|
AKTUALNOŚCI |
Japonia: Dobre perspektywy dla polskich producentów żywnościGrażyna Ciurzyńska, p.o. Prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu podkreśla, że Japonia jest kluczowym partnerem gospodarczym Polski w Azji. – Eksport do niej systematycznie rośnie – w ubiegłym roku po trzech kwartałach wzrósł o ponad 26 proc. To duży sukces polskich firm. Największy potencjał dla wzrostu eksportu upatrujemy w sektorze IT/ITC, gier komputerowych, kosmetyków oraz produktów sektora rolno-spożywczego – tłumaczy.Perspektywy szerszej współpracy z Japonią dotyczą również polskiego sektora rolno-spożywczego. Andrzej Gantner, dyrektor generalny i wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności podkreśla, że rynek japoński to fantastyczna szansa dla polskich producentów żywności. – Po pierwsze dlatego, że jest to w miarę duży rynek, poza tym bogaty i co najważniejsze – jest nakierowany na kupowanie żywności wysokiej jakości. Japończycy podkreślają, że są bardzo zainteresowani produktami o bardzo dużym poziomie bezpieczeństwa, w tym żywnością ekologiczną – tłumaczy Gantner.
pełna lista aktualności
|
|
|
|