Producenci słodyczy patrzą w kierunku ChinCała branża spożywcza zazdrościła producentom słodyczy zeszłorocznych wyników sprzedaży w Chinach. Eksport wyrobów zawierających kakao wzrósł z 19 mln zł aż do 256 mln zł (dane GUS). Producenci zastanawiali się, kto jest głównym autorem tego sukcesu – podaje "Puls Biznesu".Ostatecznie doszli do wniosku,
że to nie wynik jednego, dużego kontraktu, ale zsumowany sukces wielu graczy,
którzy powoli zwiększają sprzedaż, bo też niemal każdy większy i mniejszy
producent walczy o eksport w tym kierunku. Wydawało się, że to solidna baza do
dalszego wzrostu, a branżowi eksperci oceniali, że wysyłka do Chin za 1 mld zł
jest poziomem realnym do osiągnięcia (cały nasz eksport słodyczy jest wart
około 1,5 mld EUR).
Wyniki handlu z Chinami za
pierwsze półrocze pokazują jednak, że to złudzenie. Od stycznia do czerwca 2015
r. sprzedaż słodyczy zawierających kakao przekroczyła… 13,4 mln zł.
Więcej w: "Puls
Biznesu" 26.10.2015.
pełna lista aktualności
|