Veganuary: Nestlé podsumowuje trendy na rynku roślinnych alternatyw mięsa i wprowadza trzy nowości marki Garden GourmetSznycel, grillowany filet i nuggetsy – wraz z Veganuary w ofercie marki Garden Gourmet pojawiły się roślinne nowości. Jednak przysmaki sprawdzą się nie tylko podczas dorocznego święta diety bezmięsnej. W Polsce żywność roślinna dynamicznie zyskuje na popularności, a w 2022 roku rynek zamienników mięsa może wzrosnąć nawet dwukrotnie.Nazwa „Veganuary” – połączenie słów „vegan” i
„January” – została po raz pierwszy użyta w 2014 r. w Wielkiej Brytanii. Trwa
właśnie tegoroczna edycja tej corocznej globalnej inicjatywy popularyzującej
dietę bezmięsną. Ta zaś staje się coraz popularniejsza: już milion Polaków nie
spożywa mięsa, a odsetek osób ograniczających je w swojej diecie (tzw. fleksitarian)
jest jeszcze większy: to już co piąty dorosły. Rynek zamienników mięsa rozwija się bardzo
dynamicznie. Z naszych prognoz wynika, że w 2022 r. jego wartość może się nawet
podwoić – mówi Bartosz Dmowski, menedżer ds. rozwoju marki Garden Gourmet na rynek
Europy Środkowo-Wschodniej – Rosnąca popularność żywności roślinnej wśród
konsumentów najczęściej powodowana jest troską o zdrowie i dobre samopoczucie,
co dodatkowo wzmogła pandemia. Motywacją do ograniczenia mięsa w jadłospisie
jest również dbałość o środowisko i wzgląd na niższy ślad węglowy żywności
roślinnej. Trzecim najczęściej wskazywanym powodem do zmiany diety – szczególnie
przez osoby młodsze – jest dobrostan zwierząt i etyka ich hodowli. Kim dokładniej są
konsumenci wybierający roślinne alternatywy mięsa? – Jako marka trafiamy do
ludzi w wieku 25-45 lat, aktywnych, zainteresowanych podróżami i poznawaniem
świata. Wiemy też, że choć nasi konsumenci są otwarci na nowe doznania
kulinarne, bardzo często mają sentyment do potraw z rodzinnego domu i nie
chcą rezygnować z ich smaku gdy ograniczają mięso w diecie – dodaje Bartosz
Dmowski. Na te oczekiwania odpowiadają produkty Garden
Gourmet. Ich skład bazuje m.in. na białku sojowym, a smak i konsystencja
doskonale odzwierciedlają te znane z mięsa - dzięki wykorzystaniu kompozycji
roślinnych składników oraz ziół i przypraw. Do bestsellerów marki, którymi
są w Polsce m.in. Fileciki Roślinne, Klopsiki Warzywne (chętnie spożywane
również przez dzieci) oraz Sensational Burger dołączyły właśnie trzy nowości. Od
stycznia na polskim rynku dostępne są Wegańskie Nuggetsy, Wegański Sznycel
oraz Wegetariański Grillowany Filet (alternatywa dla grillowanej piersi z kurczaka). Wszystkie
produkty charakteryzuje symbol Nutri-Score o najwyższym poziomie A – którym
oznacza się produkty o wysokiej wartości odżywczej, zalecane do częstego
spożywania. Wegańskie Nuggetsy to nowość adresowana
zarówno do dorosłych, jak i dzieci – których zamiłowanie do kurczaka w panierce
jest dobrze znane. Bezmięsne nuggetsy można przyrządzać i spożywać na wiele
sposobów: jako przekąski, jak również składnik sałatek czy tortilli. Kolejna
nowość – Grillowany Filet – to pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim
rynku: unikatowy roślinny odpowiednik grillowanej piersi kurczaka. Z kolei Wegański
Sznycel, trzecia z nowości Garden Gourmet, ma chrupiącą panierkę i jest
idealny zarówno jako składnik kanapek, jak i alternatywa obiadowego kotleta. Produkty Garden Gourmet są
dostępne w sieciach Lidl, Kaufland, SPAR, internetowym sklepie Frisco.pl, w
wybranych sklepach Żabka, a okresowo – w Biedronce. Więcej informacji o
marce Garden Gourmet, w tym także inspiracje kulinarne i przepisy na bazie
produktów marki, znaleźć można na stronie gardengourmet.pl.
O Nestlé Nestlé w Polsce jest
wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów
i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT
KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku
od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
pełna lista aktualności
|