Hochland „Ulubioną Marką Polaków 2019”Poznaliśmy wyniki badania Ulubiona Marka Polaków / Polek 2019! Ich ogłoszenie miało miejsce w czwartek 11 kwietnia w warszawskim Hotelu Bellotto. Marka HOCHLAND zwyciężyła w kategorii SERY ŻÓŁTE w tegorocznej edycji ogólnopolskiego badania konsumenckiego „Ulubiona Marka Polaków®”. Z kolei marka Almette została wyróżniona w kategorii serki kanapkowe.Przedmiotem badania było aż 1191 marek (spożywczych, chemicznych i
kosmetycznych) przyporządkowanych do 80 kategorii FMCG. Celem projektu było
zidentyfikowanie, które marki zasługują zdaniem konsumentów na miano
ulubionych. W efekcie zostały wybrane te marki, które cieszą się największym
uznaniem Polaków. Wyboru dokonali Konsumenci reprezentatywna próba
N=1000 respondentów - osoby dorosłe między 18. a 65. rokiem życia, które: są
decydentami, lub istotnie współdecydują o zakupach do swojego gospodarstwa
domowego, zwracają uwagę na marki produktów FMCG, używają produktów z kategorii
objętych badaniem.
W jaki sposób przebiegało
badanie? Respondentom na ekranie monitora pokazywały się wyraźne i duże
logotypy marek, dodatkowo podpisane nazwą marki. Brandy pogrupowano według
kategorii produktowych i rotowano w ich ramach (brak efektu pierwszeństwa i
świeżości). Każda marka miała równe szanse podczas badania.
Zadaniem respondentów było
wskazanie jednej ulubionej marki w używanych kategoriach produktowych. W ramach
każdej badanej kategorii produktowej respondent miał możliwość udzielenia innej
odpowiedzi, na zasadzie wpisania nazwy swojej ulubionej marki spoza dostępnej
listy, lub też udzielenia odpowiedzi "nie mam ulubionej marki w tej kategorii".
Podstawą w tworzeniu rankingu marek w każdej kategorii były głosy oddane przez
respondentów (procent wskazań).
To drugi w historii firmy Hochland Polska sukces w tym badaniu. Poprzednio
Znak „Ulubiona Marka Polaków” za rok 2017 marka Hochland uzyskała także w
kategorii sery żółte. Przyznanie znaku „Ulubiona Marka Polaków” zbiegło się w
czasie z wieloma aktywnościami prowadzonymi dla tej kategorii: plastry serów
żółtych Hochland otrzymały nową szatę graficzną opakowań, która komunikuje
naturalność oraz kluczowe dla konsumentów benefity funkcjonalne: polskie mleko,
bogactwo wapnia, skład bez laktozy oraz konserwantów, a przede wszystkim bez
GMO. Tegoroczne wyróżnienie jest kolejnym potwierdzeniem efektywnie
prowadzonych działań, dobrze obranego kierunku i przyjętej strategii. – powiedział Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w
Hochland Polska.
Uzyskane wyróżnienie „Ulubiona
Marka Polaków – Numer 1” dla marki Hochland w kategorii SERY ŻÓŁTE będzie w
roku 2019 komunikowane na wszystkich opakowaniach serów żółtych Hochland w
postaci logotypu znaku. Zaplanowano także przeprowadzenie kampanii reklamowej w
prasie fachowej w numerach majowych takich tytułów jak: Handel, Poradnik
Handlowca, Wiadomości Handlowe, Hurt i detal, Forum Mleczarskie, Życie
Handlowe.
pełna lista aktualności
|