Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Unilever osiąga kolejny etap w realizacji projektu „Zero odpadów”
Unilever w Europie stał się firmą, która nie przekazuje już odpadów (innych niż niebezpieczne) na składowiska.

Dziewięć miesięcy po osiągnięciu statusu „zero odpadów”, czyli zaprzestaniu przekazywania na składowiska odpadów (innych niż niebezpieczne) przez wszystkie 242 fabryki, Unilever ogłosił, że w Europie stał się firmą, która całkowicie nie przekazuje odpadów. Oznacza to, że oprócz zakładów produkcyjnych, odpadów nie przekazują także inne obiekty, jak centra logistyczne i magazynowe oraz biura, które są w pełni zarządzane przez Unilever (1).


Firma Unilever ogłosiła swoją ambicję, aby stać się firmą nieprzekazującą odpady na składowiska, już w styczniu 2015 r. Unilever w Europie zrealizował ją jako pierwszy, posiadając 63 obiekty, które nie przekazują odpadów. W okolicach końca roku firma zamierza osiągnąć ten cel już na całym świecie i kontynuuje prace nad tym, aby cały tzw. łańcuch wartości firmy funkcjonował w zgodzie z założeniami „zero odpadów”.

Osiągnięty przez nas cel to kluczowy element realizowanej przez Unilever strategii zrównoważonego rozwoju i chcielibyśmy zobaczyć podobne, pozytywne zmiany w tym obszarze w całej branży. Właśnie dlatego w czerwcu tego roku dyskutowaliśmy z innym firmami, ekspertami oraz pozostałymi kluczowymi interesariuszami, aby zdobyć jeszcze więcej osobistego wsparcia w tym środowiskowym i społecznym problemie. Wierzymy, że jeśli będziemy działać wspólnie, jesteśmy w stanie wyeliminować odpady na niespotykaną do tej pory skalę na całym świecie. Nasz europejski zespół zrobił ogromny krok w tym kierunku, a jego sukces jest doskonałym dowodem na to, że przyjęte przez nas podejście oraz wypracowany w fabrykach model działań można powielać również poza światem obiektów produkcyjnych- powiedział Pier Luigi Sigismondi, Chief Supply Chain Officer.
Nawiązując do Globalnych Celów Rozwojowych ONZ – zbiorze ambitnych celów, które mają zakończyć problem ubóstwa, zniwelować nierówności na świecie i walczyć ze zmianami klimatu do 2030 r. – jest dla nas jasne, że nadszedł czas na podjęcie poważnych działań zmierzających do eliminacji przekazywania odpadów na składowiska – dodał Sigismondi.

Jesteśmy dumni, że wszystkie nasze obiekty w Europie nie przekazują już odpadów na składowiska. Osiągnięcie tego statusu jest niezwykle złożonym procesem, jako że często nie jesteśmy właścicielami obiektów, gdzie są nasze biura lub magazyny, i nasze zespoły musiały włożyć wiele energii, przedsiębiorczości i inicjatywy aby pokonać przeciwności. Plan „Życie w sposób zrównoważony” jest głęboko osadzony w naszej organizacji oraz markach. Osiągając większe wzrosty właśnie poprzez zrównoważone marki, czy generując oszczędności poprzez lepszą efektywność surowcową, widzimy coraz wyraźniej pozytywny wpływ realizowania zrównoważonego modelu biznesowego - skomentował Jan Zijderveld, szef firmy Unilever w Europie.

Uwagi:
  • (1) - Osiągnięcie to oznacza, że oprócz zakładów produkcyjnych, także inne obiekty zarządzane w pełni przez Unilever, takie jak biura, magazyny czy centra dystrybucji, nie przekazują już odpadów na składowiska śmieci. Firma planuje pracować dalej, aby osiągnąć taki status także w miejscach, gdzie jest tylko jednym z najemców biur lub magazynów w danym obiekcie lub zajmuje tam mniej niż 35% dostępnej powierzchni.
  • Więcej informacji o osiągnięciu celu „Zero odpadów” przez wszystkie zakłady produkcyjne Unilever na świecie można znaleźć tutaj.

O firmie Unilever
Firma Unilever jest jednym z największych na świecie producentów żywności, kosmetyków i środków czystości pod znanymi markami, takimi jak: Algida, Axe, Cif, Delma, Domestos, Dove, Knorr, Lipton, Rama, Rexona, Signal czy Timotei. Jej produkty są obecne w ponad 190 państwach na świecie. Codziennie korzystają z nich ponad 2 miliardy ludzi. Unilever zatrudnia ponad 174 tys. osób na całym świecie.
W Polsce firma jest obecna od 1991 r. i posiada w swoich portfolio ponad 20 znanych i cenionych marki. Unilever jest właścicielem 4 fabryk na terenie Polski: w Baninie koło Gdańska (produkcja lodów), Bydgoszczy (kosmetyki i środki czystości), Katowicach (margaryny i herbaty) oraz w Poznaniu (produkty kulinarne i dressingi). Oprócz tego mieszczą się tutaj: Centrum Magazynowania i Dystrybucji w Piotrkowie Trybunalskim, Centrum Badań i Rozwoju w Poznaniu, Centrum Operacyjne w Katowicach oraz Biuro Główne w Warszawie. Firma zatrudnia w Polsce ponad 3500 osób.
 
Plan "Życie w sposób zrównoważony" firmy Unilever:
W 2010 roku  Unilever ogłosiła swój globalny Plan "Życie w sposób zrównoważony", który jest zbiorem ambitnych celów związanych z wdrażaniem zrównoważonego modelu biznesowego.
W jego ramach Unilever  zobowiązała się do 2020 roku:
  • poprawy zdrowia i samopoczucia ponad 1 miliarda osób,
  • zmniejszenia wpływu na środowisko o połowę,
  • polepszania warunków bytowych milionów ludzi.

Więcej informacji o Planie "Życie w sposób zrównoważony" można znaleźć tutaj: https://www.unilever.com/sustainable-living/


Dodatkowych informacji udziela:

Paweł Jezierski
Dział Komunikacji Korporacyjnej
Unilever Polska
mobile: + 48 693 962 056

Aleksandra Ciok
Junior Account Manager
MSLGROUP
tel.: +48 22 278 38 06
mobile: +48 792 017 779

Helen Dodd
Unilever
tel.: +44 (0) 7920 254 650



unilever_zero_waste

Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij