Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Kodeks postępowania w zakresie odpowiedzialnych praktyk biznesowych i marketingowych na finalnym etapie uzgodnień
Treść Kodeksu została uzgodniona z Komisją Europejską. W dniu 5 lipca br. Kodeks zostanie oficjalnie zaprezentowany podczas wydarzenia inauguracyjnego na wysokim szczeblu, którego gospodarzami będą Wiceprzewodniczący Wykonawczy Komisji Frans Timmermans oraz Komisarz ds. Zdrowia i Bezpieczeństwa Żywności Stella Kyriakides.

Opracowanie Kodeksu postępowania w zakresie odpowiedzialnych praktyk biznesowych i marketingowych jest inicjatywą Komisji Europejskiej i jest jednym z pierwszych rezultatów realizacji Strategii "Od pola do stołu", przyjętej w Unii Europejskiej w zeszłym roku i która ma na celu sprostanie wyzwaniom związanym ze zmianą klimatu, degradacją środowiska, utratą bioróżnorodności, czy niedożywieniem i chorobami niezakaźnymi. Ponadto, Kodeks stanowi odpowiedź na inne inicjatywy tj. Europejski Zielony Ład (w tym Strategię Bioróżnorodności), a także wypełnia międzynarodowe cele zrównoważonego rozwoju, tj. Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

Główną ideą Kodeksu jest założenie, że przejście na zrównoważone systemy żywnościowe może przynieść korzyści środowiskowe, zdrowotne i społeczne, a także ekonomiczne. Zmiana ta nie może się jednak odbyć bez przyjęcia na siebie kluczowej odpowiedzialności i zaangażowania w znaczące działania wszystkich głównych podmiotów systemu żywnościowego. Celem Kodeksu jest zjednoczenie szerokiego grona interesariuszy w realizacji celów wspólnego programu.


Zapisy Kodeksu mogą być realizowane na 2 sposoby:

1) Kodeks, gdy skierowany jest do ogółu podmiotów, opisuje ramy wspólnych dążeń (cele i zadania), wspierane przez szereg orientacyjnych, indywidualnych działań, które podmioty gospodarcze mogą podjąć aby przyczynić się do niezbędnej transformacji systemów żywnościowych.

2) Dla podmiotów działających na rynku spożywczym (firm) z ambicjami liderów – ramy dla ambitnych zobowiązań z wymiernymi wynikami. Poszczególne firmy, które są w stanie wykazać się przywództwem, zachęcane są do podjęcia namacalnych, odpowiednich i wymiernych zobowiązań, które będą monitorowane pod kątem poczynionych postępów, jako wkład we wspólne aspiracje określone w niniejszym Kodeksie. 

Firmy, które chcą złożyć zobowiązanie wynikające z Kodeksu i które chcą odegrać aktywną rolę w inauguracji, proszone są o kontakt z Komisją Europejską do 19 czerwca br.


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij