Rekordowe lato Kaktusa – sprzedano już o 60% więcej lodów tej marki niż w zeszłym roku!Popularność lodów Kaktus bije na głowę pozostałe zimne przekąski. Znane lody na patyku z zieloną polewką wywodzą się z Niemiec. W Polsce w sklepowych lodówkach pojawiły się po raz w pierwszy w 1994 roku. Po ponad 20 lat Kaktus stał się jednym z najpopularniejszych lodów. Jest uwielbiany zarówno przez dzieci, jak i dorosłych. W tym roku Nestlé planuje sprzedać aż 44 mln sztuk Kaktusa w Polsce. Cel wydaje się realny, ponieważ już na półmetku wakacji kupiono aż o 60% więcej lodów tej marki niż w całym zeszłym roku, a planowany wzrost na ten rok to 80%.Kiedy w 1994 roku Kaktus trafił po raz pierwszy do
sprzedaży w Polsce, nie było pewne, czy podbije serca konsumentów. W ciągu
ponad 20 lat popularność Kaktusa przerosła najśmielsze oczekiwania – stał się on
kultową lodową marką, bijąc pod tym względem na głowę pozostałe marki lodów
impulsowych w Polsce. Jest to również jeden z flagowych produktów Nestlé w 150-letniej
historii firmy. Produkowany w fabryce w Namysłowie, Kaktus jest również
eksportowany i sprzedawany poza granicami naszego kraju – polskie Kaktusy
trafiają do wielu państw Europy, znajdziemy je m.in. w krajach Bałtyckich, Czechach,
na Słowacji, Węgrzech, Austrii, Niemczech, Hiszpanii, Finlandii, Szwajcarii w
Serbii czy Włoszech. Eksport Kaktusa stanowi ponad 50% namysłowskiej produkcji tego
lodowego deseru. Drugie tyle lodów Kaktus sprzedaje się w Polsce.
Smaki Kaktusa
Przez wiele lat Kaktus był monoproduktem – bez zmienionej
receptury ani dodatkowych wariantów smakowych.
W 2013 roku Nestlé postanowiło wprowadzić dodatkowe warianty. W ten sposób w
2015 roku w sklepowych lodówkach pojawił się Kaktus jabłkowo-cytrynowy, a w tym
roku Kaktus z długą polewką. Tegoroczną nowość stworzono na specjalne życzenie konsumentów,
którzy nieustanie prosili Nestlé o Kaktusa w długiej polewce. To ona sprawia,
że Kaktus jest tak uwielbiany. Koncern ma w planach wprowadzenie w przyszłym
sezonie kolejnych nowych odsłon tego kultowego produktu.
Rekordowe lato 2016
Jak prognozuje Nestlé, 2016 rok będzie rekordowy, jeżeli
chodzi o sprzedaż lodów Kaktus. Koncern planuje sprzedać w Polsce 44 mln sztuk Kaktusa,
czyli o 80% więcej niż w ubiegłym roku, gdy konsumenci kupili Kaktusa 24,6 mln
razy. Cel może zostać osiągnięty jeszcze w sierpniu, ponieważ już teraz udało
się prześcignąć zeszłoroczny wynik aż o 60%.
Sposób na sukces
Historia budowania marki zaczęła się od 2013 roku, gdy
ruszyła kampania reklamowa „Z czego Kaktus ma polewkę”. Dwuznaczne hasło łatwo
zapadało w pamięć i kojarzyło się pozytywnie z marką. Poprzez zabawną reklamę
komunikowano to, co konsumenci uwielbiają w Kaktusie – jego polewkę. – Nasza strategia komunikacji oparta jest na
byciu blisko konsumenta i tworzeniu Świata Kaktusa razem z nim. Właśnie z tego
powodu nasze wszystkie aktywności ukierunkowane są na włączenie do zabawy
konsumenta. Nie zależy nam na jednokierunkowej komunikacji, jaką daje
standardowa reklama TV. Co roku przygotowujemy coś nowego, co zaskoczy dzieci–
mówi Agnieszka Cisło, Group Brand Manager w Dziale Lodów, Nestlé Polska S.A.
Link do reklamy „Z czego Kaktus ma polewkę”: https://youtu.be/9TAXf7EtZsw
Z kolei w 2015 roku popularny wśród młodzieży youtuber
Jdabrowsky stworzył Republikę Kaktusa w Minecraft. W tym roku Jaś „wyszedł” z
wirtualnego świata i wraz z marką Kaktus uczestniczył w Mistrzostwach Polski w Jeździe
Wyczynowej na Hulajnodze oraz w Projekcie Plaża, gdzie można go było spotkać w
strefie Republiki Kaktusa.
– Kaktus to nie
tylko produkt, ale już styl bycia. To marka, z którą młodzi konsumenci chcą się
utożsamiać. Republika Kaktusa na Facebooku ma prawie pół miliona fanów. To oni są
najlepszymi ambasadorami marki. Rozmawiamy z nimi codziennie i słuchamy ich
pomysłów. Dzięki temu powstają nowe produkty i pomysły na komunikację marki. To
jest właśnie marketing emocji, który Kaktus wykorzystuje przy budowaniu swojej
ponadpokoleniowej rzeszy fanów – dodaje Agnieszka Cisło.
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o
kontakt:
Edyta Iroko Koordynator ds. Mediów Email: edyta.iroko@pl.nestle.com Telefon: +48 22 607 32 54 Mobile: +48 600 204 870
Marta Gryglewicz Account Manager Email: m.gryglewicz@partnersi.com.pl Telefon: 22 858 74 58 wew. 83 Mobile: +48 504 640 360
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest
wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio
ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT,
LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim
rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 4500 pracowników w 8
lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
pełna lista aktualności
|