Nestlé i European Clean Trucking Alliance wzywają do bardziej zrównoważonego transportu drogowegoNestlé dołączyło do grona partnerów tworzących European Clean Trucking Alliance. Ten wyjątkowy sojusz skupia organizacje pozarządowe, spedytorów, logistyków i firmy zajmujące się towarami konsumpcyjnymi. Ich wspólnym celem jest przyspieszenie dekarbonizacji transportu drogowego w Unii Europejskiej.Podczas gdy kraje
europejskie starają się wyjść z kryzysu spowodowanego COVID-19, Nestlé i
pozostali członkowie tego sojuszu wzywają rządy do inwestowania i
przyspieszenia przejścia na bardziej ekologiczny transport. Dalsze ograniczanie
emisji CO2 i zanieczyszczenia powietrza spowodowanych transportem drogowym
pomoże zrealizować cele Europejskiego Zielonego Ładu (ang. European Green Deal)
i sprawi, że Europa będzie pierwszym kontynentem, który osiągnął neutralność
emisyjną.
Paul Lammers, Dyrektor
ds. Łańcucha Dostaw w Nestlé na Region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki
Północnej, powiedział: „Cieszymy się, że jesteśmy jednym z członków-założycieli
European Clean Trucking Alliance. Poprawa wydajności naszego transportu i
dystrybucji ma kluczowe znaczenie, jeśli chcemy osiągnąć zerową emisję netto
dwutlenku węgla do 2050 roku. Od 2014 roku zmniejszyliśmy emisję CO2 w
logistyce w Europie o ponad 10%. Posiadanie większej liczby pojazdów
bezemisyjnych i wymaganej infrastruktury pomoże przyspieszyć ten postęp”.
Adam Jarubas, polski
poseł Parlamentu Europejskiego, mówi: „Z zadowoleniem przyjmuję fakt, że
europejskie przedsiębiorstwa popierają redukcję emisji w transporcie. Trzeba
włożyć wiele pracy, aby przezwyciężyć ograniczenia techniczne. Z powodzeniem
działaliśmy na rzecz ekologicznego miejskiego transportu autobusowego, co jest
pierwszym ważnym krokiem. Było to jednak możliwe na krótkich, przewidywalnych
trasach pojazdów, o czym nie ma mowy w przypadku ciężkiego transportu
drogowego na dalekie odległości. Aby osiągnąć nasz cel, potrzebujemy ścisłej
współpracy wszystkich podmiotów: przedsiębiorstw, przemysłu wytwórczego i
organów regulacyjnych”.
Nestlé już wkroczyło na
ścieżkę ku bezemisyjnej przyszłości. We wrześniu 2019 roku firma ogłosiła, że
będzie dążyć do osiągnięcia zerowej emisji netto
gazów cieplarnianych do 2050 roku. Nestlé wkrótce opublikuje plan spójny z tym
celem, w tym cele pośrednie.
Oto niektóre działania
usprawniające operacje transportowe i dystrybucyjne Nestlé:
◾ Niedawno otwarto Europejskie Centrum Planowania
Transportu (ang. European Transportation Planning Hub), które pomaga
efektywniej zarządzać całym transgranicznym transportem Nestlé w Europie.
Pomaga firmie w lepszej optymalizacji cennych zasobów transportowych, lepszym
napełnianiu ciężarówek i łączeniu tras w celu ograniczenia liczby
przejechanych pustych kilometrów.
◾ Nestlé w Polsce zastępuje wszystkie swoje auta służbowe
samochodami hybrydowymi. Pierwsze z nich wyjechały na ulice już rok temu. Do
końca 2020 roku firma wymieni ponad 380 z 700 aut. W ciągu kolejnych 2 lat 100%
samochodów we flocie Nestlé będzie miało napęd hybrydowy. W ten sposób
firma ograniczy emisję dwutlenku węgla aż o 30%.
◾ Działania w celu minimalizowania wpływu transportu na
środowisko prowadzi także Nestlé Waters z zakładem rozlewniczym w Nałęczowie.
Firma m.in. eliminuje załadunek samochodów z klasą emisji spalin Euro 3 i Euro
4 na rzecz samochodów z bardziej przyjaznymi środowisku klasami Euro 5 i Euro
6. Nestlé Waters korzysta także z lekkich naczep, którymi można przewozić
więcej ton towaru bez zwiększonego zużycia paliwa. Natomiast dzięki współpracy
z innymi firmami i klientami w ramach backhaulingu, tworzone są optymalne
trasy i domknięte kółka transportowe, pozwalające redukować ilość przejechanych
przez samochody „pustych kilometrów” (bez ładunku). Te same korzyści
środowiskowe przynosi także projekt Drop Trailer, maksymalnie optymalizujący
proces załadunkowy w magazynie. Puste naczepy ładowane są w nocy, a
następnie odbierane przez kierowców w dzień, gdzie cała operacja nie trwa
dłużej niż pół godziny.
◾ Tam, gdzie to możliwe, Nestlé rezygnuje z transportu
drogowego i korzysta z alternatywnych środków transportu. Na przykład we
Francji firma zmniejszyła równowartość 27 000 przejazdów ciężarówek rocznie,
zmieniając transport drogowy swoich marek wodowych Perrier na pociąg
elektryczny.
◾Firma przechodzi na już dostępne rozwiązania, takie jak
paliwa alternatywne
i elektryczne ciężarówki. We Włoszech Nestlé współpracuje ze swoimi partnerami
transportowymi, aby korzystać z ciężarówek napędzanych skroplonym gazem ziemnym
(LNG). Firma nadal ściśle współpracuje z branżą w zakresie wdrażania
technologii elektrycznych ciężarówek, szczególnie przeznaczonych na krótkie
trasy. Wkrótce stanie się to rzeczywistością dla niektórych części operacji
transportowych w Europie.
Tutaj można dowiedzieć
się więcej o European Clean Trucking
Alliance.
Dodatkowe informacje:
◾ Działania w sprawie zmian klimatu: zmniejszanie naszego
wpływu.
◾ Nestlé dołącza do „Race to Zero”, wspierając dążenia do
zdrowej i bezemisyjnej gospodarki.
pełna lista aktualności
|