Nestlé Polska z Mapą Drogową na rzecz zrównoważonego oleju palmowego w ramach nowego Porozumienia PKZOPNestlé Polska podpisało nowe Porozumienie Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego, którego celem strategicznym jest osiągnięcie w Polsce poziomu 100% zrównoważonego oleju palmowego do 2023 roku. Podczas wspólnej konferencji prasowej, sygnatariusze Koalicji zaprezentowali także Mapę Drogową definiującą ich zobowiązania i działania w tym kierunku.Czternastu
Koalicjantów zobowiązało się do efektywnego obniżania poziomu zużycia
niecertyfikowanego oleju palmowego na rzecz tego z certyfikatem RSPO tak, by
najpóźniej do 2023 roku osiągnąć poziom 100% zrównoważonego surowca.
Zobowiązanie i Mapa Drogowa PKZOP obejmują także kompleksowe działania
edukacyjne, w tym m.in. współpracę z instytutami badawczymi i zwiększanie
świadomości środowiskowej oraz zdrowotnej w zakresie certyfikowanego oleju
palmowego wśród konsumentów. Członkowie Koalicji podpisali się też pod deklaracją
prowadzenia aktywnego dialogu z rządem w celu opracowania środowiskowej
polityki pozyskiwania surowców rolnych, w tym oleju palmowego.
Wyniki
raportu: „Poziom zużycia certyfikowanego oleju palmowego w Polsce”
Podczas
konferencji przedstawiono również analizę „Poziom zużycia certyfikowanego oleju palmowego w Polsce”, która została przeprowadzona przez Frost &
Sullivan na zlecenie PKZOP. Jak pokazuje raport, w 2019 roku ponad połowa
polskiego rynku[1] korzystała z
certyfikowanego oleju palmowego. Wśród sygnatariuszy Koalicji odsetek ten
wyniósł już ok. 85%, z najwyższymi wskaźnikami w sektorze spożywczym.
Bardzo
cieszy nas, że jako członkowie Koalicji, a szczególnie przedstawiciele branży spożywczej,
jesteśmy częścią pozytywnych zmian w zakresie korzystania w Polsce z certyfikowanego
oleju palmowego. Musimy jednak pamiętać, że tylko kolektywne działanie pozwoli zapobiec
nadmiernej eksploatacji lasów tropikalnych. Dlatego właśnie – obok szeregu
własnych narzędzi, jak m.in. mapowanie łańcucha dostaw czy monitoring
satelitarny Starling, których używamy, by zapobiec wylesianiu – aktywnie
wspieramy inicjatywy, które jak PKZOP, inspirują innych i wyznaczają kierunki
rozwoju biznesów w poszanowaniu dla środowiska – komentuje Edyta Iroko z Nestlé
Polska.
Swoje
zobowiązania pod względem odpowiedzialnego pozyskiwania oleju palmowego Nestlé ogłosiło
już w 2010 roku w ramach programu „No Deforestation”, którego
celem jest zatrzymanie globalnego wylesiania. Firma zapowiedziała wtedy, że do
2023 roku olej palmowy stosowany do produkcji jej artykułów spożywczych będzie
posiadał certyfikat RSPO. Nestlé podejmuje szereg kroków na rzecz ochrony lasów
tropikalnych – w 2018 roku jako pierwszy producent żywności na świecie wdrożyło
satelitarny system Starling, który pozwala monitorować łańcuch dostaw oleju
palmowego i weryfikować, czy nie dochodzi w nim do procesu wylesiania.
Oprócz
Nestlé, wśród 14 koalicjantów PKZOP są m.in. Carrefour, Jeronimo Martins,
Ferrero, Mondelēz, Lotte Wedel,
Basf i WWF.
[1] Zużycie certyfikowanego oleju
palmowego w segmentach: żywność, kosmetyki oraz „inne” (np. biopaliwa, pasze
dla zwierząt).
Edyta Iroko
Corporate Affairs
Manager
Email:
edyta.iroko@pl.nestle.com
Telefon: +48 22 325 26 74
Mobile: +48 600 204 870
|
|
|
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest
wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko
1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER,
PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na
polskim rynku od ponad 25 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8
lokalizacjach.
pełna lista aktualności
|