Konsumenci mocno odczuli skutki podatku cukrowegoSprawdziły się czarne scenariusze zgłaszane przez producentów dotyczące wpływu podatku na ceny napojów.Z analizy Instytutu Badań Spraw Publicznych wynika, że blisko połowa Polaków dostrzega wzrost cen słodzonych napojów związany z wprowadzeniem podatku cukrowego.
Wzrost cen napojów słodzonych po wprowadzeniu podatku cukrowego dotknął w głównej mierze osoby młode, w szczególnie w przedziale 18-29 lat. Aż 69% ankietowanych w tym wieku odpowiedziało, iż odczuwa podwyżki.
Przypominamy, iż w połowie stycznia br. agencja badawczo-analityczna Zymetria przygotowała raport pt. „Podatek cukrowy oczami konsumentów”. Z dokumentu wynika, iż aż 66% Polaków negatywnie ocenia decyzję o wprowadzeniu podatku cukrowego, a zdecydowana większość osób traktuje podatek cukrowy jako kolejny sposób na wyciąganie pieniędzy z kieszeni Polaków.
pełna lista aktualności
|