Resort rolnictwa: oddzielne półki dla żywności o wysokiej jakościMinisterstwo rolnictwa chce, aby produkty rolnej o wysokiej jakości były zawsze eksponowane w sklepach oddzielnie. W tym roku mają ruszyć prace nad odpowiednią ustawą w tym zakresie - powiedział wiceminister rolnictwa Jacek Bogucki.
"Być
może powinniśmy wrócić do osobnych polskich norm jakości żywności, trochę
wyższych niż europejskich" - powiedział Bogucki, który w środę podczas
posiedzenia sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi prezentował informację o
planowanych w 2017 r. działaniach wspierających promocję polskich produktów
rolno-spożywczych na rynku krajowym.
Bogucki poinformował posłów, że MRiRW analizuje możliwości
prawne uściślenia na polskie potrzeby europejskich przepisów na temat
oznaczenia kraju pochodzenia produktów spożywczych w dyskontach. Ministerstwo
zastanawia też się nad dalszym używaniem znaku PDŻ - Poznaj Dobrą Żywność.
"Problem polega na tym, że w Programie Rozwoju Obszarów
Wiejskich przyjęto kilka znaków jakościowych zamiast jednego, tak jak zrobiły
inne państwa. Rozpoznawalność tych oznaczeń jest niewielka, dlatego będziemy
prowadzili rozmowy i szukali możliwości, żeby połączyć siły pod jednym
znakiem" - powiedział.
Obecny na posiedzeniu komisji prezes Agencji Rynku Rolnego
Łukasz Hołubowski mówił o planowanych w 2017 r. działaniach Agencji wspierających
promocję polskich produktów rolno-spożywczych na rynkach zagranicznych.
Zapowiedział, że w tym roku będą one nadal prowadzone pod hasłem "Polska
smakuje" (Poland is good w wersji anglojęzycznej).
Agencja uruchomi też w tym roku aplikację mobilną dla wszystkich
systemów operacyjnych pod nazwą "Polska smakuje". "Będzie miała
ona za zadanie zbieranie informacji o produktach regionalnych i gospodarstwach
agroturystycznych, ich prezentację oraz zbieranie opinii użytkowników" -
powiedział.
ARR planuje wakacyjną kampanię promocyjną polskiej żywności
z udziałem takich firm jak PKN Orlen, PKP PLK i PLL LOT. Ma ona obejmować
prezentację produktów regionalnych podczas rejsów lotniczych, w strefach dla
pasażerów na lotniskach, a także wydzielenie dla nich specjalnych półek w
sklepach na stacjach benzynowych. "Będziemy prowadzić wakacyjne działania
promocyjne przy współpracy z +Latem z Radiem+ i Telewizją Polską. Chcemy także
zorganizować ogólnopolskie kampanie reklamowe w okresie Bożego Narodzenia i
Wielkanocy" - dodał.
Źródło: PAP,
biznes.onet.pl
pełna lista aktualności
|