Rośnie sprzedaż wody mineralnejOd kilku lat w Polsce utrzymuje się rosnący trend w spożyciu wody butelkowanej. Aleksandra Dłużewska-Fil, menedżer w Nestle Waters Polska wskazuje, że w 2014 r. przeciętny Polak wypił ok. 116 litrów wody, z czego 100 litrów stanowiła woda czysta, zaś 16 litrów smakowa - czytamy w Pulsie Biznesu.Po słabszym 2011 r. branża wód mineralnych nieprzerwanie rośnie. Według analityków potencjał tego sektora jest na tyle stabilny, iż w najbliższych latach zapewni roczny wzrost sprzedaży o 5-10 proc., przy czym o wahaniach popytu najbardziej będzie decydowała aura - informuje Puls Biznesu.
Tadeusz Wojtaszek, prezes Krajowej Izby Gospodarczej „Przemysł Rozlewniczy” zaznacza na łamach gazety, że niektóre firmy badawcze podają, że statystyczny Polak wypija rocznie około 75 litrów wody butelkowanej, lecz inne źródła, że jeszcze więcej — aż 85 l na osobę. Polski sektor wód butelkowanych ma zatem przed sobą dobre perspektywy, gdyż przykładowo Słowacy wypijają ok. 93 litrów wód butelkowanych rocznie, Węgrzy 122 l, Belgowie 132 l, zaś Francuzi i Niemcy niemal 140 litrów na osobę rocznie.
Z danych Euromonitor International wynika, że w zeszłym roku na polskim rynku wody butelkowanej dominowały dwie firmy. Liderem rynku wód mineralnych jest ZL Nałęczów Zdrój, producent Cisowianki. Natomiast na rynku wód źródlanych wygrywa Danone, producent Żywca Zdroju oraz Dobrowianki - podaje Puls Biznesu.
(Źródło: www.portal.spozywczy.pl)
pełna lista aktualności
|