PAIH: Stawiamy na pobudzanie działalności eksportowej polskich przedsiębiorcówDotąd nasze działania koncentrowaliśmy głównie na promocji Polski jako miejsca lokowania inwestycji chińskich czy azjatyckich, teraz coraz bardziej stawiamy na pobudzanie działalności eksportowej polskich przedsiębiorców, m.in. na rynek chiński - powiedział PAP szef biura PAIH w Szanghaju Andrzej Juchniewicz.Jak podkreślił Juchniewicz, za dwa-trzy miesiące Polska Agencja Inwestycji i Handlu otworzy biuro w Chengdu. Agencja planuje też uruchomienie przedstawicielstwa w Hongkongu. "Zainteresowanie polskich firm tamtejszym rynkiem dynamicznie rośnie" - podkreślił.
Juchniewicz wyjaśnił, że Chengdu to "niezwykle perspektywiczny" rynek Chin Zachodnich. "Jest to właściwie jedyne miejsce w Chinach, gdzie większość mieszkańców kojarzy Polskę, m.in. ze względu na połączenie kolejowe Łódź-Chengdu" - powiedział. I podkreślił, że daje to możliwość bezpośredniego wejścia polskich produktów i marek przez Chiny Zachodnie do innych rejonów Azji.
Więcej informacji: PAP.
pełna lista aktualności
|