Lody idą na dietęPolacy jedzą coraz więcej lodów, ale szukają tych rodzajów, które utożsamiają ze zdrowiem. Dlatego producenci wprowadzają lody bezglutenowe, bez laktozy czy niskokaloryczne.Przeciętny Polak zjada obecnie
około 4,5 litra lodów rocznie, czyli o ponad 30 proc. więcej niż przed dekadą.
Wartość tego rynku w naszym kraju ciągle rośnie. Jak podaje Portalspozywczy.pl,
powołując się na raport Euromonitor International, dwa lata temu wynosiła ona
1,63 mld zł, w tym już 1,7 mld zl.
- Jednocześnie w porównaniu z
2010 r. konsumpcja lodów zwiększyła się o 26 proc., podczas gdy w przypadku
większości produktów żywnościowych spadła. Tak duży wzrost spożycia lodów może
świadczyć o tym, że ich konsumpcja przestaje mieć charakter wyłącznie sezonowy
- komentuje dla Gazety Wyborczej Paweł Wyrzykowski z Banku BGŻ BNP Paribas.
Tego lata za lody także
zapłacimy prawdopodobnie nieco więcej niż przed rokiem. Zdaniem analityków poza
wciąż rosnącym popytem mogą mieć na to wpływ również wyższe ceny cukru i
bakalii.
Honorata Jarocka z firmy Mintel
uważa, że w Polsce istnieje potencjał do rozwijania produkcji lodów bez mleka
krowiego, na bazie mleka migdałowego czy kokosowego. Według badań Mintela aż 78
proc. Polaków powyżej 16. roku życia jest zainteresowanych zakupem takich
lodów, choć nie chcieliby płacić za nie więcej. Producenci już teraz starają
się nasze oczekiwania spełnić wprowadzając nowe produkty na rynek.
Więcej w: Gazeta Wyborcza
16/07/2016
pełna lista aktualności
|