Rusza kampania edukacyjna: Mleko na zdrowie!14 maja 2020 r. wystartowała kampania edukacyjna: „Mleko na zdrowie!”. Celem kampanii jest szerzenie wiedzy na temat jakości produktów mlecznych, ich wpływie na zdrowie, hodowli bydła mlecznego oraz produkcji mleka i jego przetworów.„Promocja
spożycia mleka i produktów mlecznych jest dla nas bardzo ważna. Polska jest
szóstym producentem mleka w Europie oraz liczącym się producentem w świecie
wyrobów mleczarskich. Zajmujemy pierwsze miejsce w produkcji twarogów i szóste
– w produkcji serów. Niestety, spożycie produktów mlecznych – w tym samego
mleka – jest w naszym kraju ciągle zbyt niskie. Dlatego też, aby produkcję
utrzymać na wysokim poziomie (rolnicy, producenci), jesteśmy zmuszeni ok.
35–40% całości tej produkcji eksportować – co nie zawsze jest korzystne dla
całej branży, zwłaszcza wtedy, kiedy spadają ceny na rynkach światowych.” –
Waldemar Broś, Prezes Zarządu KZSM Zw. Rew.
Na początek w ramach
kampanii w 15 odcinkach „Pytania na Śniadanie” w TVP w kąciku kuchennym będą
przygotowywane dania, których głównymi bohaterami będą produkty mleczne. Wśród
propozycji dań znajdą się nowe pomysły na zupy mleczne, zupy serowe, sosy do
makaronów, zapiekanki, pizze, koktajle bogate w zdrowie, napoje regenerujące
dla osób uprawiających sport oraz znakomite twarogi dla seniorów.
Zaplanowane wejścia
kuchenne w „Pytaniu na Śniadanie” w TVP2:
Maj: 14, 19, 28
Czerwiec: 11, 29
Lipiec: 8, 17, 31
Sierpień: 1, 7, 21
Wrzesień: 1, 5, 11, 18
W kolejnym etapie
kampanii produkty mleczne zagoszczą w kuchni Karola Okrasy w programie „Okrasa
łamie przepisy” w TVP1. Dla widzów przygotujemy także programy promujące
regionalne specjały mleczne.
Podczas całej kampanii
będą prowadzone działania w Internecie na specjalnie dedykowanych profilach na
Facebooku i Instagramie.
Organizatorem kampanii
jest Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich Związek Rewizyjny wraz z
parterami Niezależnym Samorządnym Związkiem Zawodowym Rolników Indywidualnych
„Solidarność” oraz Polskim Związkiem Zawodowym Rolników. Patronem kampanii jest
Fundacja Instytutu Matki i Dziecka. Kampania została sfinansowana z Funduszu
Promocji Mleka.
pełna lista aktualności
|