PEPSICO OGŁASZA POSTĘP W ZAKRESIE OSIĄGANIA CELÓW W ZAKRESIE ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU DO 2025 ROKUGlobalna firma z branży spożywczej wykazuje poprawę m.in. w zakresie oferty produktów, uzupełnienia ilości wody, pozyskiwania surowców w zrównoważony sposób oraz różnorodności zatrudnionych osób.Firma PepsiCo
ogłasza postęp w dążeniu do osiągnięcia celów w zakresie zrównoważonego rozwoju
do 2025 r., które wyznaczyła sobie w zeszłym roku. PepsiCo poprawiło wyniki w
każdym z trzech obszarów tematycznych – Produkty,
Planeta, Ludzie, przy czym w tym samym roku firma przekazała akcjonariuszom
ponad 7 miliardów dolarów.
W najnowszym Raporcie na
temat Zrównoważonego Rozwoju, PepsiCo potwierdziło także swoje dążenie do
zapewnienia trwałej zmiany w całej firmie, w jej łańcuchu dostaw, ale także w
branży spożywczej oraz na świecie, dzięki wdrażaniu strategii „Działanie ze
świadomością celu” („Performance with Purpose”).
„W ubiegłym roku wzmogliśmy wysiłki w ramach
naszej strategii „Działanie ze świadomością celu”, aby osiągać w dłuższej perspektywie
jak najwyższe wyniki finansowe, odpowiadając jednocześnie na potrzeby
otaczającego nas świata” – powiedziała Indra K. Nooyi, Prezes i
Dyrektor Generalna PepsiCo. „Od tego
czasu ciężko pracujemy nad osiągnięciem postępu w zakresie wyznaczonych sobie
celów do 2025 r., począwszy od tworzenia bardziej odżywczych produktów, przez
ograniczanie naszego wpływu na środowisko, po umacnianie pozycji ludzi i
społeczności, w których prowadzimy działalność. Jak wykazuje tegoroczny Raport,
udało nam się osiągnąć znaczący postęp na całym świecie”.
Główne
osiągnięcia firmy PepsiCo na świecie – informacje z Raportu na temat
Zrównoważonego Rozwoju z 2016 r.:
1.
Produkty
W 2016 r. PepsiCo zredukowało ilość cukru dodanego, tłuszczów nasyconych i
sodu w swojej ofercie napojów i przekąsek, w porównaniu z poziomami wyjściowymi
w 2015 r.[1] Firma kontynuowała również działalność w kierunku zwiększania w swojej
ofercie ilości bardziej odżywczych produktów, zwiększając przychód netto pochodzący
ze sprzedaży produktów z kategorii „Everyday Nutrition” do 27% całkowitej
wartości przychodów PepsiCo i dostarczając ponad 260 milionów porcji odżywczych
produktów najuboższym społecznościom.
2.
Planeta
Firma PepsiCo osiągnęła jedną czwartą celu wyznaczonego do 2025 r. w
zakresie corocznego uzupełnienia ilości wody na obszarach, gdzie
występują jej znaczące braki, przy czym około 2,7 miliarda litrów wody uzupełniano
lokalnie w zbiornikach zagrożonych brakiem wody. Firma współpracowała również z
Fundacją PepsiCo i partnerami, aby w samym 2016 r. zapewnić ponad 2 milionom
osób na świecie dostęp do bezpiecznej wody (łącznie 11 milionom osób w latach: 2006-2016).
3.
Ludzie
Poprzez rozszerzoną Inicjatywę na rzecz
Zrównoważonego Rolnictwa, PepsiCo wspierało rolników uprawiających 34% plonów,
które firma bezpośrednio zużywa. Program ten pomaga rolnikom i społecznościom,
w których żyją w pełni wykorzystać owoce swojej pracy przy jednoczesnym
ograniczeniu zużycia wody i emisji gazów cieplarnianych.
Ponadto w 2016 r. PepsiCo zwiększyło reprezentację kobiet na stanowiskach
kierowniczych do 38%, a dzięki inwestowaniu w lokalne społeczności firma wsparła
6 milionów kobiet i dziewcząt (osiągając niemal 50% celu, który zamierza
osiągnąć do 2025 r.).
Mehmood Khan,
Wiceprzewodniczący firmy PepsiCo i Dyrektor ds. Badań w Dziale Globalnych Badań
i Rozwoju, podkreślił, że o ile odnotowano znaczny postęp w dążeniu do
realizacji celów w zakresie zrównoważonego rozwoju do 2025 r., to skoordynowane
działania na świecie mają kluczowe znaczenie dla sprostania wyzwaniom w
zakresie zdrowia publicznego i odżywiania, zmian klimatu, niedoboru zasobów i
praw człowieka.
„Globalny system żywności stanowi obecnie
duże wyzwanie. Rozległa sieć rolników, dostawców, producentów, handlowców,
przetwórców i sprzedawców detalicznych, którzy zapewniają żywność ludziom na
świecie, musi uwzględniać zmiany, które zachodzą na świecie. Postęp w
realizacji przez nas celów wyznaczonych w ramach strategii „Działanie ze
świadomością celu” jest inspirujący. Wciąż pozostaje wiele do zrobienia, ale
jesteśmy przekonani, że dzięki współdziałaniu uda nam się stworzyć zdrowszą i
bardziej zrównoważoną przyszłość dla nas wszystkich” – powiedział Mehmood
Khan.
Firma PepsiCo ogłosiła również podjęcie kroków mających na celu zwiększenie
przejrzystości i poprawę dostępu do kluczowych informacji dotyczących działań w
ramach strategii „Działanie ze świadomością celu” oraz kluczowych kwestii dotyczących
zrównoważonego rozwoju, istotnych dla interesariuszy. Na swojej globalnej
witrynie firma uruchomiła nową, interaktywną sekcję „Tematy od A do Z” („A-Z
Topics”). Zastępuje ona oddzielny Raport GRI publikowany przez PepsiCo w ubiegłych latach
i zapewnia dostęp do łatwych w nawigowaniu oraz regularnie aktualizowanych
informacji na temat polityki, programów, zarządzania i wyników PepsiCo w
odniesieniu do celów w zakresie zrównoważonego rozwoju do 2025 r.
Także w Polsce PepsiCo
prowadzi działania i odnosi wymierne rezultaty wynikające z realizacji strategii
„Działanie ze świadomością celu”. Wybrane
przykłady:
1.
Produkty
PepsiCo oferuje w Polsce szeroki wybór przekąsek i napojów, które
odpowiadają na różne potrzeby i preferencje konsumentów. Firma przeprowadza reformulacje
swoich przekąsek i napojów, dzięki czemu może oferować konsumentom produkty o
obniżonej zawartości cukru, soli, tłuszczów nasyconych i kwasów tłuszczowych
trans. Wiele z nich zawiera cenny błonnik pokarmowy.
- Chipsy ziemniaczane Lay’s Prosto z Pieca zawierając 70% mniej tłuszczu niż
tradycyjne chipsy;
- Wielozbożowe krakersy i herbatniki Sunbites zawierają błonnik pokarmowy;
- W chrupkach Cheetos Ketchup oraz Cheetos Pizzerini PepsiCo zredukowano ilość
soli o 25%, a w Cheetos Spirals o 30%;
- W chrupkach i popcornie PepsiCo zredukowało ilość tłuszczów nasyconych o
83% - obecnie są one produkowane z wykorzystaniem oleju rzepakowego;
- Konsumenci, którzy lubią bezcukrowe warianty Pepsi mogą wybierać spośród
Pepsi Bez Kalorii, Pepsi Light i Pepsi Light Lemon;
- Napoje herbaciane Lipton Ice Tea Peach, Green Lemon, Green Mango, są
częściowo słodzone stewią;
- W ofercie PepsiCo są też woda Krystaliczne Źródło i soki owocowe Toma.
2.
Planeta
- PepsiCo odnotowało wymierne sukcesy w ograniczaniu wpływu swoich czterech
polskich zakładów na środowisko. W latach 2009-15 firma obniżyła zużycie
energii i wody na jednostkę gotowego produktu średnio o jedną czwartą. Ponad
99% odpadów produkcyjnych PepsiCo trafia do recyklingu. Więcej informacji
znajduje się tutaj
- Dzięki optymalizacjom wdrożonym przez PepsiCo w łańcuchu dostaw w Polsce,
samochody dostawcze firmy przejeżdżają obecnie o 3 miliony km mniej rocznie, co
stanowi równowartość 70 okrążeń kuli ziemskiej! Przekłada się to na
zmniejszenie o 20% emisji dwutlenku węgla do atmosfery.
- W ramach edukacji proekologicznej najmłodszych, na zlecenie PepsiCo
powstała edukacyjna eko-aplikacja Up Up Hippo (upuphippo.com) na smartfony
dla dzieci. Dzięki niej najmłodsi poprzez zabawę uczą się zgniatać plastikowe
butelki po napojach.
3.
Ludzie
- Będąca częścią PepsiCo firma Frito Lay Poland, producent m.in. chipsów
ziemniaczanych, wniosła bardzo duży wkład w zmodernizowanie sektora produkcji
ziemniaka przemysłowego w Polsce. Poprzez
wdrożenie w Polsce Programu Agrarnego oraz
wieloletnie budowanie i rozwijanie bliskich relacji z polskimi rolnikami,
PepsiCo zrewolucjonizowało produkcję ziemniaka przemysłowego, a także życie i
pracę rolników dostarczających najwyższej jakości surowiec do produkcji
chipsów. Obecnie PepsiCo współpracuje z ponad 50
polskimi rolnikami, którzy dostarczają łącznie ponad 120 000 ton
ziemniaków przemysłowych rocznie.
Więcej informacji na temat
działań CSR PepsiCo znajduje się w materiale „Działania PepsiCo w Polsce w
zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu”, który można pobrać z polskiej strony PepsiCo.
O firmie PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach
i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo miliard razy
dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży produktów żywnościowych
i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola,
Quaker i Tropicana, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2016 r. około
63 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada
szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod
wieloma markami, a każda z 22 najlepiej sprzedających się marek generuje w
ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.
Działalność PepsiCo opiera się
na filozofii „Performance with Purpose” – jesteśmy przekonani, że sukces
biznesowy naszej firmy jest ściśle związany ze zrównoważonym rozwojem na
świecie, który współdzielimy. Wierzymy, że stałe udoskonalanie oferowanych
przez nas produktów, prowadzenie działalności w zrównoważony sposób tak, aby
chronić naszą planetę oraz wspierać ludzi na świecie, umożliwia PepsiCo
odnoszenie sukcesów biznesowych, tworząc długoterminową wartość dla
społeczeństwa i naszych udziałowców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest
dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com
Kontakt dla mediów:
Jarosław
Soroczyński
Questia sp. z o.o. sp. k.
Communications
Management Consultants
tel.:
+48 22 623 07 00
e-mail: jsoroczynski@questiapr.pl
[1] Na dziesięciu wiodących dla
PepsiCo rynkach napojowych i żywnościowych na świecie.