Mondelēz International coraz bliżej celów zrównoważonego rozwoju na 2025 r.• Mondelēz International, lider branży przekąsek, opublikował swój coroczny raport odpowiedzialności społecznej „Snacking Made Right”. W minionym roku firma zrobiła ogromne postępy w realizacji swoich celów zrównoważonego rozwoju wyznaczonych na 2025 r., a w przypadku wielu z nich już teraz przekroczyła pierwotne założenia.
• Do najważniejszych należą: obniżenie emisji CO2 z działalności produkcyjnej o ponad 20%, ograniczenie zużycia wody o ponad 30% oraz zmniejszenie ilości odpadów powstających przy produkcji o ponad 30%.W
opublikowanym w maju b.r. raporcie „Snacking Made Right” Mondelēz International
podkreśla, w jaki sposób kompleksowe podejście firmy do kwestii środowiskowych,
odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego (ang. ESG)
przyczynia się do jej postępów w realizacji ambitnych celów na rok 2025 i
tworzy długoterminowe korzyści dla firmy i jej interesariuszy.
Zaangażowanie
Mondelēz International w kwestie zrównoważonego rozwoju opiera się na
wprowadzaniu trwałych zmian w priorytetowych obszarach poprzez innowacyjne
rozwiązania oraz współpracę na rzecz transformacji całego sektora. ESG jest jednym z czynników tworzących długoterminową
wartość Mondelēz International, zintegrowanym ze strategią biznesową firmy i
stanowi podstawę jej misji – dostarczania konsumentom odpowiednich przekąsek na właściwą okazję,
wyprodukowanych w odpowiedzialny sposób.
Jak podkreśla Marcin
Dobrock, Dyrektor Zarządzający Mondelez Polska i kraje bałtyckie: – W
dzisiejszych czasach bycie globalnym liderem wiąże się z dużą
odpowiedzialnością: wobec środowiska, naszych klientów, partnerów biznesowych
oraz lokalnych społeczności – szczególnie tam, gdzie zlokalizowane są nasze
zakłady produkcyjne. Dlatego tak istotne jest właściwe zrozumienie potrzeb, podejmowanie
dopasowanych działań oraz ciągła edukacja rynku w zakresie społecznej odpowiedzialności. Jest to istotna
część strategii Mondelez na całym świecie, dlatego cieszę się, że Polska realizuje
kluczowe międzynarodowe programy firmy oraz może pochwalić się własnymi, także
lokalnymi inicjatywami w tym zakresie.
Mondelez Polska
wspiera realizację globalnych celów zrównoważonego rozwoju firmy i stale
poszerza zakres swoich inicjatyw, związanych m.in. ze świadomym spożywaniem
przekąsek oraz troską o środowisko i społeczności lokalne. Do wytwarzanych w Polsce produktów marki Milka
stosowane jest kakao ze sprawdzonych upraw objętych programem Cocoa Life, a zboża używane do
produkcji ciastek takich marek jak Delicje, Lubisie, Ciastka Milka i San
pochodzą z programu zrównoważonego rolnictwa Harmony. Jedną z flagowych inicjatyw branżowych, do których należy Mondelez Polska, jest
Polska Koalicja ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego. Ponadto polski oddział firmy aktywnie
angażuje się we wspieranie lokalnych społeczności. Jest m.in. sponsorem
programu „Trzymaj formę” oraz stale współpracuje z lokalnymi domami dziecka,
świetlicami środowiskowymi i centrami wolontariatu.
- Oddolne inicjatywy i autentyczne
zaangażowanie naszych pracowników jest czymś, co wyróżnia Mondelez i tworzy wyjątkową kulturę naszej firmy. Jestem dumny, że szczególnie w tak
trudnym czasie jak pandemia, nasi ludzie we wszystkich lokalizacjach w Polsce
chętnie dzielą się swoim czasem, energią i umiejętnościami z potrzebującymi, a także wspierają ważne akcje społeczne – dodaje Dobrock.
Nieustanne wysiłki Mondelēz International,
producenta takich marek jak Milka, Oreo, belVita, Delicje, Prince Polo czy
Halls, na rzecz wprowadzania pozytywnych zmian na świecie przynoszą znaczące
rezultaty. Firma od lat realizuje odpowiedzialne społecznie inicjatywy, które przyczyniają się
m.in. do udoskonalenia programów zrównoważonego zaopatrzenia, znaczącej
redukcji odpadów i emisji CO2 oraz wywierania pozytywnego wpływu na lokalne społeczności.
Raport „Snacking Mada Right” przedstawia
najważniejsze osiągnięcia firmy w 2020 roku, do których należą:
Surowce
pozyskiwane w sposób zrównoważony:
- 68% ziaren
kakaowca wykorzystanych w produkcji czekolady, Mondelez pozyskuje w sposób
zrównoważony w ramach programu Cocoa Life.
- 98%
oleju palmowego firma pozyskuje od dostawców objętych planem zrównoważonego
pozyskiwania oleju palmowego.
Wpływ
na środowisko:
- Firma
ograniczyła emisję CO2 z działalności produkcyjnej o ponad 20%, co stanowi
przekroczenie założonego celu o 15%.
- Mondelez
zmniejszył zużycie wody o ponad 30%, co stanowi przekroczenie założonego celu
-
o 10%.
- Firma
zmniejszyła ilość odpadów powstających przy produkcji o ponad 30%, co stanowi
przekroczenie założonego celu o 20%.
Innowacje
w zakresie opakowań:
- 94% stosowanych
obecnie przez Mondelez opakowań nadaje się do recyklingu.
Troska
o zdrowie konsumenta:
- 16%
przychodów firmy pochodzi ze sprzedaży przekąsek umożliwiających kontrolę
wielkości porcji.
Wsparcie
społeczności lokalnych:
- Mondelez
stworzył platformę inwestycyjną „Sustainable Futures” finansującą innowacje i partnerstwa, które pozwolą na stworzenie długoterminowych rozwiązań w
zakresie m.in. przeciwdziałania zmianom
klimatycznym, czy eliminacji odpadów z plastiku – w celu zwiększenia
długoterminowego pozytywnego wpływu na naszą planetę i jej mieszkańców.
- Firma
przekazała ponad 30 mln dolarów na działania pomocowe związane z wirusem
COVID-19 na całym świecie, w tym ostatnio 2 mln dolarów na wsparcie walki z
pandemią w Indiach.
Przyspieszanie
działań na rzecz różnorodności, równości i otwartości
Mondelēz
International podejmuje także dodatkowe zobowiązania w kwestii różnorodności,
równości i otwartości oraz usprawnia przekazywanie informacji na temat postępów w tym
zakresie. W 2020 r. firma ogłosiła ambitne plany, w tym przeznaczenie 1 mld dolarów rocznie na rzecz firm prowadzonych przez
kobiety i przedstawicieli mniejszości, podwojenie w USA liczby czarnoskórych
pracowników w kadrze kierowniczej do 2024 r., a także powołanie funkcji
dyrektora odpowiedzialnego za kwestie włączania i różnorodności (Chief Diversity & Inclusion Officer).
Flagowy raport Mondelēz International „Snacking
Made Right” potwierdza również cele środowiskowe firmy na rok 2025, w tym:
l Kakao
100%
ziaren kakaowca wykorzystywanych do produktów czekoladowych będzie pochodziła z flagowego programu Cocoa Life.
l CO2
Firma
wyznaczyła cel ograniczenia całkowitej emisji CO2 o 10%.
l Opakowania
100%
opakowań Mondelez będzie nadawać się do recyklingu i będzie odpowiednio
oznakowane.
Firma stawia
na redukcję o 25% wykorzystania tworzyw sztucznych.
Mondelez
Polska
Mondelez
Polska jest wiodącą̨ firmą branży spożywczej w Polsce, od 29 lat obecną na
naszym rynku. Zatrudnia blisko 4600 pracowników i jest liderem na rynku
czekolady i ciastek markowych w Polsce. Bogata oferta firmy obejmuje znane marki kategorii
przekąsek, takie jak: czekolady Milka,
Toblerone i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka, OREO, belVita, Petitki, Lubisie, Delicje, San, Łakotkioraz cukierki i gumy Halls. Mondelez Polska jest
częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod zmienioną nazwą (dawniej
Kraft Foods) funkcjonuje w Polsce od 2013 r.
Mondelēz International
Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest globalnym
liderem w kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków. Firma z przychodami w wysokości około 27 miliardów USD
netto zachęca ludzi w 150 krajach na całym świecie do spożywania przekąsek w sposób odpowiedzialny.
Jako właściciel kultowych marek takich jak ciastka Oreo, belVita i LU,
czekolady Cadbury Dairy Milk, Milka i Toblerone, cukierki Sour Patch Kids oraz guma do żucia Trident, odgrywa kluczową rolę
w kształtowaniu rynku przekąsek na świecie. Mondelēz International jest członkiem Standard and
Poor's 500, Nasdaq 100 I Dow Jones Sustainability Index. Więcej informacji jest dostępnych
na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilu firmy na Twitterze www.twitter.com/MDLZ.
Mondelez za
NielsenIQ: Panel Handlu Detalicznego; Cała Polska z Dyskontami (Food); Udziały
w sprzedaży wartościowej w okresie IV 2020 - III 2021 w Kategorii Produktów
Czekoladowych (suma Tabliczek, Pralin i Batonów, z wyłączeniem Batonów
Chłodzonych) oraz w Kategorii Słodkich Wypieków (suma Ciastek Paczkowanych oraz
Miękkich Ciastek o wadze do 75g).