PepsiCo i Fundacja PepsiCo zawiązują partnerstwo z Polskim Czerwonym Krzyżem w celu przeciwdziałania kryzysowi bezpieczeństwa żywnościowego wśród najbardziej potrzebującychPepsiCo, Fundacja PepsiCo i Polski Czerwony Krzyż zajmą się problemem braku bezpieczeństwa żywnościowego w społecznościach najbardziej dotkniętych pandemią Covid-19.• Na program Fundacja PepsiCo przeznaczy 230 tys. dolarów
amerykańskich co zapewni około 180 tys. posiłków potrzebującym –
dzieciom, seniorom, osobom samotnym oraz rodzinom wielodzietnym.
• Program jest częścią globalnego zobowiązania PepsiCo Food For
Good, którego celem jest zwiększanie bezpieczeństwa żywnościowego w
społecznościach, w których działa firma.
PepsiCo Polska, Fundacja
PepsiCo i Polski Czerwony Krzyż ogłosiły rozpoczęcie partnerskiego programu,
który ma odpowiedzieć na wynikający z pandemii Covid-19 problem pogarszającego
się stanu bezpieczeństwa żywnościowego w Polsce. Celem programu jest wsparcie
grup społecznych, które pandemia dotknęła najbardziej, poprzez zapewnienie
dostępności do pożywnych posiłków. W ramach programu zostanie dostarczonych
około 180 tys. posiłków do ponad 2,5 tys. osób w województwach mazowieckim,
małopolskim oraz lubelskim.
Od 2020 r. brak bezpieczeństwa żywnościowego jest jedną z
najpoważniejszych konsekwencji pandemii Covid-19 pogłębiającej problemy, z
którymi borykają się osoby o niskich dochodach. W Polsce „gospodarczy lockdown”
doprowadził do inflacji na poziomie 6,8% – jednej z najwyższych w Europie.
Skutki wzrostu cen żywności wywarły dodatkową presję na bezpieczeństwo
żywnościowe wśród najbardziej potrzebujących.
„Będąc członkiem lokalnej społeczności, naszym obowiązkiem jest
wspieranie tych, którzy najbardziej tego potrzebują. Dzięki takim programom jak
Food For Good jesteśmy w stanie zrealizować te cele i zapewnić środki niezbędne
do łagodzenia skutków trwającego kryzysu – powiedział Michał Jaszczyk, prezes
zarządu PepsiCo Polska. – Jesteśmy przekonani, że współpracując z Polskim
Czerwonym Krzyżem możemy dotrzeć do najbardziej potrzebujących – w dużej mierze
dzięki doświadczeniu tej organizacji w niesieniu pomocy i zaufaniu, jakim się
ona cieszy wśród Polek i Polaków”.
Polski Czerwony Krzyż, reprezentowany w programie przez jego
Oddział Mazowiecki, został wybrany partnerem PepsiCo z uwagi na zaufanie
społeczne, rozbudowaną siatkę oddziałów oraz logistyczne przygotowanie do
podjęcia działań na terenie województw mazowieckiego, małopolskiego i
lubelskiego.
„Dzięki funduszom z Fundacji PepsiCo będziemy mogli nie tylko
realnie wpłynąć na odciążenie domowych budżetów beneficjentów, ale także
zaspokoić codzienne potrzeby żywieniowe najmłodszych poprzez zapewnienie im
obiadów w szkolnych i świetlicowych stołówkach” – dodała Honorata Krzywoń,
dyrektor Oddziału Mazowieckiego Polskiego Czerwonego Krzyża.
Zainaugurowany program jest kolejnym wspólnym działaniem PepsiCo
i Fundacji PepsiCo na rzecz wspierania lokalnych społeczności w czasie szczytów
zakażeń trwającej pandemii oraz w obliczu trudności, jakie niosą jej skutki
ekonomiczne. Od 2020 r. firma PepsiCo przekazała w Polsce już ponad 200 tys.
dolarów amerykańskich na zapewnienie gorących posiłków szczególnie narażonym
grupom, takim jak pracownicy medyczni pracujący z pacjentami covidowymi.
Dodatkowe informacje:
Fundacja PepsiCo
Założona w 1962 r. Fundacja PepsiCo, charytatywne ramię PepsiCo,
inwestuje w rozwój zrównoważonego systemu żywnościowego, kierując się misją
wspierania lokalnych społeczności. Współpracując z organizacjami non-profit i
ekspertami na całym świecie, Fundacja koncentruje się na pomaganiu w uzyskaniu
dostępu do bezpieczeństwa żywnościowego, do wody i zwiększania możliwości
ekonomicznych. Dąży do wymiernego wpływu działań w miejscach, w których
pracownicy PepsiCo żyją i pracują. Współpracując z innymi branżowymi, lokalnymi
i międzynarodowymi organizacjami oraz pracownikami, PepsiCo, wpływa na
zakrojone na szeroką skalę zmiany w sprawach, które są dla ważne i mają
globalne znaczenie.
Polski Czerwony Krzyż
Misją Polskiego Czerwonego Krzyża jest zapobieganie ludzkim
cierpieniom i łagodzenie ich skutków oraz ochrona ludzkiej godności, bez
jakiejkolwiek dyskryminacji na tle narodowości, rasy, płci, przekonań religijnych
lub politycznych. Polski Czerwony Krzyż to organizacja zrzeszona w największym
ogólnoświatowym ruchu humanitarnym, jednym z najstarszych w historii ludzkości.
Jego częściami składowymi są działające na szczeblu międzynarodowym:
Międzynarodowy Komitet Czerwonego Krzyża (MKCK), Międzynarodowa Federacja
Stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca (Federacja) oraz
stowarzyszenia krajowe Czerwonego Krzyża lub Czerwonego Półksiężyca.
W 2020 r. tylko w ramach akcji Covid-19 PCK udzielił pomocy socjalnej
w formie paczek żywnościowych, odzieży i zapomóg pieniężnych dla ponad 30 tys.
seniorów oraz 50 tys. rodzin. PCK prowadzi 211 punktów wydawania żywności, z
których regularnie korzysta ponad 12 330 osób.
Więcej informacji na temat działań PCK jest dostępnych na
polskiej i międzynarodowej witrynie organizacji pod adresami https://pck.pl/ oraz http://www.redcross.int/.
PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie
sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód
netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych
i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola,
Quaker, Tropicana oraz SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł
w 2020 r. ponad 70 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio
PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów
oferowanych pod wieloma markami, a każda z 23 najlepiej sprzedających się marek
generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów
amerykańskich.
W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with
Purpose”, która wskazuje drogę do uzyskania statusu światowego lidera w
obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów.
„Winning with Purpose” stanowi odzwierciedlenie aspiracji firmy, polegających
na zrównoważonym podejściu do realizacji zamierzeń rynkowych i uwzględnianiu
świadomie realizowanych celów we wszystkich aspektach prowadzonej
działalności.
Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej
witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz
na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com.
Zdjęcie do pobrania: https://pap-mediaroom.pl/polityka-i-spoleczenstwo/pepsico-i-fundacja-pepsico-zawiazuja-partnerstwo-z-polskim-czerwonym