Nestlé sygnowało Kartę RóżnorodnościNestlé Polska dołączyło właśnie do grona firm, które podpisały Kartę Różnorodności, zobowiązując się tym samym do promowania idei równego traktowania i wdrażania polityki zarządzania różnorodnością w organizacji. Uroczyste sygnowanie Karty odbyło się w ramach obchodów III Ogólnopolskiego Dnia Różnorodności, a gościem specjalnym wydarzenia była Sylwia Spurek, Zastępczyni Rzecznika Praw Obywatelskich ds. Równego Traktowania.Karta Różnorodności jest międzynarodową inicjatywą promowaną
przez Komisję Europejską,
realizowaną już w 16 krajach europejskich takich jak Francja, Niemcy, Belgia,
Luksemburg, Szwecja, Austria, Włochy, Hiszpania, Irlandia, Finlandia, Estonia
oraz Polska. Karta sygnowana jest przez firmy, organizacje i instytucje, które
w ten sposób wyrażają deklarację, że w swoim działaniu będą kładły szczególny nacisk na politykę równego traktowania
ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, stan zdrowia, rasę, narodowość,
pochodzenie etniczne, religię, wyznanie, bezwyznaniowość, przekonania polityczne,
przynależność związkową, orientację psychoseksualną, tożsamość płciową, status
rodzinny, styl życia, formę, zakres i podstawę zatrudnienia, pozostałe typy
współpracy oraz wszelkie inne przesłanki narażające na zachowania dyskryminacyjne.
Kartę podpisało już ponad 8 000 pracodawców w Europie, którzy zatrudniają
łącznie około 14 mln pracowników, w tym 137 to sygnatariusze działający w
Polsce.
W tym roku, 24 maja 2016 r.,
w ramach obchodów III Ogólnopolskiego Dnia
Różnorodności, organizowanych przez Forum
Odpowiedzialnego Biznesu, do grona firm-sygnatariuszy Karty Różnorodności
dołączyło m.in. Nestlé Polska, reprezentowane przez Mariolę Raudo, Kierownik Działu Spraw Korporacyjnych i PR.
– Poszanowanie różnorodności jest jedną z
fundamentalnych wartości, jakie przyświecają działaniu Nestlé, zarówno na szczeblu
globalnym, jak i lokalnie, w Polsce. Od lat wdrażamy rozwiązania, które promują
zachowania antydyskryminacyjne i antymobbingowe. Dbamy także o gender balance. Wymiernym
efektem tej polityki jest już chociażby fakt, że 40% kadry kierowniczej w Nestlé
Polska to kobiety. Dzisiejsze sygnowanie Karty Różnorodności jest więc dla nas symbolicznym
podsumowaniem dotychczasowych starań w tym zakresie, jak i mocną deklaracją na
przyszłość – komentuje
Mariola Raudo.
Pozostali partnerzy FOB, którzy wraz z Nestlé Polska tego dnia podpisali
Kartę Różnorodności, to m.in.: Amica Wronki S.A., Antalis Poland, Bank BGŻ BNP Paribas, IKEA Retail, Narodowy Instytut Audiowizualny oraz Urząd
Miejski w Słupsku. Gościem specjalnym wydarzenia była Sylwia Spurek, Zastępczyni Rzecznika Praw Obywatelskich ds. Równego
Traktowania.
– Cieszymy
się, że kolejni sygnatariusze, w tym Nestlé Polska, dołączyli do grona firm,
które zobowiązały się do wdrażania zasad zarządzania różnorodnością,
realizowania polityki równego traktowania oraz ich promowania wśród wszystkich
swoich interesariuszy. Mamy nadzieję, że z każdą kolejną edycją wydarzenia
grono naszych Partnerów będzie się powiększać – dodaje Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna i członkini zarządu, Forum Odpowiedzialnego
Biznesu.
Poza uroczystym sygnowaniem Karty przez Partnerów FOB, w tym Nestlé
Polska, w ramach wydarzenia odbyły się również warsztaty dotyczące zarządzania
różnorodnością w organizacji i realizowania polityki antydyskryminacyjnej, debata
dotycząca wpływu różnorodności na rozwój miast, prezentacje sygnatariuszy w „Miasteczku Różnorodności”, a także prezentacja projektu „Kuchnia konfliktu”,
będącego inicjatywą na rzecz integracji społeczności cudzoziemców z
mieszkańcami Warszawy.
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o
kontakt:
Edyta Iroko
Koordynator ds. Mediów
Email: edyta.iroko@pl.nestle.com
Telefon: +48 22 607 32 54
Mobile: +48 600 204 870
Marta Gryglewicz
Account Manager
Email: m.gryglewicz@partnersi.com.pl
Telefon: 22 858 74 58 wew. 83
Mobile: +48 504 640 360
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego
samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT,
LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim
rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8
lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.