Nestlé Polska podsumowuje 2016 rokDla Nestlé 2016 to był rok jubileuszy. Firma celebrowała swoje 150-lecie. 75. urodziny skończyła marka WINIARY, a swoje 90. lat świętowała rzeszowska fabryka firmy. To jednak nie wszystko. Firma zaangażowała się w szereg projektów społecznych.Historia Nestlé zaczęła się od mleka skondensowanego,
które dokładnie 150 lat temu wyprodukowała w swojej fabryce w Szwajcarii
angielsko-szwajcarska firma Anglo-Swiss Condensed Milk Company. Rok później, w
1867 roku, farmaceuta niemieckiego pochodzenia Henri Nestlé dokonał przełomu w
dziedzinie żywności dla niemowląt, tworząc "lactée FARINE" – mąkę z
mlekiem, czyli połączenie krowiego mleka, mąki pszennej i cukru. W 1905 roku
założona przez Henri’ego Nestlé firma połączyła się z Anglo-Swiss, tworząc nowy
podmiot, obecnie znany jako Grupa Nestlé.
W 2016 roku marka WINIARY
świętowała swoje 75-lecie. Kaliska fabryka dołączyła do grupy Nestlé 21
lat temu. Obecnie w tamtejszym zakładzie produkuje się łącznie
ponad 700 wyrobów, w tym flagowy produkt WINIARY – MAJONEZ DEKORACYJNY.
Okrągły jubileusz
obchodziła w ubiegłym roku również rzeszowska fabryka marki GERBER, której
historia zaczęła się 90 lat temu... od słodyczy. Obecnie w Rzeszowie wśród 330
produktów wytwarzanych w fabryce znajdują się m.in.: soki przecierowe BOBO
FRUT, deserki w tubkach GERBER, obiadki w słoiczkach. W 2016 w zakładzie
powstała nowa linia produkcyjna, z której schodzi najnowszy produkt marki
GERBER – deserki owocowe w tubkach. Koszt inwestycji to 10 mln złotych.
Program „Nestlé
porusza Polskę” został ogłoszony w lutym 2016 roku z okazji 150-lecia istnienia
firmy Nestlé. W pierwszym etapie, gminy z całej Polski zgłaszały chęć udziału w
konkursie i posiadania siłowni na swoim terenie. Następnie internauci swoimi
głosami zadecydowali, gdzie powstaną siłownie terenowe Nestlé. W ogólnopolskim
plebiscycie Nestlé konkurowało ze sobą aż 710 lokalizacji w całej Polsce.
W 2016 roku
po spełnieniu wszystkich formalnych wymagań, firmy Nestlé i R&R zawarły
porozumienie o utworzeniu FRONERI, nowej spółki joint venture produkującej
lody, mrożonki i mleczne desery mrożone. FRONERI obejmie swoją działalnością
ponad 20 państw i zatrudniać będzie 15 000 osób. Szacowana sprzedaż produktów
spółki ma wynieść około 2,6 mld euro.
Od 21 marca
do biur Nestlé Purina w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 32 pracownicy
przychodzą do pracy ze swoimi zwierzętami. Zanim czworonogi rozpoczęły „pracę”
w biurze, musiały przejść specjalne szkolenie. Każdy pies został poddany
obserwacji, jak zachowuje się w warunkach biurowych, jak reaguje na ludzi i
inne psy. Po zatwierdzeniu przez zoopsychologa zwierzęta otrzymały specjalny
"paszport" uprawniający je do wchodzenia na teren biura.
24 maja 2016
r., w ramach obchodów III Ogólnopolskiego Dnia Różnorodności do grona
firm-sygnatariuszy Karty Różnorodności dołączyło m.in. Nestlé Polska. Karta
sygnowana jest przez firmy, organizacje i instytucje, które w ten sposób
wyrażają deklarację, że w swoim działaniu będą kładły szczególny nacisk na
politykę równego traktowania.
15 listopada 2016 roku w całej Europie, w tym również w Polsce,
odbyły się spotkania podsumowujące trzyletnią ogólnoeuropejską inicjatywę Nestlé
Needs YOUth połączone z zapowiedzią dalszych zobowiązań firmy na kolejne lata. Od
początku trwania programu w Polsce stworzono szanse zatrudnienia dla blisko
2000 osób – zaoferowano pracę w Nestlé prawie 1 500 młodym, a blisko 470
zostało objętych programem praktyk i staży. Ponadto, firma Nestlé Polska
przeprowadziła 530 działań takich jak warsztaty i wykłady dla młodych w całym
kraju. Kontynuując sukces inicjatywy, firma Nestlé Polska zdeklarowała, że do
2020 roku utworzy 1300 szans zatrudniania, praktyk i staży dla osób do 30 r.
życia.
Podczas
finału Lekkoatletyki dla Każdego Polski Południowej młodym adeptom „królowej
sportu” przypatrywali się wybitni sportowcy: Piotr Małachowski, Maria
Andrejczyk oraz Anna Jagaciak-Michalska, ambasadorzy programu. W sumie we
wszystkich imprezach, które odbyły się w ramach programu Lekkoatletyka dla
Każdego, w 2016 roku wystartowało ponad 113 tys. dzieci reprezentujących prawie
500 szkół z całej Polski. Odbyło się ponad 1000 imprez szkolnych i 110 zawodów
międzyszkolnych.
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o
kontakt:
Edyta Iroko
Koordynator ds. Mediów
Email: edyta.iroko@pl.nestle.com
Telefon: +48 22 607 32 54
Mobile: +48 600 204 870
Daria Grzesiek
Junior Account Executive
Email: d.grzesiek@partnersi.com.pl
Telefon: 22 858 74 58 ext. 30
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest
wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio
ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT,
LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim
rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 4500 pracowników w 8
lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.