Nestlé po raz kolejny wśród liderów działań na rzecz zrównoważonego rozwoju w rankingu OxfamW najnowszym raporcie „Behind the Brands”, przygotowanym przez międzynarodową organizację humanitarną Oxfam, Nestlé po raz kolejny zostało sklasyfikowane na drugim miejscu, uzyskując wynik na poziomie 69%. Koncern został doceniony m.in. za działania na rzecz ochrony środowiska, zapobieganie wycinaniu lasów, podejmowane inicjatywy na rzecz wzmocnienia pozycji kobiet w łańcuchu dostaw oraz działania mające na celu redukcję emisji gazów cieplarnianych.Organizacja Oxfam od 2013 roku tworzy ranking dziesięciu
najbardziej odpowiedzialnych firm z branży FMCG oceniając ich wpływ na
środowisko naturalne oraz społeczną odpowiedzialność biznesu. Ocena Oxfam podzielona
jest na 7 głównych kryteriów: dostęp do gruntów, prawa kobiet, sytuacja farmerów
i pracowników rolnych, wpływ na zmianę klimatu, przejrzystość działań oraz
polityka w sprawie wody.
Koncern Nestlé zajął drugie miejsce już kolejny rok
z rzędu, wyróżniając się wśród ocenianych firm takimi inicjatywami jak zerowa
tolerancja dla zawłaszczenia ziemi, wpieranie autochtonicznych, lokalnych społeczności,
czy zapobieganie procesowi wylesiania. Firmie od 2005 roku udało się także zredukować
emisję gazów cieplarnianych o 43% na tonę produktu. Polskim przykładem proekologicznych
działań Nestlé jest modernizacja instalacji cieplnej w fabryce słodyczy w
Kargowej, gdzie ciepło z pieca waflowego odzyskiwane jest do ogrzewania wody.
Poza działaniami na rzecz środowiska, Nestlé
podejmuje także inicjatywy prospołeczne, m.in. na rzecz wzmocnienia pozycji
kobiet, zarówno na rynku pracy, w społeczeństwie, jak i pracujących w łańcuchu
dostaw koncernu. W ramach realizacji tej polityki w 2015 roku Nestlé
przeszkoliło ponad 100 000 kobiet w Azji i Afryce w zakresie rozwijania przedsiębiorczości i umiejętności biznesowych.
– Jesteśmy
dumni, że znaleźliśmy się po raz kolejny w gronie liderów rankingu organizacji
humanitarnej Oxfam. Szczególnie cieszy ocena na poziomie „dobry” dla naszych
działań na rzecz wpierania lokalnych społeczności w zakresie własności gruntów rolnych oraz dla akcji mających na celu
ograniczenie zmian klimatu. Tego typu zewnętrzne oceny stanowią dla nas bardzo istotne
odniesienie, dzięki wnikliwej ocenie i analizie przegotowanej w ramach raportu „Behind the Brands” wiemy, które obszary działalności firmy na
rzecz zrównoważonego rozwoju funkcjonują sprawnie, a nad którymi należy jeszcze
mocniej pracować i je udoskonalać, by jeszcze korzystniej oddziaływać na
środowisko i społeczeństwo – powiedziała Mariola Raudo, Kierownik Działu
Spraw Korporacyjnych i PR, Nestlé.
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o
kontakt:
Edyta Iroko Koordynator ds. Mediów Email: edyta.iroko@pl.nestle.com Telefon: +48 22 607 32 54 Mobile: +48 600 204 870
Marta Gryglewicz Senior Account Executive Email: m.gryglewicz@partnersi.com.pl Telefon: 22 858 74 58 wew. 83 Mobile: +48 504 640 360
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego
samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT,
LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim
rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8
lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
pełna lista aktualności
|