PEPSICO WPROWADZA EUROPEJSKI PROGRAM ODKRYWAJĄCY I WSPIERAJĄCY WSCHODZĄCE MARKINowy inkubator PepsiCo przekaże firmom spożywczym 25 tysięcy i 100 tysięcy euro na „świeże pomysły” w odżywianiu.Warszawa, 11 kwietnia 2017 r. –
W dniu dzisiejszym
firma PepsiCo ogłosiła program dla
przedsiębiorców pod nazwą PepsiCo Nutrition Greenhouse. Ten innowacyjny
inkubator przedsiębiorczości został stworzony z myślą o wspieraniu firm
skupionych wokół zdrowego odżywiania, które wchodzą na rynek spożywczy.
Nowatorski program PepsiCo skierowany jest do
europejskich przedsiębiorców i ma na celu zidentyfikowanie 8 przełomowych marek specjalizujących się w odżywianiu. Wybrane
firmy otrzymają fundusze oraz szansę na partnerstwo z ekspertami PepsiCo,
którzy wspierają z sukcesem takie marki, jak Quaker, Alvalle, Naked czy
Tropicana. Pomogą oni firmom w realizacji ich potencjału rynkowego. Przedsiębiorcy,
którzy generują przychody ze sprzedaży poniżej 2 mln euro będą mogli zgłosić swoją
firmę do programu do 15 maja 2017 r.
na stronie www.nutritiongreenhouse.com.
Na początku zgłoszeniom przyjrzy się niezależny
recenzent, aby określić kwalifikacje do programu. Następnie komisja złożona z
ekspertów z branży spożywczej i inwestycyjnej oraz specjalistów PepsiCo oceni
wybrane firmy biorąc pod uwagę szereg czynników m.in.: czy cechy produktu i
marki oparte są o profil odżywczy, potencjalne działanie zdrowotne produktu,
pozyskiwanie surowców w sposób naturalny, czytelna etykieta oraz smak,
prezentacja marki i cena. Komisja oceni również czy firmy kładą wyraźny nacisk
na zdrowy tryb życia konsumentów. Weźmie pod uwagę także skalowalny model
biznesowy oraz unikatowość na rynku.
Każda z wybranych firm
otrzyma dotację w wysokości 25 tysięcy euro oraz możliwość dołączenia na pół
roku do inkubatora i brania udziału w różnych wydarzeniach. Inkubator
zapewni firmie również fachową pomoc biznesową od eksperta PepsiCo, który
pomoże jej zwiększyć swój potencjał biznesowy. Na zakończenie programu, zwycięska firma otrzyma aż 100 000 euro na
dalszy rozwój.
„W 2006 roku
PepsiCo rozpoczęło przekształcanie swojego biznesu tak, aby móc generować
znaczne dochody finansowe w sposób, który uwzględnia potrzeby społeczne.
Filozofia >>Działanie ze Świadomością Celu (Performance with Purpose)<<
stanowi dla nas inspirację do wprowadzania zmian w naszym portfolio tak, abyśmy
mogli oferować konsumentom zdrowsze produkty. Naszym celem jest zwiększenie
tempa sprzedaży pożywnych produktów, przewyższając tempo sprzedaży produktów z
ogólnego portfolio PepsiCo” – powiedział lider tego programu Juan Ignacio Amat, wiceprezes PepsiCo ds.
odżywiania na Europę Zachodnią i Afrykę Subsaharyjską. „Popyt na bardziej pożywne napoje oraz produkty spożywcze rośnie tworząc
ekscytujące możliwości dla naszej branży. Mamy wielką szansę wykorzystać nasz
globalny zasięg i zasoby, aby wywołać pozytywne zmiany. Nasz program
>>PepsiCo Nutrition Greenhouse<<
ma za zadanie wesprzeć najlepszych i najbardziej obiecujących przedsiębiorców
w sektorze spożywczym” – dodał Juan Ignacio Amat.
„Wierzymy, że
ludzie na całym świecie powinni mieć dostęp do smacznych, pożywnych i łatwych
do spożycia produktów. Wymaga to współpracy. Chcielibyśmy, aby mniejsze,
innowacyjne firmy widziały w PepsiCo partnera, który pomoże im rozwijać swoją
działalność. Chcemy połączyć siły z przedsiębiorcami, którzy podzielają naszą
wizję >>Działanie ze Świadomością Celu<<, by generować wzrost
uwzględniający potrzeby społeczne. Współpracując i wykorzystując to, co
najlepsze w naszych organizacjach, możemy zapewnić konsumentom w całej Europy
dostęp do innowacyjnych i pożywnych produktów” – dodał Jim Andrew, starszy
wiceprezes PepsiCo ds. globalnej strategii i finansowania innowacji.
Program PepsiCo Nutrition Greenhouse skupia się na
pomaganiu markom pożywnych produktów, które wchodzą na rynek osiągnąć swój
potencjał poprzez dostarczanie cennych porad w zakresie optymalizacji, rozwoju
produktu, zarządzania łańcuchem dostaw, pozyskiwania klientów i dystrybucji.
Program ten dotyczy również ważnych kwestii związanych z wczesnym etapem
działalności, takich jak planowanie biznesowe, ustrukturyzowanie organizacyjne
oraz pozyskiwanie funduszy.
Portfolio pożywnych
produktów PepsiCo
Dzięki filozofii „Performance with Purpose”, PepsiCo
nieustannie dostosowuje swoją ofertę, by oferować konsumentom jak najwięcej
pożywnych produktów zawierających pełne ziarna, owoce i warzywa, nabiał oraz
białko. W ramach agendy działań do 2025 r. celem PepsiCo jest zwiększenie tempa
sprzedaży odżywczych produktów, przewyższając tempo sprzedaży produktów z
ogólnego portfolio firmy.
PepsiCo posiada wiodące marki w kluczowych kategoriach
produktów żywieniowych takich, jak: Quaker, Tropicana, Naked, Lipton/Pure Leaf,
Starbucks, Gatorade, Sabra oraz Stacy’s. Ponadto rozszerza swoje portfolio
marek owocowo-warzywnych. Naked wprowadza świeżą linię soków tłoczonych na
zimno, a Tropicana nową linię soków zielonych. Z kolei Alvalle otrzymała
prestiżową nagrodę „Żywność z Hiszpanii” od hiszpańskiego Ministerstwa
Rolnictwa.
Koncern rozszerza swoją ofertę poprzez wprowadzanie
nowych oraz wykorzystanie dobrze znanych marek, tworząc nowe ciekawe produkty:
- Sok jabłkowy J7 z Rosji,
dostarczający w każdej szklance taką samą ilość błonnika, jak w jednym jabłku;
- Płatki Quaker Oats „Super
Goodness” z Anglii – płatki „Super Grains” z białkiem, błonnikiem i kwasami
tłuszczowymi omega 3 oraz płatki „Super Fruits” z Witaminą B6, C, D i cynkiem,
by wspierać układ odpornościowy;
- Soki Tropicana Essentials
Probiotics – pierwsza marka soków z probiotykami dostępna na masowym rynku,
wyróżniona tytułem Innowacja Roku 2016 przez Beverage Industry Magazine (Magazyn
Przemysłu Napojowego).
Więcej informacji o programie PepsiCo Nutrition
Greenhouse znajduje się na stronie: www.nutritiongreenhouse.com.
O firmie
PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym
świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo miliard razy dziennie. Łączny
przychód netto pochodzący ze sprzedaży produktów żywnościowych i napojów
oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker i
Tropicana, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2016 roku około 63 mld
dolarów amerykańskich.
W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę
produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z 22
najlepiej sprzedających się marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie
ponad miliarda dolarów amerykańskich.
Działalność PepsiCo opiera się na filozofii „Performance with Purpose” –
jesteśmy przekonani, że sukces biznesowy naszej firmy jest ściśle związany ze
zrównoważonym rozwojem na świecie, który współdzielimy. Wierzymy, że stałe
udoskonalanie oferowanych przez nas produktów, prowadzenie działalności w
zrównoważony sposób tak, aby chronić naszą planetę oraz wspierać ludzi na
świecie, umożliwia PepsiCo odnoszenie sukcesów biznesowych, tworząc
długoterminową wartość dla społeczeństwa i naszych udziałowców. Więcej
informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie
firmy http://www.pepsicopoland.com
Kontakt dla mediów:
Jarosław Soroczyński
Questia sp. z o.o. sp. k.
Communications Management
Consultants
tel.: +48 22 623 07 00
e-mail: jsoroczynski@questiapr.pl