Za nami spotkanie branży wołowejSektor wołowiny potrzebuje kompleksowej strategii rozwoju obejmującej kwestie związane z jakością i standaryzacją mięsa, zagospodarowaniem produkcji na rynku krajowym i rynkach eksportowych, budowaniem marki polskiej wołowiny. Taki dokument powinien być opracowany i wdrożony przez wszystkie ogniwa łańcucha produkcji i powinien być połączeniem nauki z praktyką. To główny wniosek płynący z II Forum Sektora Wołowiny.„Forum Sektora Wołowiny ma na
celu integrację całej branży i wytworzenie wspólnej strategii rozwoju. Obecna
sytuacja rynkowa jest dość trudna. Ceny uzyskiwane przez hodowców są o ok. 20%
niższe od średniej unijnej. Brakuje standaryzacji jakościowej mięsa, a spożycie
wołowiny w Polsce jest niskie. Mimo, iż tendencja spadkowa wyhamowała,
konsumpcja tego mięsa - 1,7 kg/osobę, jest wciąż na zastraszającym poziomie. W
związku z tym 90% całej produkcji trafia na eksport – głównie do Niemiec,
Holandii, Włoch czy Hiszpanii. Z pewnością przyszłościowymi kierunkami
eksportowymi dla polskiej wołowiny będą kraje azjatyckie i arabskie. Ale sektor
wciąż czeka dużo pracy w zakresie budowania silnej marki polskiej wołowiny” –
poinformował organizator Forum, prezes PZPBM Jerzy Wierzbicki.
Druga edycja Forum Sektora
Wołowiny sfinansowanego z Funduszu Promocji Mięsa Wołowego odbyła się 26
listopada w Warszawie. Jej organizatorem było Polskie Zrzeszenie Producentów
Bydła Mięsnego.
Źródło: PZPBM
pełna lista aktualności
|