Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
„Herbapol-Lublin” S.A. docenia polskich plantatorów w Dniu Polskiej Żywności
25 sierpnia przypada Dzień Polskiej Żywności. To doskonała okazja, by przypomnieć,
że sukces polskich produktów zawdzięczamy współpracy z lokalnymi dostawcami. Dzięki nim możemy nieprzerwanie cieszyć się wyjątkowymi smakami herbatek czy dżemów. „Herbapol-Lublin” S.A. od 1949 roku czerpie inspirację z natury i niezmiennie oferuje polskim konsumentom produkty wysokiej jakości, pełne smaku i o przyjemnym aromacie,
a w jego ofercie znajdziemy herbatki i dżemy tworzone z surowców od rodzimych dostawców.


Patriotyzm konsumencki to rosnący trend, zarówno na rynku spożywczym, jak i kosmetycznym, dodatkowo wzmocniony przez pandemię. Coraz bardziej świadomi konsumenci zwracają uwagę już nie tylko na skład produktów. Ważne jest także to, kto jest ich producentem, a także skąd pochodzą surowce użyte do ich przygotowania. Jednym z powodów jest chęć wspierania polskiej gospodarki i polskich firm, ale równie istotna jest dobra jakość tych produktów. Według badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” w 2020 roku, podczas codziennych zakupów konsumenci kierują się przede wszystkim jakością, ceną i miejscem pochodzenia produktów. Co więcej, aż 73% respondentów deklaruje, że mając możliwość wyboru wybrałoby produkt polskiego pochodzenia.[1]

– To, co teraz stało się modne – lokalność i polskość – dla nas jest naturalne i stanowi część DNA naszej firmy. Wyraźnie widać, że produkty wytwarzane w Polsce, przez rodzimych producentów są coraz bardziej popularne wśród konsumentów. Obok argumentów takich jak wspieranie gospodarki czy lepsza jakość tych wyrobów wydaje się, że równie ważny jest element wartości i misji, z jakim utożsamiamy polskie marki. Chętniej sięgamy po produkty, które są w stanie dać nam coś więcej: szukamy emocji, przynależności, historii. W przypadku produktów z zielonym listkiem, który od lat widnieje na opakowaniach naszych wyrobów, jest to przyjemność, smak, aromat, ale także przypomnienie ciepła rodzinnego domu i beztroskich czasów dzieciństwa. Tworząc ofertę i komunikację naszej marki wiemy, że musimy zrealizować to oczekiwanie – i dlatego od lat stawiamy na surowce pochodzące z Polski, często
z określonych rejonów, pozyskiwane od sprawdzonych dostawców
– podkreśla Anna Sambor, dyrektor marketingu „Herbapol-Lublin” S.A.

Zioła od sprawdzonych dostawców nieprzerwanie od ponad 70 lat

Historia firmy „Herbapol-Lublin” S.A. jest ściśle związana z ziołami. Dzięki ugruntowanej wiedzy, własnym punktom skupu oraz zlokalizowanym w lubelskiej siedzibie laboratoriom zapewniającym niezmiennie wysoką jakość surowca, firma pozostaje liderem kategorii herbat ziołowych w Polsce.[2]

„Herbapol-Lublin” S.A. od lat współpracuje z zaufanymi plantatorami, którzy często od kilku pokoleń dostarczają do Herbapolu zioła wykorzystywane do produkcji herbatek ziołowych.

Najpopularniejsze pod kątem upraw są mięta pieprzowa, melisa lekarska oraz szałwia.
Od wielu lat herbatka miętowa od Herbapolu to najchętniej wybierana herbatka ziołowa w Polsce.[3] Aktualnie oddział skupu w Wielbarku współpracuje z 24 plantatorami, a zioła pochodzą głównie z upraw zlokalizowanych na Warmii i w Polsce wschodniej – rejonu kraju słynącego z czystego powietrza i dobrych warunków klimatycznych.

W 2014 roku w portfolio marki Herbapol pojawiły się także produkty dżemowe. Producent postawił na klasyczne smaki, które lubią polscy konsumenci. Owoce używane do produkcji dżemów, konfitur i powideł firma pozyskuje głównie od lokalnych dostawców, dzięki czemu przetwory marki wyróżniają się nie tylko jakością, ale i smakiem. Marka Herbapol stawia na polskie owoce, takie jak truskawki, czerwone porzeczki, agrest, ale też na ich lokalne czy konkretne odmiany, jak wiśnia nadwiślanka, jabłka z mazowieckich sadów, malina polana, śliwka węgierka czy czarna porzeczka z okolic Nałęczowa.

Gwarancja wieloletniej współpracy

– Zioła i owoce pochodzące od polskich, sprawdzonych dostawców są nieodłącznym elementem sukcesu naszej marki. W Dniu Polskiej Żywności chcemy przypomnieć i podkreślić ich rolę w tworzeniu naszych produktów, ponieważ to w dużej mierze dzięki nim ich smak kochają Polacy – dodaje Anna Sambor.

Zapotrzebowanie na kluczowe surowce używane do produkcji flagowych produktów marki Herbapol nie maleje. Plantatorzy i dostawcy ziół oraz owoców chcący podjąć współpracę
z firmą mogą liczyć na długoletnie umowy i wsparcie merytoryczne w zakresie odpowiedniego przygotowania surowców.

 


„Herbapol-Lublin” S.A.

„Herbapol-Lublin” S.A. jest polską firmą branży spożywczej, która w ciągu ponad 70 lat obecności na naszym rynku ugruntowała swoją pozycję lidera. Zajmuje pierwsze miejsce w segmencie syropów owocowych, herbatek owocowych, ziołowych, czerwonych, funkcjonalnych, białych oraz drugie miejsce w kategorii herbat zielonych i dżemów.

„Herbapol-Lublin” S.A. to przede wszystkim znane na polskim rynku marki Herbapol i Big-Active. 

Na bogate portfolio firmy składają się produkty należące do kategorii herbat, produktów dżemowych, napojów oraz syropów. W 2019 roku do portfolio firmy dołączyły produkty z linii BIO.

W 2017 roku firma zadebiutowała także w kanale HoReCa, wprowadzając na rynek dwie linie herbat: Breakfast i Premium. 

W 2019 „Herbapol-Lublin” S.A. otrzymał m.in. Diament Forbesa dla najdynamiczniej rozwijających się firm w Polsce, a wybrane produkty po raz kolejny zostały wyróżnione nagrodą Kupców Polskich - Złoty Paragon oraz Hit Handlu.

W 2020 roku firma zaistniała na rynku kosmetycznym wprowadzając markę naturalnych kosmetyków i suplementów Herbapol Polana.

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.herbapol.com.pl oraz www.herbapol-polana.com.

Herbapol - Dzień Polskiej Żywności 25 sierpnia 2021


 



[1] https://magazynterazpolska.pl/pl/a/racjonalny-konsument-nieoczywisty-patriota-wyniki-badan-fundacji-teraz-polska

 

[2] Herbapol za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food), sprzedaż wartościowa, udziały wartościowe, w okresie VII 2020-VI 2021 i I-VI 2021 w kategorii: Herbaty, segment Herbat ziołowych(definicja własna Herbapol).*

[3] Herbapol za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food), sprzedaż wartościowa, udziały wartościowe, w okresie I-VI 2021 w kategorii: Herbaty, segment Herbat ziołowych (definicja własna Herbapol).


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij