Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Polacy bez e-apetytu
Przybywa spożywczych internetowych graczy, ale klienci słabo przekonują się do tej formy zakupów. Niedawno byliśmy w unijnej średniej, dziś odstajemy - informuje Puls Biznesu.

Własny e-sklep staje się obowiązkową pozycją wielu producentów i dystrybutorów — od kosmetyków przez sprzęt RTV AGD po odzież i obuwie. Żywność jest jednak bardzo słabo reprezentowana, choć stanowi główny element koszyka zakupowego przeciętnego Polaka. 

Z badań CBOS wynika, że w ciągu miesiąca przez internet kupiło towary żywnościowe. zaledwie około 2 proc. respondentów. Dla porównania: 14 proc. kupiło odzież, 7 proc. elektronikę, a 6 proc. książki. 

Dane Eurostatu świadczą o jeszcze innym aspekcie sprawy — jeszcze parę lat temu odsetek osób kupujących żywność przez internet był w Polsce podobny do średniej unijnej, dziś jest wyraźnie niższy. To nie jest kwestia spadku, ale znacznie wolniejszego wzrostu niż w innych krajach. 

W 2010 r. odsetek Polaków, którzy kupili żywność przez internet w ciągu trzech miesięcy przed przeprowadzeniem ankiety, wynosił 6, w przypadku Niemców było to 7, Francuzów — 5, a Hiszpanów — 2. W 2016 r. nasz wynik to 9, a tamtych krajów odpowiednio 19, 14 i 7, co oznacza 50-procentowy wzrost w przypadku Polski i 171-, 180- i 250-procentowy w przypadku Niemiec, Francji i Hiszpanii.

Więcej informacji: Puls Biznesu.

Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij