Kryzys, a obroty na rynku żywności w lutym 2009Najnowsze dane za luty 2009 pokazują nieco bardziej optymistyczny obraz niż zaraportowany w styczniu spadek sprzedaży FMCG. W lutym 2009, w porównaniu z lutym 2008, całkowity wolumen sprzedaży produktów paczkowanych nieznacznie wzrósł (o 2,6%), liczba transakcji zwiększyła się o niecały 1%. Obroty w ujęciu wartościowym wzrosły względem ubiegłego roku aż o 12,9%, ale jest to w dużej mierze efekt podwyżki cen w najważniejszych kategoriach produktowych pod względem wartości sprzedaży - papierosach, mocnych alkoholach i piwie.Kategorie produktowe dla których w lutym 2009 zaraportowano spadki wolumenu sprzedaży w porównaniu z lutym 2008 to między innymi: kawa mielona, herbata, tłuszcze, cukierki, batony i wafle, jogurty. Do kategorii, których sprzedaż w sklepach osiedlowych wzrosła należą mocne alkohole, kawy rozpuszczalne, ciastka i słone przekąski.
pełna lista aktualności
|