Żywiec Zdrój wspiera lokalne społeczności w ramach programu „Dobry Sąsiad”Żywiec Zdrój ze szczególną troską dba o dobro natury i okolic, z których pochodzi. Dlatego firma stworzyła program „Dobry Sąsiad”, którego celem jest wspieranie oraz pomoc mieszkańcom, a także angażowanie się w rozwiązywanie istotnych problemów z punktu widzenia lokalnej społeczności. W ramach programu 19 lutego br. odbyło się oficjalne otwarcie świetlicy Domu Ludowego w Juszczynie, która dzięki dofinansowaniu firmy Żywiec Zdrój oraz środkom z funduszu sołeckiego przeszła gruntowny remont.W
odpowiedzi na potrzeby lokalnych społeczności, firma współpracuje z
organizacjami pozarządowymi, władzami gminnymi i powiatowymi z terenów, gdzie
znajdują się zakłady producenta.
Jako firma odpowiedzialna
społecznie staramy się wspierać gminy, w których znajdują się nasze zakłady
rozlewnicze. W ubiegłym roku odwiedziliśmy wiele miejsc wymagających remontu,
jednak tutaj potrzeby były najpilniejsze: po pierwsze ze względu na stan w
jakim znajdowała się świetlica, po drugie ze względu na to, jak potrzebna jest
ona mieszkańcom. - przyznaje Przemysław
Turski, dyrektor fabryki w Żywiec Zdrój w gminie Radziechowy Wieprz.
Świetlica
jest istotnym punktem na mapie Juszczyny. Pełni ona rolę lokalnego centrum
kulturalno-towarzyskiego, w którym mieszkańcy mogą rozwijać swoje pasje oraz
spędzać czas w sposób twórczy. Korzystają z niej przede wszystkim najmłodsi.
Dzięki odświeżeniu placówki wszyscy uczestnicy zajęć będą spędzać czas w
komfortowych warunkach, sprzyjających rozwijaniu umiejętności oraz nabywaniu
wiedzy w wielu dziedzinach.
To miejsce niesie ze sobą
niezwykłą wartość dla społeczności Juszczyny ponieważ sprzyja aktywizacji
kulturalnej zarówno tych najmłodszych, jak dojrzałych mieszkańców wsi. Cieszę
się, że dzięki zaangażowaniu firmy Żywiec Zdrój przestrzeń wspólnego spędzania
czasu zyskała nowe, lepsze życie. – mówi Maciej Mika, wójt Gminy Radziechowy-Wieprz.
Prace
remontowe trwały od listopada do końca grudnia 2017 roku. W ramach inwestycji
odnowiono ściany i posadzki w salach zajęć, wyremontowano korytarz, łazienki, a
w jednym z pomieszczeń urządzono i wyposażono aneks kuchenny. Koszt inwestycji wyniósł
ok. 70 tys. zł z czego prawie 50 tys. zł pochodzi ze środków firmy Żywiec
Zdrój. Dofinansowanie było możliwe również dzięki wsparciu funduszu sołeckiego
oraz środkom gminy. Poza zapewnieniem środków na realizację inwestycji, firma
zagwarantowała również dostęp do wiedzy specjalistów – pracowników spółki,
którzy pomagali przy zaplanowaniu prac oraz oszacowaniu kosztów robót
remontowych.
Więcej informacji
udziela:
Martyna Węgrzyn
Rzecznik Prasowy Żywiec
Zdrój S.A.
+48 509 058 025 /
martyna.wegrzyn@DANONE.com
O firmie
Żywiec Zdrój to największy producent na
rynku napojów bezalkoholowych* i najbardziej odpowiedzialna społecznie firma w
Polsce**. Żywiec Zdrój ze szczególną troską dba o środowisko naturalne i
zachęca ludzi, by pili zdrowiej. Misja firmy widoczna jest we wszystkich
obszarach działalności, od tworzenia produktu, doboru dostawców, po programy
edukacyjne i ekologiczne. Najbardziej znane to „Po stronie natury” i „Mamo, tato,
wolę wodę”, których celem jest uwrażliwienie na potrzeby natury i ochrona
zasobów wodnych w Polsce oraz kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych. Firma Żywiec
Zdrój S.A. powstała w 1992 roku w otulinie Żywieckiego Parku Krajobrazowego,
dziś zatrudnia ponad 550 pracowników w sześciu lokalizacjach w Polsce i posiada
i najbardziej rozpoznawalną markę wodną w kraju***.
Woda Żywiec Zdrój butelkowana jest w takiej
postaci, jaką stworzyła ją natura, a jej jakość i bezpieczeństwo wydobycia
traktowane są przez firmę priorytetowo. Dzięki temu, niegazowana woda źródlana
Żywiec Zdrój, czerpana z terenów położonych w otulinie Żywieckiego Parku
Krajobrazowego, polecana jest dla tak wrażliwych grup, jak niemowlęta i dzieci
oraz kobiety w ciąży i karmiące piersią, co potwierdzają eksperci Instytutu
Matki i Dziecka.
*10,4% na podstawie: Żywiec Zdrój za Nielsen -
Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska
(jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety, Dyskonty, Sklepy spożywcze
- Duże, Średnie, Małe, Sieci Chemiczne, Sklepy Winno-Cukiernicze, Stacje
Benzynowe i Kioski); udział wolumenowy,
w 2016
w kategorii Napoje bezalkoholowe.
**Żywiec Zdrój za MillwardBrown, Badanie
reputacji firm w Polsce, czerwiec 2017 CAWI, n=1517, osoby w wieku 15-65 lat.
***MillwardBrown dla Żywiec Zdrój, tracking
wód butelkowanych, 1.02-18.12.2016, CAWI, n=2192, osobyw wieku 18-55 kupujące
wodę butelkowaną przynajmniej raz w tygodniu.