie przetestowane w Belgii, oferuje możliwość elektrochemicznego
oczyszczania ścieków w celu usunięcia patogenów oraz zanieczyszczeń
organicznych i nieorganicznych z wody przy mniejszym zużyciu energii. Jeżeli
testy się powiodą, technologia zmniejszy całkowity ślad węglowy w zakładach
PepsiCo i przyczyni się do budowy zamkniętej gospodarki wodnej.
– Zespół PepsiCo Labs
powstał, aby poprowadzić PepsiCo ku przyszłości. Chcemy być liderem w zakresie
innowacji technologicznych, integrując rozwiązania oferowane przez startupy na
całym świecie. Mamy ogromny przywilej móc współpracować z sześcioma
innowacyjnymi podmiotami, które rozwijają przełomowe technologie i opracowują
nowe rozwiązania w dążeniu do sprostania wyzwaniom związanym ze zrównoważonym
rozwojem całego świata. Liczymy, że dzięki podjętej współpracy przyspieszymy
rozwój tych obiecujących firm, a jednocześnie będziemy stale wdrażać
zrównoważone rozwiązania w działalności PepsiCo – powiedział David Schwartz,
wiceprezes PepsiCo Labs.
Dotychczas PepsiCo Labs
nawiązało współpracę z ponad 30 startupami w ponad 200 krajach. Wspólne
projekty obejmują m.in. technologię WINT (Water Intelligence), która z
powodzeniem sprawdza się w obszarze ograniczania zużycia wody w łańcuchu
dostaw. Technologia wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI) oraz algorytmy
uczenia maszynowego, zapobiegając wyciekom w zakładach PepsiCo. W procesie
stosowane są cyfrowe monitory do zbierania danych o przepływach wody, które są
następnie analizowane za pomocą operacji dopasowywania do wzorców i uczenia
maszynowego. Szacuje się, że dzięki technologii WINT PepsiCo może obniżyć
roczne zużycie wody o około 20-25%.
Projekt ten jest zgodny z
ogłoszoną w ubiegłym roku strategiczną transformacją PepsiCo Positive (pep+), ,
która w sposób kompleksowy skupia działania firmy wokół celów zrównoważonego
rozwoju i kapitału ludzkiego. Podejmowane przez firmę działania wpisują się w
ambicję PepsiCo, aby do 2030 r. obniżyć emisje z zakresu 1 i 2 o 75%, zgodnie z
najnowszym Raportem ESG.
Wdrażanie rozwiązań
przeciwdziałających zmianom klimatycznym jest integralną częścią przyszłości
firmy PepsiCo, jej klientów, konsumentów i całej planety. Współpraca ze
startupami jest następstwem ambitnego celu PepsiCo, polegającego na osiągnięciu
neutralności węglowej do 2040 r. (na 10 lat przed terminem wyznaczonym przez
porozumienie paryskie), w dążeniu do
dekarbonizacji całego łańcucha wartości.
O
firmie PepsiCo:
Konsumenci w ponad 200
krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad
miliard razy dziennie. Przychód netto PepsiCo pochodzący ze sprzedaży
uzupełniających się napojów i produktów żywnościowych gotowych do spożycia oferowanych przez marki takie jak Lay’s,
Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, w
2021 wyniósł ponad 79 miliardów dolarów amerykańskich (około 351 miliardów
złotych). PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych
oraz napojów, w tym wiele kultowych marek, z których każda generuje w ciągu
roku przychody na poziomie ponad 1 miliard dolarów amerykańskich.
W swoich działaniach PepsiCo
kieruje się wizją uzyskania pozycji światowego lidera w obszarze napojów i gotowej
żywności dzięki sukcesom strategii pep+
czyli PepsiCo Positive. Jest to strategiczna transformacja PepsiCo skupiona
wokół zrównoważonego rozwoju i kapitału ludzkiego, obejmująca wszystkie obszary
działalności firmy. W ten sposób PepsiCo tworzy wartość i możliwość
wzrostu w granicach planety inspirując
pozytywne zmiany dla ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji na temat
PepsiCo znajduje się na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie internetowej firmy www.pepsicopoland.com .
PepsiCo
Consulting Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, ul. Zamoyskiego 24/26,
03-801 Warszawa, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego, nr KRS 0000369379, NIP 1132818376, Wysokość
kapitału zakładowego: 302.505.000,00 PLN.