Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Polska borówka amerykańska rusza na podbój świata
Berry Good rusza na podbój świata. Zrzeszeni pod tym szyldem producenci polskiej borówki amerykańskiej mają około 20 proc. krajowej produkcji i wierzą w rosnący apetyt Azji – informuje „Puls Biznesu”.

Borówka amerykańska odstaje od większości owocowych kategorii w Polsce, a jej plantatorzy — w przeciwieństwie np. do producentów jabłek — nie narzekają na popyt, zaś ceny dają im w ostatnich latach zarobić.


Polskie Jagody, Elliot i Berry Group stworzyły Polish Berry Cooperative i szyld Berry Good. Dominika Kozarzewska, prezes Polskich Jagód podkreśla, że producenci mają 24 plantacje, 400 hektarów upraw, 3 tys. ton borówek oraz eksport do około 20 krajów, również tak odległych, jak Malezja, Singapur czy Japonia.


Dorota Zęgota, prezes Podkarpackiej Grupy Producentów Borówki Elliot zaznacza zaś, że razem producenci są znacznie silniejsi, a Polska jest największym producentem borówek w Europie, więc jako największa grupa w Polsce będziemy też czołowym dostawcą z rynku europejskiego.


 Cała krajowa produkcja — według szacunków Berry Group — to 16 tys. ton o wartości ok. 260 mln zł (w cenach producenta), z czego 80-85 proc. wyjeżdża z kraju.


Więcej w Pulsie Biznesu / Portalspożywczy.pl 12.01.2015



Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij