Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Polska drobiową potęgą. Co stoi za sukcesem branży?
Drobiarstwo w Polsce to potężna, dynamicznie rozwijająca się branża. W ciągu ostatnich 10 lat produkcja drobiu wzrosła niemal trzykrotnie, do 2,5 mln ton rocznie.

O tym, co stoi za sukcesem branży, mówi Łukasz Dominiak, prezes Krajowej Rady Drobiarstwa.


- Polski sektor drobiarski charakteryzuje się świetną organizacją, a nawet poprzez pewną elastyczność i możliwość dopasowywania się np. do rynków eksportowych wyprzedza trendy światowe. To pierwszy element naszej przewagi. Drugi to skok, który zakłady zrealizowały przed wstąpieniem Polski do Unii Europejskiej. Wymóg dostosowania się do zasad produkcji na rynku unijnym spowodował, że zakłady nie miały wyjścia, musiały dokonać inwestycji w tym obszarze i widać, że to teraz procentuje – wyjaśnia gość radiowej Jedynki. – Z drugiej strony jesteśmy w stanie konkurować cenowo z głównymi producentami unijnymi i światowymi. Produkujemy drób o bardzo wysokiej jakości i bezpieczeństwie – dodaje.


Branża ma też swoje problemy


Są też i problemy, np. nie zawsze uczciwa konkurencja czy szkodliwe stereotypy.


- Na pewno, jeśli chodzi o złą stronę, to jest kwestia wizerunku produktu jako takiego. Wyraźnie widać, że pokutuje pewien stereotyp, drób kojarzony jest z antybiotykami, hormonami, co jest mitem. Niestety niektóre podmioty, a szczególnie jeden próbuje przy tej okazji ugrać coś dla siebie, podkreślając że jest jedynym producentem, który jest w stanie oferować mięso, które jest chociażby bez antybiotyków. Tu chciałem podkreślić, że cały drób produkowany w Polsce, wprowadzany na rynek zgodnie z prawem, jest wolny od antybiotyków. W przeciwnym razie bylibyśmy chociażby wykluczani z rynków eksportowych – zaznacza Łukasz Dominiak.


Eksportujemy ponad 750 tysięcy ton drobiu rocznie. 80 procent trafia na rynki unijne, przede wszystkim do Niemiec, Wielkiej Brytanii i Francji.


Więcej informacji: http://www.polskieradio.pl/42/3166/Artykul/1555844,Polska-drobiowa-potega-Co-stoi-za-sukcesem-branzy


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij