Jeszcze w 2015 r. z blisko 64 mln euro USA zajmowały czwarte miejsce wśród największych rynków eksportowych wieprzowiny z Polski - podaje Ministerstwo Rolnictwa. W I kwartale tego roku były już pierwsze. - W zdobywaniu nowych rynków, w tym amerykańskiego, pomagają nam konkurencyjna cena, wysoka jakość i determinacja polskich przedsiębiorców, którzy potrafią pokonywać przeszkody - uważa Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI). Głównie dzięki USA, ale też Hongkongowi (siódmy rynek eksportowy branży w I kwartale), w pierwszych czterech miesiącach roku Polska zwiększyła sprzedaż wieprzowiny poza Unię Europejską o ponad 50 proc. - podaje za Komisją Europejską Zespół Monitoringu Zagranicznych Rynków Rolnych (FAMMU/FAPA). Nadal jednak większość sprzedaży zagranicznej tego mięsa przypada na Wspólnotę.