Nestlé podejmuje kolejne kroki na rzecz zrównoważonych technologii opakowaniowychFirma podsumowuje najnowsze inicjatywy oraz efekty działań, których celem jest przyszłość bez odpadów.Nestlé intensyfikuje działania, dzięki którym do 2025 roku 100% opakowań
firmy będzie nadawać się do recyklingu bądź ponownego wykorzystania, i które
pozwolą zmniejszyć zużycie pierwotnych tworzyw sztucznych o jedną trzecią.
Obecnie
już 87% opakowań Nestlé nadaje się do recyklingu lub ponownego wykorzystania. Firma
ogłosiła dziś kolejne inicjatywy, które zbliżą ją do realizacji globalnych
zobowiązań. Zapowiedziane projekty obejmują m.in. inwestycję w wysokości 30 mln
dolarów na rzecz zwiększenia produkcji plastiku pochodzącego z
recyklingu w Stanach Zjednoczonych, wprowadzenie w Chile systemu wielokrotnego
napełniania karmy dla zwierząt domowych oraz innowacyjne opakowanie kostek
bulionowych Maggi we Francji – pierwsze tego typu opakowanie z papieru
nadającego się do przetworzenia.
Jak komentuje Véronique Cremades-Mathis, Dyrektor ds. Zrównoważonych Opakowań w Nestlé: „Poczyniliśmy
znaczący postęp w drodze do przyszłości bez odpadów. Wiemy jednak, że wciąż
wiele przed nami. Jako największy na świecie producent żywności i napojów robimy
wszystko, by – wszędzie tam, gdzie jesteśmy obecni – skalę naszej działalności
przełożyć na pomoc w rozwiązaniu problemu zanieczyszczeń”.
Chociaż
pandemia pociągnęła za sobą nowe wyzwania, zaangażowanie firmy w tworzenie
zrównoważonych systemów i technologii opakowaniowych pozostaje bez zmian.
Nestlé nadal odgrywa istotną rolę w odpowiedzi na problem zanieczyszczenia
środowiska tworzywami sztucznymi. Ogłoszona w 2019 roku strategia firmy opiera
się na trzech filarach:
Filar 1: Prace nad nowymi opakowaniami
- Wprowadzenie papierowych opakowań
dla nowych typów produktów. Przykładem są batony YES! w Polsce i marka Smarties w Wielkiej Brytanii, których opakowania
powstają z papieru nadającego się do recyklingu.
- Żywność dla niemowląt Gerber i
Piltti pakowana jest w pierwsze tego typu saszetki stworzone tylko z jednego
materiału. Pozwala to zwiększać wolumen surowca nadającego się do przetworzenia.
- Nespresso wprowadziło nowe kapsułki
wykonane w 80% z aluminium z recyklingu, co stanowi istotny krok w
kierunku zamkniętego obiegu opakowań.
- Od 2019 roku Nestlé w Stanach
Zjednoczonych podwoiło ilość rPET wykorzystywanego w butelkach wody
niegazowanej, osiągając poziom 16,5%.
Filar 2: Kształtowanie przyszłości bez odpadów
- W sierpniu 2020 roku Nestlé na Filipinach
osiągnęło neutralność pod względem produkcji plastiku – firma zebrała i
przetworzyła ilość surowca równą tej wypuszczonej na rynek, zapobiegając tym
samym przedostaniu się opakowań na wysypiska i do oceanów.
- W Indonezji, firma wraz z
organizacją STOP tworzy system zrównoważonego zarządzania odpadami, którego
celem jest zmniejszenie zanieczyszczenie oceanów przez plastik.
- Nestlé rozpoczęło zbiórki, sortowanie
i przetwarzanie miękkich tworzyw sztucznych w Australii.
- Producent rozszerza liczbę rozwiązań
w zakresie opakowań wielokrotnego użytku dla kaw oraz karmy dla zwierząt.
Przykładem jest współpraca ze start-upem MIWA w Szwajcarii.
- Nestlé wspiera tworzenie i wdrażanie
przystępnych kosztowo i skutecznych, obowiązkowych schematów zwiększonej
odpowiedzialności producenta. Firma zidentyfikowała 20 krajów, które globalnie odpowiadają
za wykorzystanie 50% tworzyw sztucznych, aby to w nich w pierwszej
kolejności pracować nad poprawą wskaźników recyklingu i infrastruktury
gospodarowania odpadami.
Filar 3: Inspirowanie nowych postaw konsumenckich
- Firma prowadzi szkolenia o
zrównoważonych technologiach opakowaniowych dla ponad 290 000 pracowników,
aby inspirować zmiany ich postaw, a tym samym zbliżyć się do realizacji
strategicznych celów w zakresie recyklingu opakowań.
- We Włoszech, Nestlé wprowadziło cyfrową
platformę ze wskazówkami dla konsumentów w zakresie prawidłowej utylizacji
opakowań.
- W Polsce, Niemczech i Meksyku, Nescafé
Dolce Gusto rozpoczęło kampanię promującą recykling kapsułek.
- Nestlé prowadzi kampanie edukacyjne dla
szkół, takie jak projekt „Tunuyan Verde” w Argentynie czy „Działaj z imPETem w Polsce”.
- Testy opakowań wielokrotnego użytku w
programach takich jak Algramo (Chile), MIWA (Szwajcaria) i Loop (Francja)
wprowadzają zupełnie nowe doświadczenia zakupowe dla konsumentów.
Firma
ogłosiła ponadto, że w ramach konkursu Nestlé Creating Shared Value (CSV),
który wystartuje 30 września, będzie poszukiwać i wspierać najciekawsze
innowacje. We współpracy z organizacją non-profit Ashoka, Nestlé CSV
Prize przyzna granty o wartości 250 000 franków szwajcarskich na rozwój
pomysłów zmian systemowych w takich obszarach jak alternatywne systemy dostaw i
rozwiązania w zakresie redukcji odpadów z tworzyw sztucznych.
Rozwój
i testy nowych, bardziej przyjaznych dla środowiska rozwiązań opakowaniowych są prowadzone
przez Instytut Badań nad Opakowaniami – pierwszą taką instytucję w branży
spożywczej. Instytut zatrudnia około 50 naukowców, których prace obejmują m.in.
tworzenie nowych bezpiecznych systemów wielokrotnego użytku, upraszczanie
składu oraz zwiększenie ilości surowców z recyklingu w opakowaniach Nestlé. Instytut
ściśle współpracuje z ponad 180 ekspertami z globalnej sieci
badawczo-rozwojowej Nestlé, a także z instytucjami badawczymi, start-upami i
dostawcami. Producent będzie dalej inwestował w innowacje materiałowe, pracował
nad nowymi systemami dostaw, wspierał rozwój infrastruktury i angażował
konsumentów, by odpowiedzieć na problem zanieczyszczenia środowiska
plastikiem.
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia,
zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie
70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK,
NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 25 lat.
Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
pełna lista aktualności
|