Program „Nestlé porusza Polskę” – case studySiłownie na świeżym powietrzu stają się coraz bardziej popularne. Sprawdzają się w okolicy szkoły, placu zabaw, parku, domu seniora, osiedli mieszkaniowych czy terenów rekreacyjnych. Ich zaletą jest ogólnodostępność – ćwiczyć może każdy, za darmo o dowolnej porze dnia. Koszt zakupu urządzeń treningowych i organizacji siłowni pod chmurką ponoszą zazwyczaj gminy. Siłownie na świeżym powietrzu stały się wśród mieszkańców na tyle popularne, że projekty takich miejsc coraz częściej pojawiają się jako propozycje do budżetu partycypacyjnego. Niestety, nie każda gmina może przeznaczyć środki ze swojego budżetu na ten cel. Dlatego firma Nestlé postanowiła wypełnić tę lukę, organizując konkurs dla gmin, zarówno miejskich, miejsko-wiejskich, jak i wiejskich, w ramach inicjatywy „Nestlé porusza Polskę”. Wygraną w konkursie jest 16 siłowni terenowych ufundowanych przez Nestlé.Cel programu „Nestlé porusza Polskę”
Poprzez program „Nestlé porusza Polskę” firma
zachęca Polaków do aktywnego spędzania czasu wolnego. Celem prowadzonej
równolegle kampanii marketingowej i loterii konsumenckiej jest budowanie
wizerunku Nestlé jako firmy odpowiedzialnej społecznie, zwiększenie zaufania
konsumentów oraz wzrost sprzedaży wybranych produktów z portfolio Nestlé.
Inicjatywa „Nestlé porusza Polskę”
„Nestlé Porusza Polskę” to jedna z aktywności Nestlé
w ramach priorytetów Tworzenia Wspólnej Wartości (ang. Creating Shared Value, CSV), czyli działań firmy, które poza generowaniem zysków
biznesowych, również przynoszą korzyści społeczeństwu i społecznościom
lokalnym.
Pierwszą edycję programu ogłoszono w lutym 2016 roku
z okazji 150-lecia firmy Nestlé. W ramach akcji przeprowadzono szereg
aktywności, które zaangażowały społeczności lokalne, konsumentów i samych
pracowników firmy. W ramach akcji, Nestlé zobowiązało się do ufundowania 16
siłowni plenerowych, po jednej w każdym województwie. Pierwszym etapem był
konkurs dla gmin – od stycznia do marca gminy mogły zgłaszać się do konkursu i
zarejestrować do 10 lokalizacji na swoim terenie, w których mogłyby znaleźć się
siłownie. Następnie internauci głosowali na wybrane lokalizacje, w których
miałyby stanąć siłownie plenerowe. Wyboru dokonywali spośród 710 lokalizacji w
całej Polsce. Kolejnymi etapami programu były działania w punktach sprzedaży
oraz ogólnopolska loteria, w której można było wygrać co tydzień 10 voucherów o
wartości 1000 zł do Decathlon m.in. na zakup sprzętu sportowego, a codziennie
rodzinny wyjazd do Ośrodka Przygotowań Olimpijskich w Cetniewie.
Ambasadorem programu „Nestlé porusza Polskę” w 2016
roku był Zbigniew Bródka, polski łyżwiarz szybki i złoty medalista olimpijski.
Kampania marketingowa
Na początku maja 2016 roku rozpoczęła się w
telewizji i Internecie emisja dwóch spotów reklamowych, których celem było zachęcanie
Polaków do oddawania głosów w konkursie na wybrane przez siebie lokalizacje. Głównym
bohaterem spotów był ambasador inicjatywy – Zbigniew Bródka, mistrz świata i
złoty medalista olimpijski w łyżwiarstwie szybkim.
Spoty reklamowe akcji „Nestlé porusza Polskę”:
https://www.youtube.com/watch?v=c6Uj7Ut7TKM
https://www.youtube.com/watch?v=zHWEnjWRpFI
Drugi etap kampanii zakładał zaangażowanie
konsumentów poprzez działania w punktach sprzedaży oraz wielką ogólnopolską
loterię „Nestlé porusza Polskę: Rusz po Nagrody!”, w której można było wygrać
co tydzień 10 kart o wartości 1000 zł na sprzęt sportowy, a codziennie rodzinny wyjazd do Ośrodka
Przygotowań Olimpijskich w Cetniewie. Loteria wystartowała na początku maja i zakończyła się 30 czerwca
2016 roku. W tym terminie należało dokonać jednorazowego zakupu produktów
Nestlé za minimum 25 zł i zachować dowód zakupu. Następnie zarejestrować
paragon na stronie www.NestlePorusza.pl. Łączna pula nagród w loterii wyniosła ponad 330
000 zł!
Loterię konsumencką zakomunikowano w punktach
sprzedaży, a także w telewizji i Internecie, gdzie emitowano specjalnie
dedykowany loterii spot „Nestlé porusza Polskę: Rusz po Nagrody!”:
https://www.youtube.com/watch?v=2HXBP021fBY
Efekty
Od czasu trwania kampanii widać bardzo duże zainteresowanie
inicjatywą. W 2016 roku w pierwszej edycji konkursu „Nestlé porusza Polskę” brało
udział 475 gmin, które w sumie zgłosiły 710 lokalizacji.
Nestlé dotarło z kampanią do całego społeczeństwa! Łącznie
na temat programu „Nestlé porusza Polskę” w 2016 roku ukazało się około 630 publikacji internetowych i w prasie. Dzięki
prowadzeniu aktywnej komunikacji w social mediach udało się dotrzeć z programem do prawie 10 mln użytkowników. Obecność
hasła „Nestlé porusza” w wynikach wyszukiwania wyniosła 6,48%, co znacznie
przekroczyło cel założony na poziomie 1%.
Loteria „Nestlé porusza Polskę: Rusz po Nagrody!”
odniosła wielki sukces, przyczyniając się do zwiększenia sprzedaży produktów z
portfolio firmy, a wskaźnik efektywności osiągnął wynik dwukrotnie wyższy (268%
KPI) od założonego na samym początku.
pełna lista aktualności
|