Andrzej Gantner na Food Show 2018: Na rynek trafia żywność w kolorach uznawanych do tej pory za zakazane- Do tej pory użycie w reklamie szarości, czerni wiązało się ze stratą. Te kolory nie kojarzyły się z niczym dobrym. Czarny kolor w żywności kojarzył mi się do tej pory z kaszanką. Wykorzystanie kolorów, które nie występują naturalnie w żywności jest ryzykowne - powiedział Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności podczas debaty otwierającej Food Show 2018.Andrzej Gantner jest przekonany, że wprowadzana na rynek żywność o nowych, wyrazistych kolorach musi być połączona z wartościami zdrowotnymi.
- Jeśli tego powiązania nie będzie, obecność samego intensywnego koloru może wywołać u konsumenta wrażenie sztuczności. Pamiętajmy, że duża część konsumentów poszukuje produktów o bardziej tradycyjnych kolorach. Natomiast rzeczywiście młodzi poszukują żywności w ciekawych kolorach, ale powiązanych z jakąś dodatkowa właściwością produktu - dodał.
Gantner zauważył także, że za innowacyjne uważane są dziś produkty odwołujące się do żywności tradycyjnej.
- Ten trend wymaga innowacyjnego podejścia do opakowań, bez stosowania dodatków, jak najwięcej naturalnych barwników. W ciągu ostatnich dwóch lat niesamowicie rozwinął się rynek produktów pre-cooked. Tak więc przywracamy tradycyjne receptury, ale w formie bezpiecznej dla konsumenta. Warto także wspomnieć o tzw. silver economy. Emerytów przybywa znacznie więcej niż młodych ludzi. Często są to osoby zamożne, które mają określone wymagania, oczekują wygodniejszych rzeczy, ale i tradycyjnych. I to jest wyzwanie dla producentów - dodał.
Źródło: Portalspozywczy.pl
pełna lista aktualności
|