Eksport polskiego drobiu do Chin ma realne szanse wzrostuW związku z podpisanym bilateralnym protokołem dotyczącym eksportu mięsa drobiowego z Polski do Chin, możliwe stało się wejście na rynek z blisko 1,4 mld potencjalnych konsumentów.W 2017 r. z Polski wyeksportowano 1,4 mln ton produktów drobiowych (w ekwiwalencie tuszek), co oznacza 10% wzrost r/r. Eksport już od lat kierowany jest głównie do Unii Europejskiej, ale jednym z głównych pozaeuropejskich odbiorców w 2017 roku był Hongkong. Podpisane porozumienie to szansa na rozszerzenie zasięgu rodzimej produkcji drobiarskiej na terenie Azji.
Kluczowe jest jak najszybsze rozpoczęcie procesu akredytacji kolejnych polskich producentów na chińskim rynku - obecnie akredytacje posiada 5 zakładów produkcyjnych.
Prognozy na 2018 rok wskazują, że zachowana zostanie wysoka dynamika wzrostu produkcji branży drobiarskiej notowana w 2017 roku. Rynek polski jest już za mały, stąd niezbędne jest zintensyfikowanie eksportu - zwłaszcza na rynki pozaunijne, w czym może znacząco pomóc porozumienie zawarte z Chinami. To jeden z najbardziej perspektywicznych azjatyckich rynków zbytu dla Polski, kluczowe jest więc skuteczne wspieranie polskich eksporterów. MFW prognozuje, że PKB Chin do 2020 roku przewyższy PKB Unii Europejskiej - tym bardziej już teraz należy przecierać szlaki handlowe na tym obiecującym rynku zbytu.
Więcej informacji: KUKE.
pełna lista aktualności
|