Luksusowa żywność według PolakówWiększość Polaków kupuje luksusową żywność raz na miesiąc lub rzadziej. Konsumentów odstrasza potencjalna cena produktów (77 proc.), ograniczona dostępność (21 proc.) oraz niewiedza na temat ich przygotowywania (17 proc) - wynika z badań przeprowadzonych przez grupę IQS na zlecenie Lidl Polska.Wśród produktów uznawanych przez polskich
konsumentów za luksusowe znalazły się między innymi: kawior (85 proc.), homary
(85 proc.), trufle (72 proc.) i krewetki (53 proc.) oraz kiełbasa z dziczyzny
(58 proc.).
Zaliczamy do nich także żywność ekologiczną (41 proc.) - szczególnie często
jest to opinia kobiet (47 proc. vs. 35 proc. mężczyzn) i mieszkańców
największych miast (50 proc.).
Co ciekawe, Polacy częściej za luksusowe uznają produkty wyprodukowane w kraju
(16 proc.), a nie zagraniczne (12 proc.). Opinia ta przeważa wśród osób
kupujących bardzo często artykuły spożywcze z segmentu premium.
Mimo że Polakom luksusowe produkty nadal kojarzą się z wysokimi cenami i
ograniczoną dostępnością, wzrost zainteresowania takimi artykułami jest
istotnie zauważalny. Świadczy o tym chociażby rosnąca liczba specjalistycznych
blogów i telewizyjnych programów kulinarnych.
- Konsumenci coraz odważniej sięgają po artykuły dotychczas kojarzone jako
wyjątkowe i tylko dla wybranych - mówi Anna Biskup, odpowiedzialna za PR w Lidl
Polska.
Jak pokazuje raport, najchętniej sięgamy po produkty luksusowe przed
specjalnymi okazjami. Prawie połowa badanych (48 proc.) kupuje je na święta -
Boże Narodzenie i Wielkanoc.
Polska Federacja Producentów Żywności/pap/ksem/
pełna lista aktualności
|