Rynek wód butelkowanych będzie rósł w 2015 r., ale nieco wolniejJak wynika z danych Euromonitor Int., 2015 r. będzie kolejnym rokiem wzrostu kategorii wód butelkowanych - mineralnych niegazowanych, mineralnych gazowanych, źródlanych bez oraz z gazem. Segmenty te będą rosły zarówno wartościowo, jak i ilościowo, ale już nie tak dynamicznie, jak w poprzednich sezonach.Jak podaje Euromonitor Int., w
2014 r. najwięcej wart był segment niegazowanej wody mineralnej - 1,13 mld zł.
Jest to o 2,4 proc. więcej niż w 2013 r. Prognoza na 2015 r. zakłada kolejny
wzrost kategorii, ale tym razem jedynie o 0,2 proc. Podobnie wygląda sytuacja,
jeśli chodzi o sprzedaż ilościową - w 2014 r. wyniosła ona 1,02 mld litrów, co
oznacza 3-proc. wzrost względem poprzedniego roku. Na obecny sezon prognozowana
jest kolejny wzrost - o 1,7-proc.
Kolejnym największym segmentem
jest gazowana woda mineralna, którego wartość wyniosła w 2014 r. 681,9 mln zł,
czyli o 4,4 proc. więcej niż w roku poprzednim. W 2015 r. ten wzrost wyniesie
już tylko 0,7 proc. Wolumenowo sprzedaż tej kategorii wyniosła 536,3 mln
litrów. To o 3,3 proc. więcej niż w 2013 r. W prognozowanym 2015 r. analitycy
zakładają wzrost o 1,7 proc.
Niegazowane wody źródlane to
trzeci segment pod względem wielkości na rynku wód butelkowanych. Jego wartość
w 2014 r. wyniosła 518,2 mln zł, co oznacza 3,4-proc. wzrost względem
poprzedniego sezonu. W obecnym zakłada się tylko 1-proc. wzrost. Wartościowo
segment ten w ubiegłym roku wyniósł 518,3 mln litrów, czyli o 3,7 proc. więcej
niż w 2013 r. Prognoza na 2015 r. zakłada także wzrost o 2,3 proc.
Zestawienie zamykają gazowane
wody źródlane. Kategoria to w 2014 r. warta była 413,4 mln zł. To oznacza
wzrost o 3,5 proc. względem 2013 r. Prognozy na 2015 r. zakładają jedynie
0,2-proc. wzrost. Ilościowo segment ten wyniósł 359,1 mln litrów, czyli o 3,8
proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku prognozowany jest wzrost o 1,7 proc.
(Źródło: Euromonitor Int./ Portalspożywczy.pl)
pełna lista aktualności
|