PEPSICO OGŁASZA ZNACZĄCE POSTĘPY W REALIZACJI CELÓW FIRMY DO ROKU 2025, WYNIKAJĄCYCH ZE STRATEGII „DZIAŁANIE ZE ŚWIADOMOŚCIĄ CELU”Poszerzenie oferty napojów o wartości energetycznej nieprzekraczającej 100 kalorii do 43%; ponad dwukrotne zwiększenie odsetka płodów rolnych pozyskiwanych w ramach Programu Zrównoważonego Rolnictwa; dotarcie do 6,4 mln kobiet i dziewcząt dzięki inwestycjom w projekty dot. lokalnych społeczności.Opublikowany Raport
na temat Zrównoważonego Rozwoju za rok 2017 potwierdza uzyskanie przez PepsiCo znaczących
postępów w realizacji celów w każdym z trzech wiodących obszarów tematycznych
strategii spółki – Produkty, Planeta,
Ludzie. W tym samym okresie dla swoich akcjonariuszy PepsiCo wygenerowało
zyski na poziomie 6,5 mld dolarów. Dokonane postępy są zbieżne z podejmowanymi
przez firmę wysiłkami w zakresie zrównoważonego rozwoju we wszystkich jej
obszarach działalności, łańcuchach dostaw, a także ogólnie rozumianym sektorze
napojów i produktów żywnościowych, które wynikają z celów PepsiCo do roku 2025,
określonych w strategii Działanie
za świadomością celu.
„Strategia >>Działanie ze świadomością celu<< jest spójna z
charakterem naszego przedsiębiorstwa i sposobem zarządzania PepsiCo, z
uwzględnieniem nie tylko krótkoterminowych priorytetów, lecz także celów
długofalowych; potwierdza ona ponadto, że nasz sukces — a także sukcesy
społeczności, którym służymy oraz szerzej pojmowanego świata — są nierozerwalnie
ze sobą połączone” - powiedziała Indra
K. Nooyi, Prezes i Dyrektor Generalna PepsiCo. „Dziś bardziej niż kiedykolwiek przedtem
istotne jest, aby wraz ze wzrostem rentowności czynić postępy w zakresie
działań na rzecz zrównoważonego rozwoju – z dumą stwierdzam, że od ponad
dziesięciu lat nasza firma działa dokładnie w taki sposób”.
Najważniejsze wnioski pochodzące
z Raportu na temat Zrównoważonego Rozwoju PepsiCo za rok 2017:
- Produkty: W roku 2017 PepsiCo stale
zmniejszało ilość cukru dodanego w napojach i sodu w produktach żywnościowych[1],
dążąc do oferowania konsumentom produktów cechujących się większą wartością
odżywczą. W wyniku zastosowanych innowacji oraz zmian w składzie produktów, 43%
oferowanych napojów (względem 40% w roku 2016) posiadało wartość energetyczną
nieprzekraczającą 100 kalorii pochodzących z cukru dodanego na porcję o wadze
340 g. Napoje 7UP oraz Mirinda zawierają obecnie o co najmniej 30 do 50% mniej
cukru względem poprzednich składów tych produktów, które zostały zastąpione na
kilkudziesięciu rynkach na całym świecie. Pepsi Black, napój bez dodatku cukru,
jest obecnie dostępny na 73 rynkach na świecie. Dzięki wprowadzeniu na rynek
produktów takich jak LIFEWTR czy Quaker Overnight Oats, PepsiCo było w stanie
zwiększyć przychody netto pochodzące z linii Everyday Nutrition do poziomu 27,5% całkowitego przychodu netto.
- Planeta: Niemal 80% wszystkich płodów
rolnych pozyskiwanych przez PepsiCo w sposób bezpośredni pochodziło od rolników
zaangażowanych w Program Zrównoważonego Rolnictwa, którego celem jest
optymalizacja zarządzania gospodarstwami rolnymi pod względem ekonomicznym,
społecznym i środowiskowym. Wartość ta wzrosła ponad dwukrotnie z poziomu 34% na
koniec roku 2016. W Programie uczestniczy aktualnie ponad 40 000 rolników z 38
krajów. Raport wskazuje ponadto, że od roku 2006 PepsiCo, Fundacja PepsiCo i
jej partnerzy zdołali zapewnić dostęp do bezpiecznych źródeł wody niemal 16
milionom ludzi, co stanowi wzrost o prawie pięć milionów w samym tylko ubiegłym
roku.
- Ludzie: W wyniku zwiększonych inwestycji w lokalne
społeczności na całym świecie od roku 2015, PepsiCo udało się dotrzeć do 6,4 miliona
kobiet i dziewcząt. Firma podejmuje wiele działań, w tym projekty takie jak Kobiety ze świadomością celu. Dzięki
niemu PepsiCo przyczynia się do wsparcia tysięcy kobiet z krajów Ameryki
Łacińskiej w zakresie rozwoju przedsiębiorczości i zatrudnienia.
Oprócz Raportu na temat Zrównoważonego Rozwoju za rok 2017, PepsiCo
opublikowała arkusz Wskaźników Wydajności i poszerzyło zakres sekcji Tematy od A do Z na
stronie pepsico.com, która zapewnia
dodatkowe informacje na temat polityki, programów, zarządzania i wyników firmy
w odniesieniu do celów strategicznych do roku 2025.
Także w Polsce PepsiCo prowadzi działania i odnosi wymierne rezultaty
wynikające z realizacji strategii „Działanie ze świadomością celu”. Oto wybrane
przykłady:
1.
Produkty
- PepsiCo
oferuje w Polsce szeroki wybór przekąsek i napojów, które odpowiadają na różne
potrzeby i preferencje konsumentów. Firma przeprowadza reformulacje swoich przekąsek
i napojów, dzięki czemu może oferować konsumentom produkty o obniżonej
zawartości cukru, soli, tłuszczów nasyconych i kwasów tłuszczowych trans. Wiele
z nich zawiera cenny błonnik pokarmowy.
- Chipsy
ziemniaczane Lay’s Prosto z Pieca zawierają 50% mniej tłuszczu niż tradycyjne
chipsy;
- Wszystkie
rodzaje chipsów ziemniaczanych Lay’s zawierają o 19% mniej soli niż wcześniej;
- Wielozbożowe
krakersy i herbatniki Sunbites zawierają błonnik pokarmowy;
- Chrupki
kukurydziane Cheetos zawierają o 58% mniej soli niż wcześniej;
- W
chrupkach i popcornie zredukowano ilość tłuszczów nasyconych o 83% - obecnie są
one produkowane z wykorzystaniem oleju rzepakowego;
- Konsumenci,
którzy lubią bezcukrowe warianty Pepsi mogą wybierać spośród Pepsi Bez Kalorii,
Pepsi Wild Cherry i Pepsi Lime;
- We
wszystkich wariantach napojów Lipton Ice Tea obniżono zawartość cukru o 30%.
- Dzięki
częściowemu zastąpieniu cukru substancją słodzącą otrzymaną ze stewii lemoniada
Lemon Lemon od 7UP zawiera tylko 19 kalorii na 100 ml napoju;
- PepsiCo
oferuje też na polskim rynku wodę Krystaliczne Źródło, soki owocowe Toma,
Tropicana oraz odżywcze smoothies Naked.
2. Planeta
- PepsiCo
odnotowało wymierne sukcesy w ograniczaniu wpływu swoich czterech polskich
zakładów na środowisko. W latach 2009-17 firma obniżyła zużycie energii i
wody na jednostkę gotowego produktu średnio o jedną czwartą. Ponad 99% odpadów
produkcyjnych PepsiCo trafia do recyklingu.
- Dzięki
optymalizacjom wdrożonym przez PepsiCo w łańcuchu dostaw w Polsce, samochody
dostawcze firmy przejeżdżają obecnie o 3 miliony km mniej rocznie, co stanowi
równowartość 70 okrążeń kuli ziemskiej! Przekłada się to na zmniejszenie o 20%
emisji dwutlenku węgla do atmosfery.
- W
ramach edukacji proekologicznej najmłodszych, na zlecenie PepsiCo powstała
edukacyjna eko-aplikacja Up Up Hippo (upuphippo.com) na smartfony dla dzieci. Dzięki niej
najmłodsi poprzez zabawę uczą się zgniatać plastikowe butelki po napojach.
- W zakładach PepsiCo w Tomaszowie Mazowieckim i Grodzisku
Mazowieckim za pomocą innowacyjnych instalacji odzyskuje się ciepło z linii produkcyjnych.
Odzyskanym ciepłem podgrzewane są zbiorniki oleju, woda oraz ogrzewane są
budynki.
- W zakładzie w Grodzisku Mazowieckim zbierany jest również biogaz odpadowy ze
ścieków po płukaniu ziemniaków. Spalanie tego gazu w wysokosprawnym
silniku wytwarza 250 kW energii elektrycznej, używanej do zasilania linii
produkcyjnych oraz dodatkowo 300 kW ciepła, które wykorzystywane jest do
utrzymania procesów technologicznych w oczyszczalni ścieków. Spalanie biogazu
pozwoliło na zmniejszenie zużycia prądu w zakładzie o 4,5%.
- W zakładach produkujących napoje w Michrowie i Żninie wykorzystuje się ciepło generowane przez
kompresory powietrza do podgrzewania wody potrzebnej przy
produkcji. Z kolei w instalacji ciekłego dwutlenku węgla, używanego w produkcji
napojów gazowanych, powstaje chłód. Chłód
ten jest odzyskiwany za pomocą specjalnej instalacji i używany
następnie do chłodzenia napojów w trakcie rozlewu.
3. Ludzie
- PepsiCo
zatrudnia w Polsce 2715 pracowników, z których aż 57 proc. może poszczycić się
ponad 10-letnim stażem pracy.
- 50%
osób na stanowiskach kierowniczych zatrudnionych w PepsiCo w Polsce to kobiety.
- Będąca
częścią PepsiCo firma Frito Lay Poland, producent m.in. chipsów ziemniaczanych,
wniosła bardzo duży wkład w zmodernizowanie sektora produkcji ziemniaka
przemysłowego w Polsce. Poprzez wdrożenie w Polsce Programu Agrarnego oraz wieloletnie budowanie i rozwijanie
bliskich relacji z polskimi rolnikami, PepsiCo zrewolucjonizowało produkcję
ziemniaka przemysłowego, a także życie i pracę rolników dostarczających
najwyższej jakości surowiec do produkcji chipsów. Obecnie PepsiCo współpracuje
z ponad 54 polskimi rolnikami i grupami producenckimi, którzy dostarczają
łącznie 197 000 ton ziemniaków przemysłowych rocznie (dane za 2017 r.).
O firmie PepsiCo
Konsumenci
w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy
PepsiCo miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży
produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay,
Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker i Tropicana, wchodzące w skład koncernu PepsiCo,
wyniósł w 2017 roku ponad 63 miliardy dolarów amerykańskich. W swoim globalnym
portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i
napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z 22 najlepiej sprzedających
się marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów
amerykańskich. Działalność PepsiCo opiera się na filozofii „Performance with
Purpose” – jesteśmy przekonani, że sukces biznesowy naszej firmy jest ściśle
związany ze zrównoważonym rozwojem na świecie, który współdzielimy. Wierzymy,
że stałe udoskonalanie oferowanych przez nas produktów, prowadzenie
działalności w zrównoważony sposób tak, aby chronić naszą planetę oraz wspierać
ludzi na świecie, umożliwia PepsiCo odnoszenie sukcesów biznesowych, tworząc
długoterminową wartość dla społeczeństwa i naszych udziałowców. Więcej
informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej
stronie firmy www.pepsicopoland.com
Kontakt dla mediów:
Jarosław Soroczyński
Questia sp. z o.o. sp. k.
Communications
Management Consultants
tel.:
+48 22 623 07 00
e-mail: jsoroczynski@questiapr.pl
[1] Dotyczy 10 największych rynków PepsiCo na
świecie w obszarze napojów i żywności.
pełna lista aktualności
|