Wybieraj z GDA nowa kampania edukacyjna PFPŻPolska Federacja Producentów Żywności rozpoczęła kolejną kampanię edukacyjną dotyczącą systemu znakowania żywności opartego na wskazanym dziennym spożyciu GDA (Guideline Daily Amounts). Kampania skierowana jest do osób decydujących o codziennych zakupach produktów żywnościowych i ma na celu zwiększenie znajomości systemu GDA.
Celem stosowania znakowania GDA na produktach spożywczych jest ułatwienie konsumentowi podejmowania świadomych decyzji żywieniowych już podczas zakupów w sklepie. System GDA nie wymaga od konsumentów posiadania szczegółowej wiedzy żywieniowej gdyż opiera się na procentowym odniesieniu do ilości składników tj.: tłuszczów, kwasów tłuszczowych nasyconych, cukrów, soli oraz energii zawartych w porcji produktu do wzorca Wskazanego Dziennego Spożycia określonego przez naukowców i jednolitego dla całej UE. Zaletą systemu jest jego spójność co do zasady i formy graficznej we wszystkich krajach Unii. W skutek prowadzonej w roku 2009 kampanii edukacyjnej „Wybieraj z GDA” odsetek polskich konsumentów znających i rozumiejących system GDA wzrósł do 67 proc., co stanowi jeden z najlepszych wyników w całej Unii Europejskiej. Nowa kampania skierowana jest głównie do kobiet w wieku od 20+. Prowadzona jest przy użyciu prasy kobiecej oraz popularnych portali internetowych i społecznościowych. Na potrzeby kampanii powstała specjalna strona internetowa www.wybierajzgda.pl zawierająca nie tylko szczegółowe informacje dotyczące systemu GDA, ale również szereg wskazówek dotyczących zbilansowanej diety i zdrowego stylu życia. System znakowania GDA wychodzi naprzeciw zaleceniom strategii Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) w zakresie diety, aktywności fizycznej i zdrowia oraz realizuje zalecenia Komisji Europejskiej zawarte w „Białej Księdze Strategia dla Europy w zakresie zagadnień zdrowia związanych z żywieniem, nadwagą i otyłością”. Jest zgodny ze stanowiskiem Rządu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 13 lipca 2007, które mówi, że znakowanie jest ważnym elementem wspierającym edukację żywieniową konsumentów i powinno stanowić jej naturalne uzupełnienie. Kampania edukacyjna „Wybieraj świadomie - wybieraj z GDA” stanowi kolejną ważną inicjatywę przemysłu żywnościowego w obszarze realizacji strategii prewencji nadwagi i otyłości, realizowaną na zasadzie partnerstwa publiczno – prywatnego. Partnerami merytorycznymi kampanii są: Główny Inspektorat Sanitarny i Federacja Konsumentów.
pełna lista aktualności
|